Właśnie stałem się posiadaczem serwisówki Clymera i na gorąco chciałem podzielić się informacjami nt. różnic między poszczególnymi modelami VT 500.
A niektóre z nich są bardzo istotne dla czynności serwisowych!!!
1)Pojemność zbiornika paliwa:
VT 500c 83-84 - 12 litrów
VT 500c 85-86 - 11,5 l
VT 500ft - 9,5 l
VT 500e - 12 l
2)Układ chłodzenia:
-pojemność całkowita
VT 500c 83-84 - 1,7 l
VT 500c 85-86 - 2,0 l
VT 500ft - 1,7 l
VT 500e - 2,0 l
-w tym w chłodnicy i pompie
VT 500c 83-84 - 1,2 l
VT 500c 85-86 - 1,55 l
VT 500ft - 1,2 l
VT 500e - 1,55 l
-w zbiorniczku wyrównawczym
VT 500c 83-84 - 0,5 l
VT 500c 85-86 - 0,45 l
VT 500ft - 0,5 l
VT 500e - 0,45 l
3)Ilość oleju w zawieszeniu przednim:
VT 500c 83-84 - w prawej ladze - 440cl, w lewej ladze - 455 cl (?!!!-ciekawe...)
VT 500c 85-86 - w każdej - 442 cl (Cholera! Muszę dolać...)
VT 500ft (Ascot) - po 390 cl
VT 500e (EuroSport) - po 360 cl
Jak coś jeszcze ciekawego wyczytam to dam znać
Pozdr
Pozwoliłem sobie przykleić... Cezar
Odpowiedz do tematu
: Różnice pomiędzy 500-tkami
Ostatnio zmieniony przez Cezar 2009-02-12, 14:42, w całości zmieniany 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Cezar 2009-02-12, 14:42, w całości zmieniany 1 raz
:
Część dalsza informacji z Clymera:
4) Długość przednich sprężyn:
VT 500c 83-84 - standard - 456,2 mm, "service limit" - 447 mm
VT 500c 85-86 - standard - 443 mm, "service limit" - 434 mm
VT 500ft - standard - 475 mm, "service limit" - 465,5 mm
VT 500e - standard - 445,4 mm, "service limit" - 436,4 mm
5) Długość sprężyn amortyzatora tylnego:
VT 500c - standard - 249,7 mm, "service limit" - 237 mm
VT 500ft - standard - 263 mm, "service limit" - 257,6 mm
VT 500e - standard - 261,8 mm, "service limit" - 256,8 mm
6) Typy gaźników (symbole):
VT 500c 83 - D64A
VT 500c 84 - VD6HA (wersja na Kalifornię - VD6KA)
VT 500c 85 - VD6HC (wersja na Kalifornię - VD6LA)
VT 500c 86 - VD6HD (wersja na Kalifornię - VD6LB)
VT 500ft 83 - VD6HA
VT 500ft 84 - VD6JA (wersja na Kalifornię - VD6LA)
VT 500e - VD6UA
4) Długość przednich sprężyn:
VT 500c 83-84 - standard - 456,2 mm, "service limit" - 447 mm
VT 500c 85-86 - standard - 443 mm, "service limit" - 434 mm
VT 500ft - standard - 475 mm, "service limit" - 465,5 mm
VT 500e - standard - 445,4 mm, "service limit" - 436,4 mm
5) Długość sprężyn amortyzatora tylnego:
VT 500c - standard - 249,7 mm, "service limit" - 237 mm
VT 500ft - standard - 263 mm, "service limit" - 257,6 mm
VT 500e - standard - 261,8 mm, "service limit" - 256,8 mm
6) Typy gaźników (symbole):
VT 500c 83 - D64A
VT 500c 84 - VD6HA (wersja na Kalifornię - VD6KA)
VT 500c 85 - VD6HC (wersja na Kalifornię - VD6LA)
VT 500c 86 - VD6HD (wersja na Kalifornię - VD6LB)
VT 500ft 83 - VD6HA
VT 500ft 84 - VD6JA (wersja na Kalifornię - VD6LA)
VT 500e - VD6UA
:
Znalazłem jeszcze jedną ciekawą informację:
Filtr powietrza
"W modelach z lat 1985-86 został zastosowany papierowy filtr powietrza." (suchy)
Bardzo ciekawe(!!!). Ja mam model 1985 i jest tam "normalny" filtr gąbkowy.
Zaczynam mieć wątpliwości co do rzetelności Clymera
Filtr powietrza
"W modelach z lat 1985-86 został zastosowany papierowy filtr powietrza." (suchy)
Bardzo ciekawe(!!!). Ja mam model 1985 i jest tam "normalny" filtr gąbkowy.
Zaczynam mieć wątpliwości co do rzetelności Clymera
:
W znanej mi rocznik 1984 też jest mokry. Może są po prostu wymienne?
:
Witam
Być może tak jest, i informację należałoby rozumieć jako "...może być stosowany..."
pozdr
Być może tak jest, i informację należałoby rozumieć jako "...może być stosowany..."
pozdr
:
Witam
W mojej shadowce z 85r jest papierowy filtr powietrza. Obudowa z filtrem zespolona jest z bocznym deklem i tutaj jest problem bo jak dobrze rozumiem to w filtrach gabkowych wymieniamy tylko wkład a obudowa zostaje. Jeśli tak jest to w moim przypadku nie ma do czego tej gąbki założyć
Dzieki Globi za informacje techniczne. Wychodzi na to że musze uzupełnić poziom oleju w zawieszeniu.
Pozdro
W mojej shadowce z 85r jest papierowy filtr powietrza. Obudowa z filtrem zespolona jest z bocznym deklem i tutaj jest problem bo jak dobrze rozumiem to w filtrach gabkowych wymieniamy tylko wkład a obudowa zostaje. Jeśli tak jest to w moim przypadku nie ma do czego tej gąbki założyć
Dzieki Globi za informacje techniczne. Wychodzi na to że musze uzupełnić poziom oleju w zawieszeniu.
Pozdro
:
Zespolona z deklem, mówisz...
...I wszystko jasne. Myślałem, że poprzedni właściciel posiał gdzieś elementy i zrobił samoróbę przyklejając jedyną "siatkę" i naciągając na nią filtr gąbkowy. A tu wygląda na to, że wsadził gąbkę na wypruty suchy filtr papierowy!!!
Zwracam honor Clymerowi - rzeczywiście w roczniku 85 jest filtr suchy!
Dzięki, pozdr.
ozi_2 napisał/a: |
Witam
W mojej shadowce z 85r jest papierowy filtr powietrza. Obudowa z filtrem zespolona jest z bocznym deklem i tutaj jest problem bo jak dobrze rozumiem to w filtrach gabkowych wymieniamy tylko wkład a obudowa zostaje. Jeśli tak jest to w moim przypadku nie ma do czego tej gąbki założyć |
Zespolona z deklem, mówisz...
...I wszystko jasne. Myślałem, że poprzedni właściciel posiał gdzieś elementy i zrobił samoróbę przyklejając jedyną "siatkę" i naciągając na nią filtr gąbkowy. A tu wygląda na to, że wsadził gąbkę na wypruty suchy filtr papierowy!!!
Zwracam honor Clymerowi - rzeczywiście w roczniku 85 jest filtr suchy!
Dzięki, pozdr.
: zdławiona wersja
Ostatnio zmieniony przez Globi 2007-11-18, 15:13, w całości zmieniany 1 raz
Witam, może ktoś wie jakie są różnice w silnikach vt 500 wersja niemiecka(słabsza) i pozostałych (mocniejsza) . Czy to kwestia ustawień czy zmiany elementów silnika ?
Ostatnio zmieniony przez Globi 2007-11-18, 15:13, w całości zmieniany 1 raz
:
Ostatnio zmieniony przez Globi 2007-11-18, 15:13, w całości zmieniany 1 raz
W serwisówce z netu ( http://downloads.hondatec...983_67MF500.pdf ), na stronie 1-2, są dwie małe wzmianki w języku "deutschlandowym". Dotyczą silnika. Nie władam tą mową, więc brzmi to mniej więcej tak:
Maximale Leistung - 37 kW / 8500 min -1
- 20 kW / 8500 min -1 - - Typ B fur Deutschland
To akurat kumam, ale dalej jest coś takiego :
"Eintasventil, Offnet - 10* v.o. T. bei 1mm Hub
- 5* v.o. T. bei 1 mm Hub - Typ B fur Deutschland"
Potem jest jeszcze porównanie dla "Schlest" - 40* (20* - typ B), Offnet - 40* (25*) i
Schlest - 10* (5* - dla typu B). Może coś z tego zrozumiesz.
Podane są także trzy typy gaźników, więc nie wiem gdzie może być to zdławienie mocy.
Maximale Leistung - 37 kW / 8500 min -1
- 20 kW / 8500 min -1 - - Typ B fur Deutschland
To akurat kumam, ale dalej jest coś takiego :
"Eintasventil, Offnet - 10* v.o. T. bei 1mm Hub
- 5* v.o. T. bei 1 mm Hub - Typ B fur Deutschland"
Potem jest jeszcze porównanie dla "Schlest" - 40* (20* - typ B), Offnet - 40* (25*) i
Schlest - 10* (5* - dla typu B). Może coś z tego zrozumiesz.
Podane są także trzy typy gaźników, więc nie wiem gdzie może być to zdławienie mocy.
Ostatnio zmieniony przez Globi 2007-11-18, 15:13, w całości zmieniany 1 raz
:
Znam tą wersję serwisówki, ale też nie władam niemieckim. W moim moto w briefie niemieckim stwierdzono w którymś roku ( lata '90-te) że obniżono moc. Ciekaw jestem jak to się odbyło i czy jest możliwość odblokowania tego.
:
Pewnie zmienili dysze żeby zmniejszyć przepływ paliwa.
Bo nie sądzę żeby wymyślili coś innego. Tylko Polak potrafi.
mac napisał/a: |
Znam tą wersję serwisówki, ale też nie władam niemieckim. W moim moto w briefie niemieckim stwierdzono w którymś roku ( lata '90-te) że obniżono moc. Ciekaw jestem jak to się odbyło i czy jest możliwość odblokowania tego. |
Pewnie zmienili dysze żeby zmniejszyć przepływ paliwa.
Bo nie sądzę żeby wymyślili coś innego. Tylko Polak potrafi.
:
Też mi to przyszło do głowy. W końcu tak jest najszybciej i najprościej.
A co do tego tekstu - to spróbuję jeszcze popytać kolegę, germanistę
Pozdr
renegade26 napisał/a: |
Pewnie zmienili dysze żeby zmniejszyć przepływ paliwa. Bo nie sądzę żeby wymyślili coś innego. Tylko Polak potrafi. |
Też mi to przyszło do głowy. W końcu tak jest najszybciej i najprościej.
A co do tego tekstu - to spróbuję jeszcze popytać kolegę, germanistę
Pozdr
:
Może ktoś znający bardziej niemiecki będzie wiedział co to znaczy. W briefie stoi tak "Ziff.7:Leistungsreduzierung d. Reduzierung d. Vollastanschlages um 8,5mm" . Może komuś to coś powie.
:
Spróbuję się popytać.
Co do hipotezy o gaźniku, to na stronie 4-1 serwisówki masz taki oto tekst (w wolnym tłumaczeniu):
" Dysza główna gaźnika:
(VD6VA)-standardowa - z przodu #112, z tyłu #120
(VD6WA)-niemiecka - z przodu #118, z tyłu #125
(VD6TA)-szwajcarska - z przodu #110, z tyłu #118 "
Pozdr
Co do hipotezy o gaźniku, to na stronie 4-1 serwisówki masz taki oto tekst (w wolnym tłumaczeniu):
" Dysza główna gaźnika:
(VD6VA)-standardowa - z przodu #112, z tyłu #120
(VD6WA)-niemiecka - z przodu #118, z tyłu #125
(VD6TA)-szwajcarska - z przodu #110, z tyłu #118 "
Pozdr
:
Odpowiedz do tematu
Poniższe zdanie z serwisówki :
"Einlasventil, Offnet - 10* v.o. T. bei 1mm Hub
- 5* v.o. T. bei 1 mm Hub - Typ B fur Deutschland"
Potem jest jeszcze porównanie dla "Schlest" - 40* (20* - typ B), Offnet - 40* (25*) i
Schlest - 10* (5* - dla typu B).
...brzmi mniej więcej tak:
Zawór wlotowy:
otwieranie
10* przed górnym obrotem na 1 mm skoku
5* po dolnym obrocie na 1 mm skoku - wersja niemiecka
zamykanie
40* po dolnym obrocie na 1 mm skoku
20* po dolnym obrocie na 1 mm skoku - wersja niemiecka
otwieranie
40* przed dolnym obrotem na 1 mm skoku
25* przed dolnym obrotem na 1 mm skoku - wersja niemiecka
zamykanie
10* po dolnym obrocie na 1 mm skoku
5* przed górnym obrotem na 1 mm skoku - wersja niemiecka
To znaczy - została zmieniona regulacja otwierania zaworów?
Zdanie z briefu jeszcze "się tłumaczy"
Pozdr
"Einlasventil, Offnet - 10* v.o. T. bei 1mm Hub
- 5* v.o. T. bei 1 mm Hub - Typ B fur Deutschland"
Potem jest jeszcze porównanie dla "Schlest" - 40* (20* - typ B), Offnet - 40* (25*) i
Schlest - 10* (5* - dla typu B).
...brzmi mniej więcej tak:
Zawór wlotowy:
otwieranie
10* przed górnym obrotem na 1 mm skoku
5* po dolnym obrocie na 1 mm skoku - wersja niemiecka
zamykanie
40* po dolnym obrocie na 1 mm skoku
20* po dolnym obrocie na 1 mm skoku - wersja niemiecka
otwieranie
40* przed dolnym obrotem na 1 mm skoku
25* przed dolnym obrotem na 1 mm skoku - wersja niemiecka
zamykanie
10* po dolnym obrocie na 1 mm skoku
5* przed górnym obrotem na 1 mm skoku - wersja niemiecka
To znaczy - została zmieniona regulacja otwierania zaworów?
Zdanie z briefu jeszcze "się tłumaczy"
Pozdr