/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Blokady w Shadow 125? Czy to jakiś problem?
Autor Wiadomość
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-07, 08:08   

to synchronizacja i regulacja gaźników i nie narzekaj ;)
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
perry_84 

Motocykl: Honda VT 125 Shadow
Dołączył: 26 Lip 2019
Posty: 16
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2019-08-07, 09:06   

MARQ napisał/a:
to synchronizacja i regulacja gaźników i nie narzekaj ;)


Tak i ja myślę muszę tylko zdobyć sprzęt do regulacji i synchronizacji i w weekend się będę bawił. Dzięki za podpowiedzi. Jednak forum żyje :-P :mrgreen:
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-07, 11:01   

do wolnych obrotów i regulacji obrotów potrzebujesz chińskie tacho ustrojstwo nawijane na przewód cewki;

do synchronizacji gaźników potrzebujesz kilku metrów rurki bezbarwnej (nie wiem czy od klimy nie kupowałem) oraz króćce dwa do wkręcenie do moto, zestaw uzupełniłem szybkozłączkami do pneumatyki i deską z trytytkami oraz olejem.
zerknij do zdjęć i filmów u mnie w stopce jak jeszcze działają... był filmik z okolic synchro.

do regulacji składu potrzebujesz ten fikuśny śrubokręt (bo innymi nie podejdziesz) i dużo modlitwy ;)
i informację z serwisówki czy szwajcaria nie miała innych ustawień początkowych / końcowych.
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
perry_84 

Motocykl: Honda VT 125 Shadow
Dołączył: 26 Lip 2019
Posty: 16
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2019-08-07, 18:56   

Ok wszystko to wiem. Mam serwisów nawet przetłumaczyłem. Tylko kupię sobie dwa wakuometry i ten śrubokręt kątowy. Jest na allegro za 79 zł ale poczytałem o nim i niby zero przy nim precyzji bo jest na jakiejś lince a nie na przekładni kątowej i ponoć szybko się linka ukręca.
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-07, 23:00   

pokaż link do produktu
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
perry_84 

Motocykl: Honda VT 125 Shadow
Dołączył: 26 Lip 2019
Posty: 16
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2019-08-08, 14:17   

https://allegro.pl/oferta/srubokret-wkretak-katowy-110-stopni-gazniki-7619705409 proszę :-)
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-08-09, 12:05   

boję się, że da radę dopiero taki:link - bo chyba nie wolno bezpośrednio wstawiać
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
perry_84 

Motocykl: Honda VT 125 Shadow
Dołączył: 26 Lip 2019
Posty: 16
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2019-08-10, 16:49   

Wiem patrzyłem na taki zestaw ale nie chce mi się kasy wydawać . We wtorek jadę do znajomego na ponowne synchro i regulacje. Bo problem mam dalej taki sam i spalanie w okolicach 5.2, 6.0 litrów na 100 km. Przednia świeca czarna tylna kawa z mlekiem, przy temp otoczenia 25 stopni odpala i zaraz gaśnie, znikoma reakcja na ssanie a jak wcisnę dopiero obroty wzrastają i tak w kółko bo inaczej gaśnie póki się trochę nie rozgrzeje. Najdziwniejsze że to szarpanie które występuje na 4 biegu jest odczuwalne na rozgrzanym silniku, a na zimnym jest dużo dużo lepiej.
 
 
Marlboro 
Tomek


Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 951
Skąd: Suskowola /WRA
Wysłany: 2019-08-12, 22:31   

perry_84 napisał/a:
Najdziwniejsze że to szarpanie które występuje na 4 biegu jest odczuwalne na rozgrzanym silniku, a na zimnym jest dużo dużo lepiej.


wskazuje na za bogatą mieszankę - na zimnym lepiej jak jest mieszanka bogatsza ( to czyni np ssanie) na ciepły już nie.
_________________
Maruda od urodzenia :omg:
 
 
 
perry_84 

Motocykl: Honda VT 125 Shadow
Dołączył: 26 Lip 2019
Posty: 16
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2019-08-16, 18:48   

