Witam
Mam mały problem z moim motorkiem , w jakiej pozycji sprawdza sie olej? tzn czy motor ma być na stopce,czy musi stać prosto , sorki za tak proste pytanie, ale jakos nie moge znalesc odpowiedzi co do mojej 600, a nie chciałbym jej zaszkodzić
Odpowiedz do tematu
: w jaki sposob sprawdza sie olej
:
Siadasz na moto, albo stawiasz go prosto, nie na stopce, na płaskiej powierzchni. Wykręcasz korek od oleju, który ma też bagnet, wycierasz szmatką i wsadzasz z powrotem do otworu, ale bez wkręcania. Tak się mierzy poziom oleju w VT600. Oczywiście silnik musi być choć trochę rozgrzany, wyłączasz go i czekasz ze 3-4 minuty, wtedy dopiero sprawdzasz olej, aż olej ścieknie do miski. Bagnet ma zaznaczone dwie "kreski", minimum i maksimum. W razie pytań, pisz śmiało.
Say no to slow.
:
Wielkie dzięki , no to chyba nie potrzebnie robiłem wczoraj dolewkę , tak to jest jak sie zaczyna działać od razu
:
Witam,
ja u siebie sprawdzam przy pochylonym: na stopce
Wydaj mi się że sprawdzanie poziomu oleju w pionie jest bezsensowne. Nie sądzę żeby tak było bo nie wyobrażam sobie trzymać moto w pionie i w tym samym czasie grzebać przy bagnecie. Do takiej czynności każdy musiał by mieć podnośnik albo co najmniej jeszcze jedną osobę do pomocy.
Ja zawsze sprawdzałem tak jak było mi wygodnie :) i nikt nie narzeka:P
Pozdrawiam, Hub81
ja u siebie sprawdzam przy pochylonym: na stopce
Wydaj mi się że sprawdzanie poziomu oleju w pionie jest bezsensowne. Nie sądzę żeby tak było bo nie wyobrażam sobie trzymać moto w pionie i w tym samym czasie grzebać przy bagnecie. Do takiej czynności każdy musiał by mieć podnośnik albo co najmniej jeszcze jedną osobę do pomocy.
Ja zawsze sprawdzałem tak jak było mi wygodnie :) i nikt nie narzeka:P
Pozdrawiam, Hub81
:
Normalnie, aż mnie swędzi, żeby napisać tu coś od siebie. A nie próbowałeś nigdy siedzieć na moto i sięgnąć ręką w tym samym czasie do bagnetu, tj. odkręcić go, poczekać aż olej spłynie i potem sprawdzić stan oleju? Toż to najszybszy sposób jaki znam i w dodatku 1-osobowy
Hub81 napisał/a: |
Witam,
ja u siebie sprawdzam przy pochylonym: na stopce Wydaj mi się że sprawdzanie poziomu oleju w pionie jest bezsensowne. Nie sądzę żeby tak było bo nie wyobrażam sobie trzymać moto w pionie i w tym samym czasie grzebać przy bagnecie. Do takiej czynności każdy musiał by mieć podnośnik albo co najmniej jeszcze jedną osobę do pomocy. Ja zawsze sprawdzałem tak jak było mi wygodnie :) i nikt nie narzeka:P Pozdrawiam, Hub81 |
Normalnie, aż mnie swędzi, żeby napisać tu coś od siebie. A nie próbowałeś nigdy siedzieć na moto i sięgnąć ręką w tym samym czasie do bagnetu, tj. odkręcić go, poczekać aż olej spłynie i potem sprawdzić stan oleju? Toż to najszybszy sposób jaki znam i w dodatku 1-osobowy
:
Porównaj sobie poziom oleju gdy moto stoi na stopce oraz gdy jest "pionowo" - równica będzie spora. Poza tym tak pisze Honda w swoich serwisówkach, więc skoro producent informuje, by mierzyć w "pionie", to ja nie widzę powodu, by robić inaczej...
Hub81 napisał/a: |
Witam,
ja u siebie sprawdzam przy pochylonym: na stopce Wydaj mi się że sprawdzanie poziomu oleju w pionie jest bezsensowne. Nie sądzę żeby tak było bo nie wyobrażam sobie trzymać moto w pionie i w tym samym czasie grzebać przy bagnecie. Do takiej czynności każdy musiał by mieć podnośnik albo co najmniej jeszcze jedną osobę do pomocy. Ja zawsze sprawdzałem tak jak było mi wygodnie :) i nikt nie narzeka:P Pozdrawiam, Hub81 |
Porównaj sobie poziom oleju gdy moto stoi na stopce oraz gdy jest "pionowo" - równica będzie spora. Poza tym tak pisze Honda w swoich serwisówkach, więc skoro producent informuje, by mierzyć w "pionie", to ja nie widzę powodu, by robić inaczej...
Say no to slow.
:
Aleś wymyślił. Myślę, że przy takim pomiarze różnica wychodzi pewnie około 1 litra. Zgodnie z serwisówką, poziom oleju sprawdza się w moto stojącym prosto, nie wkręcając bagnetu, tylko go wkładając.
Hub81 napisał/a: |
Witam,
ja u siebie sprawdzam przy pochylonym: na stopce Wydaj mi się że sprawdzanie poziomu oleju w pionie jest bezsensowne. Nie sądzę żeby tak było bo nie wyobrażam sobie trzymać moto w pionie i w tym samym czasie grzebać przy bagnecie. Do takiej czynności każdy musiał by mieć podnośnik albo co najmniej jeszcze jedną osobę do pomocy. Ja zawsze sprawdzałem tak jak było mi wygodnie :) i nikt nie narzeka:P Pozdrawiam, Hub81 |
Aleś wymyślił. Myślę, że przy takim pomiarze różnica wychodzi pewnie około 1 litra. Zgodnie z serwisówką, poziom oleju sprawdza się w moto stojącym prosto, nie wkręcając bagnetu, tylko go wkładając.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
hub, winszuje twoim wszelkim uszczelniaczom olejowym "long live and happy new year"
Masz tak z pol litra za duzo smarowidla, albo i lepiej.
Masz tak z pol litra za duzo smarowidla, albo i lepiej.
"trzeba się tylko dobrze napędzić..." @by Radosław
:
Spuszczasz olej z silnika wlewasz do oryginalnej butelki (ma podziałkę) odczytujesz stan i wlewasz do silnika
:
Dwa kawały kantówki 100x100 mm długości ok pół metra włożone pod ramę i możesz sobie spokojnie zapalić pecika, czekając aż olej "osiądzie" i ostygnie
Hub81 napisał/a: |
Witam,
ja u siebie sprawdzam przy pochylonym: na stopce Wydaj mi się że sprawdzanie poziomu oleju w pionie jest bezsensowne. Nie sądzę żeby tak było bo nie wyobrażam sobie trzymać moto w pionie i w tym samym czasie grzebać przy bagnecie. Do takiej czynności każdy musiał by mieć podnośnik albo co najmniej jeszcze jedną osobę do pomocy. Ja zawsze sprawdzałem tak jak było mi wygodnie :) i nikt nie narzeka:P Pozdrawiam, Hub81 |
Dwa kawały kantówki 100x100 mm długości ok pół metra włożone pod ramę i możesz sobie spokojnie zapalić pecika, czekając aż olej "osiądzie" i ostygnie
:
Siemanko,
Tak się składa że wymieniałem olej i wlałem dokładnie 2,25 dokładnie tyle jak piszą w instrukcji i poziom oleju mam dokładnie w połowie pomiędzy MAX a MIN.
"Olej silnikowy
2,1 l (z filtrem 2,25, całkowita 2,8 l);
SAE 10W40 API SE-SF"
Dodam, że nie mam standardowego bagnetu tylko taki z termometrem na którym linia mini i maź została narysowana, a dodatkowo jest wciskana, a nie wkręcana także odrazu wchodzi do samego końca
Możliwe ze poprzedni właściciel (niemiec) pomyslał o tym wcześniej i żeby mu było łatwiej ustawił odpowiednią długość bagnetu do pomiaru w pochyleniu.
Ps. może komuś by się chciało i zmierzy długość standardowego bagnetu?
Chętnie porównam i zobaczymy czy to jest ok.
Pozdrawiam, Hub81
Tak się składa że wymieniałem olej i wlałem dokładnie 2,25 dokładnie tyle jak piszą w instrukcji i poziom oleju mam dokładnie w połowie pomiędzy MAX a MIN.
"Olej silnikowy
2,1 l (z filtrem 2,25, całkowita 2,8 l);
SAE 10W40 API SE-SF"
Dodam, że nie mam standardowego bagnetu tylko taki z termometrem na którym linia mini i maź została narysowana, a dodatkowo jest wciskana, a nie wkręcana także odrazu wchodzi do samego końca
Możliwe ze poprzedni właściciel (niemiec) pomyslał o tym wcześniej i żeby mu było łatwiej ustawił odpowiednią długość bagnetu do pomiaru w pochyleniu.
Ps. może komuś by się chciało i zmierzy długość standardowego bagnetu?
Chętnie porównam i zobaczymy czy to jest ok.
Pozdrawiam, Hub81
:
Standardowy bagnet VT 600 ma długość: poziom oleju max 35mm min 50 mm.
Hub81 napisał/a: |
Ps. może komuś by się chciało i zmierzy długość standardowego bagnetu?
Chętnie porównam i zobaczymy czy to jest ok. Pozdrawiam, Hub81 |
Standardowy bagnet VT 600 ma długość: poziom oleju max 35mm min 50 mm.
:
To ja dzisiaj zmierzę jak zaznaczony jest ten bagnet termometru.
Pozdro Hub81
Pozdro Hub81
:
I jeszcze jedna uwaga. Jeśli macie kontrolkę oleju to ona zapoda kiedy macie dolać
A tak serio za dużo oleju jest dość niebezpieczne dla silnika
A tak serio za dużo oleju jest dość niebezpieczne dla silnika
:
Dobre Ten sposób mi się najbardziej podoba.
Odpowiedz do tematu
Raptowny napisał/a: |
Spuszczasz olej z silnika wlewasz do oryginalnej butelki (ma podziałkę) odczytujesz stan i wlewasz do silnika |
Dobre Ten sposób mi się najbardziej podoba.