/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Globi
2009-04-03, 14:44
w jaki sposob sprawdza sie olej
Autor Wiadomość
Hektor
[Usunięty]

Wysłany: 2011-08-07, 18:13   

Ok to dołączę się do tematu i może ktoś mi odpowie bo za obserwowałem dziwną rzecz .
jakieś 1500km temu sprawdziłem olej było go na bagnecie około min więc dolałem do stanu .
(oczywiście postępując tak jak niby ma być czyli rozgrzany silnik 15 min poczekałem i dolałem do stanu odpowiedniego)
teraz po przejechaniu tych 1500km stanęliśmy z kumplami na obiadek tak więc trwało to może 1 godz i sprawdziłem olej i co?? stan troszeczkę ponad min :-(
Stwierdziłem że zaczął łykać olej :cry: .
Hania odstała 3 dni w garażu więc przed kolejną wycieczką zasuwam z olejem ale wcześniej coś mnie tchnęło by sprawdzić jeszcze raz stan ale na zimno ,stawiam więc motocykl na wprost sprawdzam na bagnecie i co?? jest ok
ale odczekałem jeszcze kilka minut i ze stanu prawidłowego zrobiło mi się MAX !!!
Tak jakby olej przelał się z drugiej połowy silnika :?:
no i sam już nie wiem jaki pomiar brać pod uwagę .
Olej motul 5100 10w40
Proszę tych mądrzejszych o wytłumaczenie mi tej sytuacji .
Ostatnio zmieniony przez Hektor 2011-08-07, 18:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
yarkom 
Jarek


Motocykl: VT 700 C 86
Wiek: 59
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 246
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-08-07, 18:45   

Witaj
Mnie dawno temu nauczono : olej sprawdzam przed jazdą po nocy w garażu. Zauważyłem że u mnie olej scieka dość długo i po 10 minutach od wyłączenia silnika jeszcze nie ma stanu takiego jak po nocy spędzonej w garażu. Mierze więc przed jazdą a nie po czy miedzy.
_________________
"Get your motor runnin'
Head out on the highway
Lookin' for adventure"
Steppenwolf "Born to be Wild"

https://picasaweb.google.com/111954795753993843437/HondaShadow700c?authkey=Gv1sRgCK6QhoWsnu6UCQ&feat=directlink#
 
 
 
ticky 
Ciułający kasiore


Motocykl: VT 1100 C2 Sabre 06
Wiek: 32
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 570
Skąd: Karwieńskie Błota I
Wysłany: 2011-08-07, 21:23   

yarkom napisał/a:
Witaj
Mnie dawno temu nauczono : olej sprawdzam przed jazdą po nocy w garażu. Zauważyłem że u mnie olej scieka dość długo i po 10 minutach od wyłączenia silnika jeszcze nie ma stanu takiego jak po nocy spędzonej w garażu. Mierze więc przed jazdą a nie po czy miedzy.


To jest całkowicie normalne i proste do wytłumaczenia, jednak niepoprawne. ;-)
Nie wiem, jak Was, ale mnie przekonuje taka książeczka dołączona do motocykla wydane pewnie przez, albo pod baczną pieczą inżynierków z Hondy, a w tej książeczce jest dokładnie opisane, jak poprawnie sprawdzić stan oleju. ;-) Swego czasu kolega Todek nie mogąc już słuchać (tudzież czytać) jak to powinno, czy nie powinno sprawdzać się oleju nawet przedrukował, co tam napisali w tej książeczce po angielsku, aby każdy mógł sobie przetłumaczyć po swojemu ;-)
Ale. Róbta co chceta i cieszta się jazdą. :-)

Pozdrawiam
Ticky
 
 
 
yarkom 
Jarek


Motocykl: VT 700 C 86
Wiek: 59
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 246
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-08-08, 09:52   

ticky napisał/a:

Ale. Róbta co chceta i cieszta się jazdą. :-)



Zrobiłem dziś dwa pomiary, pierwszy , tak jak zawsze robiłem i drugi wg wskazówek. Różnice:
1 pomiar (zimny silnik po nocy) max i ponad max
2 pomiar (3 minuty pracy, 5 minut spoczynku) 1/2 skali i max

Skoro fabryka każe to zacznę mierzyć jak piszecie. Troszkę dolałem oleju i niech będzie dobrze :D

PS Te moje "podwójne" pomiary są dlatego że bagnet mi wchodzi skośnie w silnik i jest różnica wskazań z jednej i drugiej strony bagnetu.
_________________
"Get your motor runnin'
Head out on the highway
Lookin' for adventure"
Steppenwolf "Born to be Wild"

https://picasaweb.google.com/111954795753993843437/HondaShadow700c?authkey=Gv1sRgCK6QhoWsnu6UCQ&feat=directlink#
 
 
 
qbels 
love choppers


Motocykl: Honda VT1100 Spirit '00
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 16
Skąd: Dobra (małopolskie)
Wysłany: 2011-08-08, 20:42   

yarkom napisał/a:


Zrobiłem dziś dwa pomiary (...). Różnice:
1 pomiar (zimny silnik po nocy) max i ponad max
2 pomiar (3 minuty pracy, 5 minut spoczynku) 1/2 skali i max


Czy dobrze zrozumiałem, że gdy olej jest zimny, masz go więcej? (To chyba niezbyt zgodne z fizyką?) Chyba że różnica wynika z tego, że przez noc cały olej na pewno się zlał.

yarkom napisał/a:

PS Te moje "podwójne" pomiary są dlatego że bagnet mi wchodzi skośnie w silnik i jest różnica wskazań z jednej i drugiej strony bagnetu.


Tak jak już chyba w tym temacie ja miałem wątpliwości - bierz sobie wynik uśredniony (pomiędzy górnym a dolnym), tak powinno być prawidłowo :-D
_________________
Na szczęście pracujesz całe życie,

a na nieszczęście sekundę...
 
 
 
Dziki HTL 


Motocykl: VTX 1800F1 `07
Wiek: 48
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 1607
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-08-08, 20:46   

qbels napisał/a:
Czy dobrze zrozumiałem, że gdy olej jest zimny, masz go więcej? To chyba niezbyt zgodne z fizyką?

nie ma go więcej tylko jak ma ciepły olej to robi pomiar za wcześnie nie dając olejowi spłynąć w całości - stąd to wrażenie że zimnego więcej :lol:
_________________
Honda - The Power of Dreams
 
 
Destiny 
Przemek


Motocykl: Bandzior
Wiek: 39
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 734
Skąd: Kraków / Niepołomice
Wysłany: 2012-03-13, 23:36   

Czyli poziom sprawdzamy za pomocą bagnetu jedynie wkładając go do otworu (nie wkręcamy??) ???
_________________
Przeszłość >> Teraźniejszość
 
 
Oset 
Andrzej


Motocykl: Rosnę...
Wiek: 76
Dołączył: 18 Lip 2010
Posty: 892
Skąd: Wrocław, DW
Wysłany: 2012-03-14, 06:28   

Poziom sprawdzamy za pomocą bagnetu jedynie wkładając go do otworu i nie wkręcamy.
Wiele już było na temat i myślę że wszystko. Można skorzystać z kompedium wiedzy w zasobach forum.
http://www.shadow.org.pl/forum/search.php
_________________

https://picasaweb.google.com/andrzej.ak.konarski/Forum?authuser=0&authkey=Gv1sRgCK2zsPjKkaqKGA&feat=directlink
Není nutné plakat nad rozlitým mlékem - vždyť to není pivo
 
 
TMiN 
brzydal


Motocykl: Suzuki Volusia VL800
Wiek: 50
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 465
Skąd: Łódź i Głowno
Wysłany: 2012-03-14, 07:13   

Amen :mrgreen:
_________________
www.tmin.pl
trochę fotografuję www.photo.tmin.pl

Bóg stworzył japońskie motocykle, bo miał gest, a inne? no cóż miał też poczucie humoru :)

... a że żarty się mnie trzymają to jeżdżę Suzuki :)
 
 
ARNI01
[Usunięty]

Wysłany: 2012-07-16, 16:34   

WITAM SERDECZNIE.MAM TAKIE PYTANKO?ILE OLEJU WCHODZI W LAGI VT750 85r????
 
 
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-07-16, 16:40   

Amortyzator przedni 470 ml/goleń; olej AFT ( SAE 10W)

Ps. Jeśli mogę prosić to nie pisz CAPS LOCK -iem
_________________
Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
 
 
Grzechoo 

Motocykl: Honda
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 276
Skąd: RRS
Wysłany: 2012-07-16, 20:48   

Matrix napisał/a:
olej AFT ( SAE 10W)


Chyba chodziło o ATF :-)
 
 
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-07-16, 20:58   

Grzechoo napisał/a:
Matrix napisał/a:
olej AFT ( SAE 10W)


Chyba chodziło o ATF :-)


Masz rację ATF, ale to znaczy, że Tu jest błąd
_________________
Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM