Uciążliwa śrubka z tyłu ramy...
Odpowiedz do tematu

: Uciążliwa śrubka z tyłu ramy...
Panowie pomóżcie!



Zakładam właśnie oparcie i spotkał mnie mały, problem. Mianowicie chodzi o o dwie śrubki, które łączą konstrukcję trzymającą między innymi kierunki z ramą motocykla. Dokładnie chodzi mi o te dwie śrubki (na trzecim rysunku nr 16).



Myślałem, że spokojnie je wykręcę. Zwykłym kluczem nie dało rady, starłem kanty po kilku podejściach. Naciąłem więc śrubki i nic... ułamałem już na nich jeden śrubokręt. Nie drgnęły nawet o milimetr.

Czy ktoś z Was miał już okazję je wykręcać? Jeśli tak to jak poszło?

Pryskałem już WD40 niestety bez efektu, może jest jakiś inny środek? Czy jest w ogóle mozliwe żeby była aż tak zasyfiona od spodu?



Będę wdzięczny za każdą poradę czy podpowiedź bo wolę uniknąć wiercenia w ramie...

Troll
[Usunięty]
:
Polej coca-colą...może być pepsi...to nie żart :-)

:
Już słyszałem o tym tylko problem w tym, ze nie ma tam za bardzo dojścia... jedynie od spodu. Może zainwestuję w strzykawkę i pokombinuję...

:
raczej nie wypali... przewody idą za blisko. Prawdopodobnie też gwint łapie śrubę od dołu i nie ma tam podejścia. Zaraz spróbuję zaaplikować trochę coli ;-)

:
kiedyś miałem środek o nazwie PENETROL

:
Ja u siebie cały tylny element odkręcałem ale nie było problemu z tymi śrubami.

Jeśli gwint jest pordzewiały to spróbuj uderzyć kilka razy młotkiem z góry, ale z czuciem tak aby czegoś nie rozwalić ale i nie za lekko. Często takie walnięcie pomaga i rdza "puszcza". Jak masz łby śruby zaokrąglone to pilnikiem zmniejsz je na kluczyk 8mm, ale tym razem urzyj najlepiej klucza nasadowego, najlepiej markowego. Jak już uda Ci się choć lekko ją ruszyć to nie wykręcaj od razu na siłe całej śruby tylko raz w lewo raz w prawo aż do wykrecenia całkowitego. No jeśli niestety nie uda Ci się to, to pozostaje nawiercić wiertłem max 5mm i spróbować wykrętakami (tylko nie tymi z Reala) wykrecić później poprawić gwint gwintownikiem i po robocie.

heh, łatwo się pisze ale trudniej zrobić.

Powodzenia.

"Kiedy siedzę na maszynie totalny czuję luz" (Dżem)
:
Mnie babcia też powtarzała: jeżeli coś nie działa, trzeba stuknąć młotkiem.



Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
:
R0bi napisał/a:
Mnie babcia też powtarzała: jeżeli coś nie działa, trzeba stuknąć młotkiem.




Stara prawda, tzw. "ruski" klucz najlepszy. :lol: :mrgreen:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Todek napisał/a:
R0bi napisał/a:
Mnie babcia też powtarzała: jeżeli coś nie działa, trzeba stuknąć młotkiem.




Stara prawda, tzw. "ruski" klucz najlepszy. :lol: :mrgreen:




ale o przecinaku zapomnieliście :!: :mrgreen:

"Kiedy siedzę na maszynie totalny czuję luz" (Dżem)
klaudus...
[Usunięty]
:
jeżeli chodzi o dobry odrdzewiacz to polecam z firmy Wurth ® - rost off



np:

http://www.allegro.pl/ite..._off_wurth.html



z doświadczenia wiem że DZIAŁA

:
Czyli bez młota nie robota? :mrgreen: Sprawdzimy i tą opcję

:
glowago napisał/a:
Czyli bez młota nie robota? :mrgreen: Sprawdzimy i tą opcję




Taka mawia mój zaprzyjaźniony mechanik samochodowy. :lol: :chytrusek:



PS. Ma pseudo "Czoper". :lol:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Troll
[Usunięty]
:
Todek napisał/a:
glowago napisał/a:
Czyli bez młota nie robota? :mrgreen: Sprawdzimy i tą opcję




Taka mawia mój zaprzyjaźniony mechanik samochodowy. :lol: :chytrusek:



PS. Ma pseudo "Czoper". :lol:




Bo młotem w niego wali :mrgreen:

:
Todek napisał/a:


PS. Ma pseudo "Czoper". :lol:




Co to jest?

Marcin
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group