Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Blokady w Shadow 125? Czy to jakiś problem?
Autor Wiadomość
Iceman31 
Lord Hindenburg


Motocykl: Honda Shadow VT125 99'
Wiek: 46
Dołączył: 09 Cze 2015
Posty: 218
Skąd: Śląsk - Zabrze
Wysłany: 2017-06-20, 10:30   

Reinheart napisał/a:
Ave

Panowie oraz Panie jeśli takowe tutaj czytają.

Nie ma co się łudzić, że Shadow 125 dużo pociągnie. VMAX to 110 i to z trudem, mi mówiono, że i raz 140 poleciałem, w co wogóle nie wierzyłem, maszyna ma taki silnik i więcej z niego się nie wyciągnie, tym bardziej, że to chopper a nie ścigacz ;) jak chcecie szybciej jeździć to kupcie większe moto. Nie pisze tutaj tak po prostu. Sam miałem 125 i to przez prawie dwa lata, kupę kasy wpakowałem w motocykl. A jak koledzy mnie przeciągnęli po trasie to zrozumiałem, że Shadow 125 to piękna maszyna ale mocy jej brakuje jednak, zwłaszcza na długie trasy. I nie wiadomo co zrobimy to i tak nie damy rady przekroczyć 110 KM/H Lepiej za to, odłożyć kasę i wybrać się na prawo jazdy.


Z ręką na sercu przysięgam, że jechałem licznikowe 140.
U mnie na Śląsku Drogową Trasą Średnicową. Muszę tylko nadmienić, że wiało mi wtedy w plecy jak cholera. Pogoda piękna słoneczna ale wiatr jak w górach.
A normalnie osiągnąłem 127 licznikowe co wg GPS dało 118km/h. To mam udokumentowane programem GeoTracker. Rekord mam większy i jest to licznikowe 130.
 
 
czeslaw 

Motocykl: Honda Shadow VT 800
Wiek: 57
Dołączył: 18 Gru 2014
Posty: 161
Skąd: Rogów - Łódzkie
Wysłany: 2017-06-20, 11:59   

Pewno jeszcze z górki ;-)
 
 
Iceman31 
Lord Hindenburg


Motocykl: Honda Shadow VT125 99'
Wiek: 46
Dołączył: 09 Cze 2015
Posty: 218
Skąd: Śląsk - Zabrze
Wysłany: 2017-06-21, 09:03   

czeslaw napisał/a:
Pewno jeszcze z górki ;-)

A się zdziwisz.... A się zdziwisz!! Tak się teraz zdziwisz, że się aż się zdziwisz... nie było z górki.
 
 
czeslaw 

Motocykl: Honda Shadow VT 800
Wiek: 57
Dołączył: 18 Gru 2014
Posty: 161
Skąd: Rogów - Łódzkie
Wysłany: 2017-06-21, 11:33   

Sie dziwię, dziwię ;-)
 
 
raffa 


Motocykl: Honda Shadow VT125 '99
Wiek: 43
Dołączył: 19 Sty 2019
Posty: 14
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2019-04-01, 00:32   

Wiem, że znowu stary wątek. Ale jak widać na moim przykładzie, nadal aktualny.

Shadowkę kupiłem w listopadzie. Od Niemca. VIN JC29A, więc teoretycznie bez fabrycznych blokad. Wyjmując akumulator przed zimowaniem na akumulatorze znalazłem plastikową, hermetycznie zalaną puszkę. Dioda, kilka przewodów, masa bezpośrednio do akumulatora, reszta podejrzewam do oryginalnego modułu zapłonowego. Po spisaniu symbolu BOE BB56 i zapytaniu google'a wyszło na to, że to... niemiecki ogranicznik prękości :omg:

Po odpięciu masy tego cuda od akumulatora Honda nie odpala. Nie zamierzam rozwijać maksymalnych prędkości, ale mam ochotę wypiąć to całe cudo i przywrócić fabryczną instalację elektryczną :)

Może ktoś z forumowiczów już się w to bawił?

Czy w książce serwisowej dostępnej w dziale download jest schemat instalacji, na którym możnaby się bazować?
_________________
Raffa
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-01, 10:42   

nie widziałem na żywo..
może to nie sam kaganiec tylko podmieniony cały moduł zapłonowy?

przyjrzyj się czy na swoim miejscu siedzi takie
cudo

jak siedzi, to musisz sprawdzić jak się wpina w układ ten twój wynalazek:
najwyżej symuluj chęć zakupu - niech ci ktoś podeśle instrukcję montażu.

a jak nie siedzi, to trzeba niestety będzie na zakupy się wybrać.
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
raffa 


Motocykl: Honda Shadow VT125 '99
Wiek: 43
Dołączył: 19 Sty 2019
Posty: 14
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2019-04-01, 11:42   

Raczej to tylko 'kaganiec', sądząc z opisów w niemieckich internetach.

Moduł zapłonowy siedzi tam, gdzie powinien. Jest wpięty do swojej kostki. Oznaczenia ma bardzo podobne do tego z aukcji: KGBA ED N51F 9226. Pojawiają się one też na naszych portalach (w cenie ok. 200 PLN), ale nie zawsze jest pewność, czy to z wersji JC29A. Podane przeze mnie oznaczenie bardziej pasuje mi do numeru seryjnego, a nie modelu. Numerki na zdjęciach w internecie się różnią, najczęściej końcówkami. Oczywiście mogę się mylić. Jak ktoś ma na ten temat jakąś konkretną wiedzę, to z chęcią sam ją posiądę.

Muszę sprawdzić dokładnie, gdzie idą trzy przewody z tego 'kagańca'. Jeden to na pewno masa, jest podpięta bezpośrednio do aku. Poza tym są jeszcze niebieski, czarny i czerwony.

Jak ogarnę bardziej palące i wkurzające mnie tematy (np. za niskie obroty), i zrobi się cieplej, to będę porównywał schemat z sytuacją u mnie.

Już wiem, że mam nieoryginalny przerywacz kierunkowskazów (jest 3-pinowy), z dodatkowym przewodem pociągniętym od + na akumulatorze. Kierunki chwilowo nie działają (a na przeglądzie działały), w zasadzie jak będą działać, to mi rybka, czy tam są, dwa, czy trzy piny. Ale wolałbym, żeby były dwa. Boję się tylko, że zmiana przerywacza wiązała się również z jakimiś zmianami we włączniku kierunkowskazów.
_________________
Raffa
 
 
Trom 
Tomek


Motocykl: Honda VT 125 99r, VT750 05r, ST1100 2000r
Wiek: 49
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2443
Skąd: Otwock
Wysłany: 2019-04-01, 12:24   

raffa, bo kierunkowskaz to raz działa, a raz nie działa :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-01, 12:25   

z tymi 3 pinami, to może masz np. awaryjne?

tak na szybko.
N51F w JC29A to niemieckie 103km/h maks. - w sumie też rodzaj kagańca, prawdopodobnie względem innych krajów pochodzenia.
N5BF w JC29B to niemieckie 80km/h maks. kaganiec dla małolatów.
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
raffa 


Motocykl: Honda Shadow VT125 '99
Wiek: 43
Dołączył: 19 Sty 2019
Posty: 14
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2019-04-01, 12:42   

MARQ napisał/a:
z tymi 3 pinami, to może masz np. awaryjne?

tak na szybko.
N51F w JC29A to niemieckie 103km/h maks. - w sumie też rodzaj kagańca, prawdopodobnie względem innych krajów pochodzenia.
N5BF w JC29B to niemieckie 80km/h maks. kaganiec dla małolatów.


O ile mi wiadomo, to to 80 km/h to nie dla małolatów, tylko na odpowiednik naszego B. Ale mogę się mylić. Pomijam fakt, że Jurgen od którego kupowałem był stanowczo bliżej 100, niż 18 :D

Skoro N51F i N5BF oba ograniczają prędkość, to jakie jest oznakowanie na module na 'normalne' rynki?

Chwilowo nie mam nic. Żadnych dodatkowych wyłączników, guzików (to nawet permanentnie). Ani świecących co kilka sekund żarówek i kontrolki też... Zostaje wystawianie ręki :D Jak na rowerze :D

Raczej podejrzewam, że ktoś (Jurgen), albo jakiś mechanior np. gdzieś w drodze kupił najtańszy / jedyny dostępny przerywacz i trzeba go było zasilić plusem (bo kabelek też z gatunku druciarstwa). A na koniec sezonu przed sprzedażą wrzucona tarcza EBC, klocki, oryginalny filtr powietrza, filtr oleju, olej...
_________________
Raffa
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1490
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-01, 14:35   

kierunki: jak to mówią, po palcu po palcu... popatrz gdzie idą kable i może do czegoś dojdziesz..
na pierwszym lepszym forum znalazłem takie foto:



podpowiedzią mogą być również dołożone diody przy migałkach.


a o tych modułach bez kagańca, to duś ludziska z tego podforum, niech ktoś kto leci 125km/h sprawdzi jaki ma ten moduł i się odezwie.
Niemcy napisali takie coś
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
raffa 


Motocykl: Honda Shadow VT125 '99
Wiek: 43
Dołączył: 19 Sty 2019
Posty: 14
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2019-04-01, 22:30   

MARQ napisał/a:
kierunki: jak to mówią, po palcu po palcu... popatrz gdzie idą kable i może do czegoś dojdziesz..
na pierwszym lepszym forum znalazłem takie foto:

Obrazek

podpowiedzią mogą być również dołożone diody przy migałkach.


a o tych modułach bez kagańca, to duś ludziska z tego podforum, niech ktoś kto leci 125km/h sprawdzi jaki ma ten moduł i się odezwie.
Niemcy napisali takie coś


Dzięki :)

Niemieckie cudo z TUHu przydatne :) Jak widać była jeszcze wersja N51F z dołożonym BOE BB56.
Swoją drogą, muszę to zdemontować bez szkody dla urządzenia i wystawć na ebayu, przecież to warte majątek, letnia kurtka za to będzie :D

Schematy kierunków podobne oglądałem, aczkolwiek tutaj ktoś zapomniał jeszcze o pokazaniu przełącznika / włącznika na kierownicy. Oczywiście to tylko zamyka jeden lub drugi obwód, więc można uznać, że dopiero za tym zaczyna się schemat, ale jak już rysować, to wg mnie tylko w całości :D

W związku z tym, że po pierwsze najpierw obstawiam walnięty przerywacz, a po drugie i tak mam ochotę zastąpić ten 3-pinowy dwupinowym, to zamówiłem obie wersje, jedną oddam.

Same kierunki rozbierałem, czyściłem żarówki / klosze / wnętrze z kurzu, w środku nic nie ma. Oczywiście diody mogą był dołożone wcześniej, nawet w przerywaczu.

Kierunkowskazowy offtop się robi :)

@Koleżanki i Koledzy, których 125 hulają w granicach 120 km/h: zgodnie z sugestią Marqa wiecie, jakie oznaczenia mają moduły zapłonowe w Waszych Shadowkach?
_________________
Raffa
Ostatnio zmieniony przez raffa 2019-04-03, 22:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 30
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2019-04-02, 22:28   

raffa napisał/a:
Wiem, że znowu stary wątek. Ale jak widać na moim przykładzie, nadal aktualny.


W tymże właśnie wątku w lutym 2017 napisałem że temat jest już chyba wyczerpany, myslałem że nic mnie już nie zaskoczy a tymczasem kolejna Hanka wyskakuje z jakimś kagańcem. jakieś adnotacje w dokumentach miałeś? jeśli nie tzn że jest to totalnie neistandardowe, druciarskie rozwiązanie.

Mogę sie mylić ALE: zwykle takie rozwiązania są pozornie skomplikowane, a w rzeczywistości skomplikowany jest montaż. demontaż zwykle polega na wycięciu urządzenia z instalacji elektrycznej i zlutowanie oryginalnych przewodów ze sobą zgodnie z kolorami (przynajmniej ja mam takie doświadczenia w takich przypadkach). prześledź instalację, dotrzyj do miejsca wpięcia blokady w ori wiązkę, jeśli sie nie mylę to sprawa jest prosta. daj znać co i jak.

ciągnąc dalej temat polecam Ci przeczytać ten wątek od 3 strony (a najlepiej cały). i drugi temat bardzo obfity w wiadomości dot. blokad a zwłaszcza modułów zapłonowych, który wałkowaliśmy parę lat temu -> TEMAT O MODULE ZAPŁONOWYM

I nie rób nic przy silniku póki nie ogarniesz elektryki i sterowania silnikiem. masz rocznik 99" - nie stuka Ci cos w silniku przypadkiem? metaliczny dźwięk jakby kulki stalowe w słoiku? pytanie profilaktyczne

Proponuje nie mieszać tu tematu migaczy - jest o tym wątek, tam wszelkie informacje bardziej sie przydadzą :)
_________________

 
 
raffa 


Motocykl: Honda Shadow VT125 '99
Wiek: 43
Dołączył: 19 Sty 2019
Posty: 14
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2019-04-03, 23:13   

Zamek1200 napisał/a:
raffa napisał/a:
Wiem, że znowu stary wątek. Ale jak widać na moim przykładzie, nadal aktualny.


W tymże właśnie wątku w lutym 2017 napisałem że temat jest już chyba wyczerpany, myslałem że nic mnie już nie zaskoczy a tymczasem kolejna Hanka wyskakuje z jakimś kagańcem. jakieś adnotacje w dokumentach miałeś? jeśli nie tzn że jest to totalnie neistandardowe, druciarskie rozwiązanie.

Mogę sie mylić ALE: zwykle takie rozwiązania są pozornie skomplikowane, a w rzeczywistości skomplikowany jest montaż. demontaż zwykle polega na wycięciu urządzenia z instalacji elektrycznej i zlutowanie oryginalnych przewodów ze sobą zgodnie z kolorami (przynajmniej ja mam takie doświadczenia w takich przypadkach). prześledź instalację, dotrzyj do miejsca wpięcia blokady w ori wiązkę, jeśli sie nie mylę to sprawa jest prosta. daj znać co i jak.

ciągnąc dalej temat polecam Ci przeczytać ten wątek od 3 strony (a najlepiej cały). i drugi temat bardzo obfity w wiadomości dot. blokad a zwłaszcza modułów zapłonowych, który wałkowaliśmy parę lat temu -> TEMAT O MODULE ZAPŁONOWYM

I nie rób nic przy silniku póki nie ogarniesz elektryki i sterowania silnikiem. masz rocznik 99" - nie stuka Ci cos w silniku przypadkiem? metaliczny dźwięk jakby kulki stalowe w słoiku? pytanie profilaktyczne

Proponuje nie mieszać tu tematu migaczy - jest o tym wątek, tam wszelkie informacje bardziej sie przydadzą :)


Dzięki za cenne (jak zwykle na tutejszym forum) uwagi :)

O dodatkowej blokadzie BBOE wiem odkąd wstawiałem go na zimowanie, przeczytałem oba wątki (ten chyba nawet kilkukrotnie), ale oczywiście czas leci, człowiek robi się coraz starszy więc to i owo mi z pamięci przez te kilka miesięcy wyleciało...

Wczoraj doczytałem i przypomniałem sobie co nieco :)

W związku z tym, że rozwiązaniem problemu kierunkowskazów okazał się być po prostu nowy, dwupinowy przerywacz, to wyjechałem na drogę na pierwsze 20 km. I od jutra zaczynam regularne korzystanie :)

Co do kagańca: w niemieckim dowodzie mam wpis 103 km/h. Czyli jest to zgodne z zainstalowanym modułem zapłonowym.
Homologacja (chyba - Betriebserlaubnis) również jest wydana na kategorię prawa jazdy A (na 1 stronie), w środku jest wyjaśnienie, że na A ma 103 km/h, na B - 80 km/h. Z tego dokumentu wynika również, że dysze mają rozmiar 70 - 75. A zębatki mają 14 / 41 zębów. Nie znalazłem żadnych informacji o zwężkach gdziekolwiek. Jest jeszcze informacja, że wydech spełnia normę Rili 97/24/EG, rozdział 5. Hałas: 84 dB przy 5500 obrotach, podczas jazdy 77 dB.

Honda na czwórce minimalnie przekracza licznikowe 80 km/h. GPS pokazywał 76 km/h. Niestety zbliżałem się do świateł, więc odpuściłem. Na razie pewnie nie planuję dłuższych wycieczek za miasto, na drodze, na której mógłbym to sprawdzić.

Ważę ok 75 kg. A Honda ma szybę.

Co do kulek w słoiku... Hmm... Niespecjalnie mam porównanie, więc trudno mi cokolwiek powiedzieć. Sam najpierw miałem wrażenie, że żadnych kulek nie mam. A potem wszędzie słyszałem ten dźwięk :D Nawet jak zgasiłem silnik :D Może jak będzie okazja spotkać się z jakimś bardziej doświadczonym kolegą (albo mechanikiem), to posłucha.

Czego to objaw? Pamiętam, że w którymś wątku o tym czytałem, ale nie znajdę go. A teraz wolę cieszyć się dwoma garkami pomiędzy nogami, a nie siedzieć i czytać całe forum ;)

Nad usuwaniem kagańca BBOE będę myślał przy okazji montażu alarmu, myślę, że w ciągu najbliższych kilku, kilkunastu dni. I mam nadzieję, że faktycznie okaże się to tak proste :) Zanim zdejmę spróbuję jeszcze, czy przekracza 80 km/h. Pochwalę się dla potomnych jakie będą skutki :)
_________________
Raffa
 
 
czachar 
czachar

Motocykl: honda shadow vt125
Wiek: 44
Dołączył: 18 Lip 2018
Posty: 74
Skąd: Grójec
Wysłany: 2019-04-04, 19:34   

raffa,
Najważniejsze żebyś teraz wsiadł na motonga i jeździł :->
Nie przejmuj się niczym i ciesz się Swoją Hanką, nie ma co zaczynać jazdy od czytania forum, słuchania czy coś nie trzeszczy, piszczy i skrzypi.
Pojeździsz, powydłubujesz komarów z zębów od uśmiechu w słoneczny dzień jak Ci laski będą machały na widok Twojej Hanki i wtedy jak Ci się znudzi tylko upajanie się szczęściem zajrzyj na forum i poczytaj to co Cię zainteresuje...
Daj znać jak Ci idzie :chytrusek:
_________________
Pięknie jest bez podpisu ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM