/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
wyważanie kół
Autor Wiadomość
endrjus 


Motocykl: HONDA Shadow VT 700 C 86r.
Wiek: 44
Dołączył: 03 Mar 2012
Posty: 207
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-03-15, 14:24   

A gume trzeba dobrą, nową zakładać, bo jak pęknie będą dzieci.
_________________
VT 700 C
 
 
Wilk 


Motocykl: Honda Transalp 650
Wiek: 58
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 197
Skąd: Żarki Letnisko
Wysłany: 2012-03-15, 19:33   

Cytat:
Miałem kiedyś "przyjemność" pracować w wulkanizacji przez rok i wtłukli mi do głowy że czerwona kropka ma być przy wentylu


Szkoda, że nie wytłumaczyli, po prostu, dlaczego tak jest.
To jest technologicznie najlżejsze miejsce opony... :-)8
 
 
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2012-03-15, 19:48   

Wszystko zależy od producenta:
Cytat:
Żółta kropka na brzegu profilu (wg Bridgestona) oznacza miejsce, w którym opona jest najlżejsza. Opona powinna zostać zamontowana w ten sposób, aby najcięższe miejsce felgi (zwykle okolica wentyla) znajdowało się przy żółtej kropce. Umożliwia to minimalizację ilości ciężarków do wyważania koła.
Czerwona kropka na brzegu profilu (wg Bridgestona) oznacza miejsce, w którym opona ma największą wysokość profilu.


[ Dodano: 2012-03-15, 19:57 ]
Mam akurat na regale opony z kropeczkami to jutro może zrobię zdjęcia.
Co prawda opony samochodowe ale kropki są (i żółte i czerwone) namazane na nich.
_________________
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
 
 
 
SHEMP 
SHEMP

Motocykl: HD FLHTP czyli Electra Police 09
Wiek: 54
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 383
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2012-03-15, 20:39   

przy produkcji opon do puszek w chwili obecnej kropki nie oznaczają niczego poza tym, ze opona przeszła przez kontrole na przyrządzie rotacyjnym, nie myśle zeby z motocyklowymi było inaczej
_________________
http://www.red-zone.com.pl/
 
 
Siwy_Dym 
Mariusz


Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 1107
Skąd: Lublin/Radom /LU/
Wysłany: 2012-03-15, 20:54   

Wilk napisał/a:
Cytat:
Miałem kiedyś "przyjemność" pracować w wulkanizacji przez rok i wtłukli mi do głowy że czerwona kropka ma być przy wentylu


Szkoda, że nie wytłumaczyli, po prostu, dlaczego tak jest.
To jest technologicznie najlżejsze miejsce opony... :-)8


Wtłukli do głowy to przenośnia mająca w skrócie opisać: wytłumaczyli, nauczyli, wymagali, kontrolowali.... jak ze wszystkim na Polibudzie ;)
_________________
Nic tak nie zabija czasu jak motor
 
 
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2012-03-16, 21:12   

zdjęcie kropek :mrgreen:

_________________
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
 
 
 
dzinks 
Rafał


Motocykl: CRF1000L
Wiek: 45
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 2473
Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
Wysłany: 2012-03-19, 22:38   

renegade napisał/a:
doliczyłem się 120 gram jak w ciężarówce


Są to 2,5g czyli po 30g na stronę. Więc chyba nie jest tak źle?

Tylko nie mogę odżałować, że nie było mnie przy tym aby założyć 5-cio gramówiki :evil: Wygląda to .......
 
 
 
wyvern 


Motocykl: GL1800 GoldWing
Wiek: 48
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 1750
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2012-03-20, 12:06   

ja miałem coś koło 15g na przodzie, teraz będzie na pewno inaczej, wczoraj oddałem koło do wymiany piasty i centrowania, dam znać ile potem będzie na wyważaniu ;-)
_________________
-=< wyvern >=-

Dziewczyny - Nurek może głębiej ;-)
 
 
elmo 
elmo

Motocykl: czarny wół 750
Wiek: 46
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 61
Skąd: Tychy
Wysłany: 2012-04-17, 19:13   

Dzisiaj założyłem oponę Metzeler Marathon, czerwoną kropkę ustawiłem przy wentylu. Mechanik w warsztacie trochę mnie obśmiał że wyważam koło z shadoła, pytając jak dużo jeżdzę powyżej 140 km/h. Potem posapał że ciężkie koło, pofukał że nie chce się ułożyć na feldze no i skrytykował że czerwona kropka ma być odwrotnie, bo po przeciwnej stronie wentyla, a jak są dwie kropki albo jedna żółta to ma być przy wentylu.

Jak zakładałem na przód założyłem tak jak teraz na tył, kropką przy wentylu i tak się złożyło że nie trzeba było użyć ciężarków, masy się zgrały idealnie.

Słabią mnie okrutnie tacy fachowcy, każdy jest pewien że jego teoria jest słuszna, a z tym że wyważać trzeba tylko na duże prędkości to już mnie rozwalił, jak pokręciłem przed wymianą kołem na osi, trzymanym w ręce to ładnie całym mną bujało, a przy prędkości 50-60 to w drgawki wpadał cały motocykl, tak bardzo zmieniło się wyważenie Dunlopa po 20 tyś km. Dodam że takie teorie mają mechanicy znanego warsztatu i sklepu w Katowicach

Jeszcze innym razem u innego wyważacza koło Pszczyny majster też mnie ofukał za teorie o kropce na wentylu bo chciałem żeby właśnie tak mi założył. Najsolidniejszy jego argument był taki że "4 lata robił w niemcach w serwisie i nigdy tak na kropki nie robił"! Masakra normalnie

Boże chroń od takich fachowców a dla Was wielkie dzięki za konkretne porady
 
 
potfur 
miś przekliniak


Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2333
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2012-04-18, 22:29   

Elmo, to już pochwal się, którzy to tacy macherzy w katowicach!
_________________
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
 
 
Dziki 
Adam


Motocykl: VT 1100 C2 Sabre'04
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 445
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-05-04, 10:22   

w temacie wyważania tylnego koła od sabry:
dziś założyłem nówkę Continentala na tył DOT 4711 i to samo. na felgę majster nakleił też około 120 gram, a dodatkowo nabił na rant 20. Czerwone kółko umieszczał koło wentyla, później obrócił o 180 jak zobaczył herezje na wyważarce i było to samo. Powiedział że czerwone kółko to oznaczenie gdzie na oponie jest data produkcji, żeby magazynier nie tracił czasu na szukanie. Tak samo kolorowe pasy na obwodzie to zakodowany rozmiar opony.
Założył na wyważarkę samą felgę i zakręcił. pokazało po 5g na stronę. z założoną oponą pokazało 75g/50g. Widać że obracanie względem felgi nie ma sensu przy takich różnicach.

ogólnie to powiedział że to strasznie duże i ciężkie gumsko, a felga dość wąska. dlatego że nie można zaczepić mniejszego ciężarka na krawędzi opony to trzeba kleić duże bliżej środka.

przejechałem się i nic nie bije ani na prostym ani w łukach

orientuje się ktoś czy po paru tys km guma się wytrze żeby było równiej?
_________________
Patrz na boki, spójrz dwa razy- drifterzy są wszędzie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM