uszczelka pod cylinder w vt1100c`94
Odpowiedz do tematu

: uszczelka pod cylinder w vt1100c`94
Zastanawia mnie jaka powinna być grubość tejże uszczelki.

W moim sprzęcie jest to podkładka aluminiowa o grubości ok. 1-1.5mm i nie wiem czy jest to patent oryginalny, czy może ktoś planował głowice i umieścił pod cylindrem podkładkę.

Podkładka była z obydwu stron przyklejona na silikonie.

Napiszcie proszę, gdy ktoś ma lub rozbierał podobny motor jak to jest w oryginale.

:
Jak wymieniałem, to była to uszczelka z podwójnej stalowej blachy grubości łącznie z 0,5 mm (na oko). Składałem bez silikonu.



Wygląda tak:

http://www.cmsnl.com/prod...ad_12251mg8004/

Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle.
:
ok. Można to w dwojaki sposób zrozumieć.

Pod głowicą to miałem uszczelkę stalową taką jak mówisz. Nowa którą kupiłem też jest stalowa i wygląda mniej więcej tak samo (posiada delikatne wytłoczenia).

Chodziło mi natomiast o uszczelkę pod cylinder :)

:
A... Pod cylinder... Ot, sugestia... :mrgreen:



W komplecie który nabyłem była to normalna papierowa uszczelka skłana na silikon.



Jeśli ktoś włożył tam 1mm aluminium, to rzeczywiście, albo korygował zjechanie głowicy, albo odprężał silnik...

Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle.
:
U mnie we VT500C też pod cylindrem była papierowa..

Jadę jadę na motorze...
:
Dzięki za informacje, myślę że chyba była planowana głowica bo celowe zmniejszenie kompresji wydaje mi się bezsensowne. Nie wiem jak to sprawdzić - brak jakichś wymiarów charakterystycznych. Będę składał niedługo to zwrócę uwagę na to ile tłok jest schowany w cylindrze. A podkładki poprostu zostawię, skoro działało dobrze. Poza tym po planowaniu głowicy łańcuchy robią się luźniejsze.

:
Ja się moze nie znam ale sie tak zastanawiam..

Planowanie głowicy to przecież nie jest obróbka zgrubna i nie zmniejsza wymiaru głowicy w dużym stopniu... Zatem jeśli nawet wałki rozrządu będą troszkę niżej, więc i tak jak mówisz troszkę poluzują się łańcuchy, to czy napinacz nie skoryguje tego luzu... Jeśli łańcuchy są w dobrym stanie?

Jadę jadę na motorze...
:
No z tego co wiem, to wymiar może polecieć o parę dziesiątek. To niby nie jest dużo ale stopień sprężania rośnie. Niektóre zakłady biją na głowicy ile jest zebrana. Ja nie wiem ile jest zebrana - wnioskuję po podkładce która ma 1mm że tyle, a to już jest trochę luzu na łańcuchach, które 2mm wcześniej nadają się do wymiany. Nie chce mi się jednak wierzyć aby ktoś tyle zebrał głowice, więc poco taka podkładka. A może zamiast wymienić łańcuchy ktoś podłożył podkładkę. Łańcuch z tego co widzę był wymieniany na turmaxa (oznaczenie M na ogniwach) i jest już naciągnięty prawie do znacznika (9mm wysunięcia trzpienia napinacza).

:
Zawsze w grę może wchodzić przypadek losowy, że komuś głowica się "omskła" na glebę i trzeba było jechać do końca dołka, albo praktykant na maszynie pomylił "setki" z "dziesiątkami"...

No bo szczerze powiedziawszy kształt tej uszczelki jest jednak skomplikowany i hobbystycznie chyba nikt tego nie robił - zwłaszcza na jednym cylindrze... :-?

Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle.
:
no właśnie problem dotyczy obydwu cylindrów, o czym nie napisałem. Podkładki też są identycznej grubości.

:
Jeśli jest to motocykl który był robiony w Polsce to znam odpowiedz.

Były czasy gdy uszczelki były tylko w kompletach(dostępne w realnych terminach) w cenie od 500,00 a dorobienie takiej grubej uszczelki to 40-50 zł od szt.

:
Przecież pod cylindry to ja zawsze do motorów wycinałem z brystolu i nigdy nie było problemu. Dalej nie wiem czy wyrzucić tą podkładkę czy ją zostawić.

:
Sory.dopiero teraz sie doczytałem że chodzi o uszczelke po gar a nie pod głowice. :oops:

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group