/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
wyważanie kół
Autor Wiadomość
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2012-02-11, 23:18   

Nie ale Honda nie montuje wynalazków o których trzeba dyskutować przez 3 strony :twisted:
_________________
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
 
 
 
Dziki 
Adam


Motocykl: VT 1100 C2 Sabre'04
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lip 2008
Posty: 445
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-02-17, 10:19   

w temacie wyważania to wiadomo- na tym uchwycie z allegro to sobie sprawdzimy czy koło nie obraca się pod własnym ciężarem (czy środek ciężkości jest w osi obrotu)
Maszyna powie czy podczas toczenia nie ma bicia (czy główna oś bezwładności jest w osi obrotu) - o taki efekt nam chodzi gdy jeździmy,

A czy ta wyważarka pokazuje z której strony felgi przykleić ciężarek? Czy przykleja/nabija się zawsze na środku?
_________________
Patrz na boki, spójrz dwa razy- drifterzy są wszędzie
 
 
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2012-02-17, 13:07   

Zależy co wyważasz i jaką metodą.
Koła samochodowe wyważa się w 99.9% dynamicznie i ciężarki klei/nabija się na rantach felgi.
Felgi motocyklowe są najczęściej za wąskie do wyważania dynamicznego dlatego wyważa się je statycznie więc ciężarek jest na środku.
_________________
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
 
 
 
elmo 
elmo

Motocykl: czarny wół 750
Wiek: 46
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 61
Skąd: Tychy
Wysłany: 2012-02-18, 08:45   

Podepnę się pod temat z zapytaniem, bo też jestem zwolennikiem wyważania dynamicznego.
Czy ma znaczenie rodzaj ciężarków, te nakładane na szprychy są blisko osi obrotu, a naklejane na płaską część felgi są rozstawione szeroko. Wydaje mi się że masy niwelujące niewyważenie umieszczone szeroko mogą być mniejsze od tych na szprychach, które są blisko środka i minimalnie bliżej piasty. Ma to jakieś praktyczne znaczenie oprócz estetyki?

Mam jeszcze drugie pytanie, po założeniu nowej opony na tył była wyważona ciężarkami na szprychy, teraz po 20 tyś km już jest do wymiany a jesienią wjechałem na hamownię i przy schodzeniu na wolne obroty trzęsło całym tyłem, aż sakwy podskakiwały, w czasie jazdy nic nie czuję. Chłopaki z hamowni stwierdzili że koło może być niewycentrowane. Sprawdziłem czujnikiem zegarowym i max bicie to pół milimetra, opona też jest prosta, serwisówka mówi że może być 2 mm. Możliwe jest że po takim przebiegu koło straciło wyważenie? jest to zjawisko normalne czy szukać jeszcze innej przyczyny?
 
 
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2012-02-18, 10:22   

Metoda zakładania ciężarka nie ma znaczenia. Ciężarka nabijanego na szprychy nie zgubisz ale za to mało estetycznie wygląda chociaż pewnie nie rzuca się bardzo w oczy), naklejany chromowany wygląda ładniej ale z jego trwałością bywa różnie. Ale powtarzam ostatni raz : dynamicznie wyważa się tylko szerokie felgi bo tylko wtedy ma to sens. Polecam lekturę http://www.sciaga.pl/teks...praca_dyplomowa nie wiem z którego jest roku ale wiele rzeczy tłumaczy

Opona się ściera i nawet po 5 tyś km będzie niewyważona (wystarczy ze 2 razy przyblokować koło). Ale w instrukcji wyczytałem że niewyważenie do 10g jest dopuszczalne, bardzo często miałem przypadki (zaraz po zakupie maszyn jak trenowałem na swoich kołach) że koło (mówię tu o samochodowych) było wyważone na licznikach 00 a po ściągnięciu z maszyny i ponownym założeniu pokazało mi niewyważenie 5 czy 10g, myślałem że z maszyną jest coś nie tak ale później wyczytałem że są to częste przypadki spowodowane tym że koło przy zakładaniu może minimalnie inaczej siąść na stożku wyważarki.

Ogólnie koła po każdym sezonie powinno się wyważać, nawet jak mamy do auta 2 kpl kół to przed założeniem powinno się je dać do wyważenia.

No i podstawowa zasada którą w sezonie jesienno-zimowym połowa zakładów olewa (bo jest kolejka i byle skroić następnego) koło do wyważenia powinno być czyste. A miałem klientów którzy byli zdziwieni że po ściągnięciu koła oczyszczam felgę z błota bo tam gdzie zmieniał do tej pory tego nie robili (wyważali z centymetrową warstwą błota na feldze :-? ). Swoją drogą dziwię się ludziom którzy po zdjęciu kół (mowa o tych co mają 2 kpl) wrzucają je do garażu czy piwnicy bez umycia czy chociaż przetarcia szczotką drucianą. Po 2 latach felga stalowa jest tak pordzewiała jakby miała ze 20 lat.
_________________
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
 
 
 
dzinks 
Rafał


Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 2473
Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
Wysłany: 2012-03-14, 18:31   

Dziś Misiek podjechał sabrą wymienić opony i wyważyć. Na tyle dostałem sporą liczbę ciężarków:



Osoba robiąca stwierdziła że nie było problemu z felgą.
Na razie bez szaleństw nie ma problemów z drżeniem kierownicy czy tyłu - przynajmniej Misiek mi to zrelacjonował.

Szukać w tym problemu?
 
 
 
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2012-03-14, 18:39   

doliczyłem się 120 gram jak w ciężarówce :shock:
powinien obrócić oponę na feldze. Opony jakiej marki ?? Były na boku kropki ??
Chyba trafił najcięższym miejscem felgi w najcięższe na oponie.
Ja na swojego tajwana założyłem 30 gram.
Szwagier ma w aucie jedną taką felgę (chyba była spawana), założyłem oponę, koło na ważarkę no i pokazało 85g, stwierdziłem że trzeba obrócić oponę o 180 stopni, zaznaczyłem gdzie był wentyl , obróciłem żeby znaczek był naprzeciwko no i zonk, pokazało 110g :mrgreen:

[ Dodano: 2012-03-14, 18:43 ]
No i jak robi motocykle to mógłby kupić ciężarki na garba. Wiem że są drogie ale nie trzeba kupować całych paczek tylko po 5 czy 10 szt (i tak wyjdzie za taki zestaw 500-1000) ale prawie ich nie widać i wtedy można dać klientowi wybór, klejone w cenie a na gadba doliczyć do koła 10 czy 15 za ciężarek.
_________________
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
 
 
 
dzinks 
Rafał


Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 2473
Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
Wysłany: 2012-03-14, 22:07   

renegade napisał/a:
doliczyłem się 120 gram jak w ciężarówce
powinien obrócić oponę na feldze. Opony jakiej marki ?? Były na boku kropki ??


No to mnie zmartwiłeś :-/

Opony Metzelery z końca 2011 roku. Jak mogę rozpoznać kropkę: jest namalowana czy nadlana z gumy?

Było robione w serwisie Suzuki, więc powinni się znać :evil:

Jeśli miałbym reklamować to czy stoją za mną jakieś argumenty?
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9488
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2012-03-14, 22:27   

dzinks napisał/a:
Jak mogę rozpoznać kropkę: jest namalowana czy nadlana z gumy?

To takie kółeczko ośrednicy około 1 cm. Jest ono namalowane na oponie. :-D
Zgodnie z zaleceniami serwisówki, opona powinna być zamontowana tak, aby to kółeczko znajdowało się przy zaworze/wentylu/.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2012-03-14, 22:59   

Ja bym podjechał niech to poprawią. Powinna być kropeczka namalowana żółta bądz pomarańczowa średnicy ok 5mm.
Z montowaniem na wentylu bym się nie spieszył ale nie sprawdzałem nigdy samej felgi z zaworem czy faktycznie w tym miejscu jest najcięższa. Przy najbliższej okazji się zobaczy.
_________________
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9488
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2012-03-14, 23:38   

Ta kropka to chyba dotyczy opony. :mrgreen:
Cytat:
Nie jest możliwym wyprodukowanie idealnie wyważonej opony. Opona ma swój lekki punkt oznaczany żółtą kropką. Jak by nie było niektórzy producenci oznaczają innym kolorem, aby wprowadzić zamęt.
Jeśli na oponie znajduje się żółta kropka powinna ona być ustawiona na przeciwko zaworu/wentyla (nie po przeciwnej stronie), aby umożliwić łatwe wyważenie koła z użyciem niewielkiej ilości odważników.

Podobnie nie jest możliwym wyprodukowanie idealnie okrągłej opony. Producenci oznaczają wysoki punkt czerwoną kropką.

Co jeśli na oponie znajdują się żółta i czerwona kropka? W takim wypadku żółta powinna być zignorowana i czerwona kropka ustawiona na przeciwko zaworu.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Siwy_Dym 
Mariusz


Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 50
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 1107
Skąd: Lublin/Radom /LU/
Wysłany: 2012-03-14, 23:39   

renegade napisał/a:
Z montowaniem na wentylu bym się nie spieszył ale nie sprawdzałem nigdy samej felgi z zaworem czy faktycznie w tym miejscu jest najcięższa. Przy najbliższej okazji się zobaczy.


Miałem kiedyś "przyjemność" pracować w wulkanizacji przez rok i wtłukli mi do głowy że czerwona kropka ma być przy wentylu, tak jak napisał Todek.
Może teraz inaczej uczą... :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Nic tak nie zabija czasu jak motor
 
 
endrjus 


Motocykl: HONDA Shadow VT 700 C 86r.
Wiek: 44
Dołączył: 03 Mar 2012
Posty: 207
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-03-15, 08:22   

Siwy_Dym napisał/a:
renegade napisał/a:
Z montowaniem na wentylu bym się nie spieszył ale nie sprawdzałem nigdy samej felgi z zaworem czy faktycznie w tym miejscu jest najcięższa. Przy najbliższej okazji się zobaczy.


Miałem kiedyś "przyjemność" pracować w wulkanizacji przez rok i wtłukli mi do głowy że czerwona kropka ma być przy wentylu, tak jak napisał Todek.
Może teraz inaczej uczą... :mrgreen: :mrgreen:


Zgadzam się, według podręcznikowej zasady kropka powinna być przy wentylu, jednakże w tym roku w moim przypadku los chciał inaczej, koło z oponą ustawioną tak by kropka była przy wentylu domagało się 75g a jak kropka wylądowała po przeciwnej stronie wystarczyło 25g do wyważenia.

Ani opona ani felga osobno na pewno nie są wyważone, dobry mechanik tak ustawi oponę na feldze by do wyważenia użyć jak najmniej ciężarków.
_________________
VT 700 C
 
 
dzinks 
Rafał


Motocykl: CRF1000L
Wiek: 46
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 2473
Skąd: Strzelce Kraj. / FSD
Wysłany: 2012-03-15, 10:26   

Czerwona kropka jest przy wentylu :-?
 
 
 
adam3911 


Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 2114
Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-03-15, 11:02   

dzinks napisał/a:
Czerwona kropka jest przy wentylu :-?


A nie w damskich kalendarzykach? :shock:
Jak jej brak to wentyle puszczają....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM