wyważanie kół |
Autor |
Wiadomość |
endrjus
Motocykl: HONDA Shadow VT 700 C 86r.
Wiek: 44 Dołączył: 03 Mar 2012 Posty: 207 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2012-03-15, 14:24
|
|
|
A gume trzeba dobrą, nową zakładać, bo jak pęknie będą dzieci. |
_________________ VT 700 C |
|
|
|
|
Wilk
Motocykl: Honda Transalp 650
Wiek: 58 Dołączył: 08 Cze 2010 Posty: 197 Skąd: Żarki Letnisko
|
Wysłany: 2012-03-15, 19:33
|
|
|
Cytat: | Miałem kiedyś "przyjemność" pracować w wulkanizacji przez rok i wtłukli mi do głowy że czerwona kropka ma być przy wentylu |
Szkoda, że nie wytłumaczyli, po prostu, dlaczego tak jest.
To jest technologicznie najlżejsze miejsce opony... |
|
|
|
|
renegade
Handlarz gumek :-)
Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 2433 Skąd: Lipsko
|
Wysłany: 2012-03-15, 19:48
|
|
|
Wszystko zależy od producenta:
Cytat: | Żółta kropka na brzegu profilu (wg Bridgestona) oznacza miejsce, w którym opona jest najlżejsza. Opona powinna zostać zamontowana w ten sposób, aby najcięższe miejsce felgi (zwykle okolica wentyla) znajdowało się przy żółtej kropce. Umożliwia to minimalizację ilości ciężarków do wyważania koła.
Czerwona kropka na brzegu profilu (wg Bridgestona) oznacza miejsce, w którym opona ma największą wysokość profilu.
|
[ Dodano: 2012-03-15, 19:57 ]
Mam akurat na regale opony z kropeczkami to jutro może zrobię zdjęcia.
Co prawda opony samochodowe ale kropki są (i żółte i czerwone) namazane na nich. |
_________________ ...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt |
|
|
|
|
SHEMP
SHEMP
Motocykl: HD FLHTP czyli Electra Police 09
Wiek: 55 Dołączył: 29 Paź 2007 Posty: 383 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 2012-03-15, 20:39
|
|
|
przy produkcji opon do puszek w chwili obecnej kropki nie oznaczają niczego poza tym, ze opona przeszła przez kontrole na przyrządzie rotacyjnym, nie myśle zeby z motocyklowymi było inaczej |
_________________ http://www.red-zone.com.pl/ |
|
|
|
|
Siwy_Dym
Mariusz
Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 50 Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 1107 Skąd: Lublin/Radom /LU/
|
Wysłany: 2012-03-15, 20:54
|
|
|
Wilk napisał/a: | Cytat: | Miałem kiedyś "przyjemność" pracować w wulkanizacji przez rok i wtłukli mi do głowy że czerwona kropka ma być przy wentylu |
Szkoda, że nie wytłumaczyli, po prostu, dlaczego tak jest.
To jest technologicznie najlżejsze miejsce opony... |
Wtłukli do głowy to przenośnia mająca w skrócie opisać: wytłumaczyli, nauczyli, wymagali, kontrolowali.... jak ze wszystkim na Polibudzie ;) |
_________________ Nic tak nie zabija czasu jak motor |
|
|
|
|
renegade
Handlarz gumek :-)
Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45 Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 2433 Skąd: Lipsko
|
|
|
|
|
dzinks
Rafał
Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 2473 Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
|
Wysłany: 2012-03-19, 22:38
|
|
|
renegade napisał/a: | doliczyłem się 120 gram jak w ciężarówce |
Są to 2,5g czyli po 30g na stronę. Więc chyba nie jest tak źle?
Tylko nie mogę odżałować, że nie było mnie przy tym aby założyć 5-cio gramówiki Wygląda to ....... |
|
|
|
|
wyvern
Motocykl: GL1800 GoldWing
Wiek: 48 Dołączył: 09 Cze 2010 Posty: 1754 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 2012-03-20, 12:06
|
|
|
ja miałem coś koło 15g na przodzie, teraz będzie na pewno inaczej, wczoraj oddałem koło do wymiany piasty i centrowania, dam znać ile potem będzie na wyważaniu |
_________________ -=< wyvern >=-
Dziewczyny - Nurek może głębiej |
|
|
|
|
elmo
elmo
Motocykl: czarny wół 750
Wiek: 46 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 61 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2012-04-17, 20:13
|
|
|
Dzisiaj założyłem oponę Metzeler Marathon, czerwoną kropkę ustawiłem przy wentylu. Mechanik w warsztacie trochę mnie obśmiał że wyważam koło z shadoła, pytając jak dużo jeżdzę powyżej 140 km/h. Potem posapał że ciężkie koło, pofukał że nie chce się ułożyć na feldze no i skrytykował że czerwona kropka ma być odwrotnie, bo po przeciwnej stronie wentyla, a jak są dwie kropki albo jedna żółta to ma być przy wentylu.
Jak zakładałem na przód założyłem tak jak teraz na tył, kropką przy wentylu i tak się złożyło że nie trzeba było użyć ciężarków, masy się zgrały idealnie.
Słabią mnie okrutnie tacy fachowcy, każdy jest pewien że jego teoria jest słuszna, a z tym że wyważać trzeba tylko na duże prędkości to już mnie rozwalił, jak pokręciłem przed wymianą kołem na osi, trzymanym w ręce to ładnie całym mną bujało, a przy prędkości 50-60 to w drgawki wpadał cały motocykl, tak bardzo zmieniło się wyważenie Dunlopa po 20 tyś km. Dodam że takie teorie mają mechanicy znanego warsztatu i sklepu w Katowicach
Jeszcze innym razem u innego wyważacza koło Pszczyny majster też mnie ofukał za teorie o kropce na wentylu bo chciałem żeby właśnie tak mi założył. Najsolidniejszy jego argument był taki że "4 lata robił w niemcach w serwisie i nigdy tak na kropki nie robił"! Masakra normalnie
Boże chroń od takich fachowców a dla Was wielkie dzięki za konkretne porady |
|
|
|
|
potfur
miś przekliniak
Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2333 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2012-04-18, 23:29
|
|
|
Elmo, to już pochwal się, którzy to tacy macherzy w katowicach! |
_________________ Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów. |
|
|
|
|
Dziki
Adam
Motocykl: VT 1100 C2 Sabre'04
Wiek: 43 Dołączył: 29 Lip 2008 Posty: 445 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2012-05-04, 11:22
|
|
|
w temacie wyważania tylnego koła od sabry:
dziś założyłem nówkę Continentala na tył DOT 4711 i to samo. na felgę majster nakleił też około 120 gram, a dodatkowo nabił na rant 20. Czerwone kółko umieszczał koło wentyla, później obrócił o 180 jak zobaczył herezje na wyważarce i było to samo. Powiedział że czerwone kółko to oznaczenie gdzie na oponie jest data produkcji, żeby magazynier nie tracił czasu na szukanie. Tak samo kolorowe pasy na obwodzie to zakodowany rozmiar opony.
Założył na wyważarkę samą felgę i zakręcił. pokazało po 5g na stronę. z założoną oponą pokazało 75g/50g. Widać że obracanie względem felgi nie ma sensu przy takich różnicach.
ogólnie to powiedział że to strasznie duże i ciężkie gumsko, a felga dość wąska. dlatego że nie można zaczepić mniejszego ciężarka na krawędzi opony to trzeba kleić duże bliżej środka.
przejechałem się i nic nie bije ani na prostym ani w łukach
orientuje się ktoś czy po paru tys km guma się wytrze żeby było równiej? |
_________________ Patrz na boki, spójrz dwa razy- drifterzy są wszędzie |
|
|
|
|
|