A więc tak. Doszedłem że winny wszystkiemu filtr powietrza który był oryginalny, ale zabity. Motocykl po ponownej synchronizacji i regulacji i próbnej jeźdze bez filtra jedzie jak opentany zero jakichkolwiek problemów. Zamówiłem więc nowy oryginalny i po jego założeniu jest znowu podobnie aczkolwiek troszkę lepiej. Zauważyłem że mam wydech rozwiercony trzy dziury i bez deflektora. Sądzę więc że potrzebny jest albo jakiś filtr stożkowy, albo modyfikacja tego żeby dostawał więcej powietrza. Bo bez filtra jest super do 110 rozpędza się leciutko. Może ktoś ma namiar na jakiś dobry sportowy filtr albo pomysł jak go zmodyfikować.
 
 
Znachu 
ZnAcHu

Motocykl: HONDA CBR1100XX
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 146
Skąd: Kutno
Wysłany: 2019-08-17, 17:33   

Zrób regulację i synchronizację gaźników na nowym filtrze. Z tego co zrozumiałem to zrobiłeś to bez filtra. Po włożeniu filtra zmienia się wartość podciśnienia i może inaczej "ssać "Paliwo

I jeszcze jedno przyszło mi do głowy czytając Twoje wypowiedzi. Kolega z forum miał podobny problem z mocą i chyba z przednim "garkiem". Powodem było wywalone łożysko na wałku rozrządu co powodowało że zawór ssący nie otwierał się prawidłowo i cylinder nie był dobrze napełniony powietrzem.

Po wymianie łożyska moc wórciła.

p.s Odradzam przy gaźniku prób modyfikacji dolotu powietrza. Odejście od stanu fabrycznego może się skończyć tym żę nie dojdziesz do ładu z mieszanką.
_________________
 
 
 
perry_84 

Motocykl: Honda VT 125 Shadow
Dołączył: 26 Lip 2019
Posty: 16
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2019-08-18, 10:35   

Synchronizacja i regulacja zrobiona już na nowym filtrze. To tak dla porównania pisałem że bez filtra jest dużo lepiej. Na nowym filtrze jest tak samo jak na starym, no może ciut lepiej. Zobaczę teraz jeszcze jakie spalanie będzie teraz. Najgorsze jest to że przed wymianą zaworków iglicowych w gaźnikach, bo w oleju miałem benzynę, jechała normalnie. Człowiek kupił i chciał wypróbować a przy wymianie oleju smród benzyny. Zobaczę pojeżdżę się najciekawsze że bez filtra powietrza jest dużo lepiej.
 
 
Marlboro 
Tomek


Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 951
Skąd: Suskowola /WRA
Wysłany: 2019-08-19, 06:16   

Moim zdaniem za bogato benzyny, filtr powietrza powoduje tworzenie większego podciśnieniowe - co skutkuje większą dawką paliwa w porównaniu do prób bez filtra - wolny przelot
_________________
Maruda od urodzenia :omg:
 
 
 
perry_84 

Motocykl: Honda VT 125 Shadow
Dołączył: 26 Lip 2019
Posty: 16
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2019-08-19, 07:41   

Wałek rozrządu i łożyska sprawdzone, wszystko ok, luzy też ustawione były idealnie.
Mi też tak się wydaje że za dużo benzyny tylko z tego co wiem w tym motocyklu reguluje się dopływ powietrza a nie da się ustawić dawki paliwa. Więc nie mam już pomysłów podjadę jeszcze do innego mechaniora może jemu uda się ustawić. Bo w tej chwili zero przyjemności z jazdy. Ledwo 80 już jedzie po ostatnich regulacjach.
 
 
Marlboro 
Tomek


Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 951
Skąd: Suskowola /WRA
Wysłany: 2019-08-19, 08:40   

Tak - reguluje się proporcje powietrza do benzyny. Punkt patrzenia zależy od punktu siedzenia, możemy powiedzieć że dajemy więcej powietrza do danej jednostki benzyny lub ze dajemy mniej benzyny do danej ilości powietrza
_________________
Maruda od urodzenia :omg:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM