Problem z odpaleniem
Odpowiedz do tematu

: Problem z odpaleniem
Witam wszystkich serdecznie!

Jak już było widać w nazwie tematu mam kłopocik z moim sprzętem.

Jest to VT700 z '85 roku.

Kupiłem go niecały miesiąc temu i już są problemy...

Postaram się opisać je możliwie najdokładniej jak potrafię:

Gdy chcę uruchomić silnik to wydobywają się z niego bardzo złowrogie dźwięki. Tak jakby dwa tryby się w siebie z całej siły tłukły. Rozrusznik wydaje się być okiej, szczoty są w porządku i po podpięciu pod akumulator a autka świszcze jak suszareczka.

Podejrzewałem akumulator ale po naładowaniu było to samo, po podpięciu pod diesla jest to samo. Po wyjęciu rozrusznika obejrzałem te trybiki w których on tam pracuje (wianek czy jakośtam to się nazywa:) ) i też wydają się nie ruszone.

W serwisówce upatrzyłem takie 2 tryby które on nakręca zanim dojdzie do koła zamachowego (czy jakoś tak, wychowałem się na komarkach i wsk'ach i tak to wygląda na fotach).

Motorek pali na pych bez zarzutów ale nie wyobrażam sobie aby robić to cały czas, obciach i w ogóle po coś ten rozrusznik azjaci tam wsadzili:)



Proszę o pomoc bo zaczynam powoli wymiękać a słońce pali w gębę aż miło a tu sprzęt w garażu :-/



Jestem informatykiem i na motorach znam się marnie ale mając książkę w ręce i używając mózgu staram się cośtam przy nim robić.



Z góry dziękuję za pomoc. :mrgreen:

Krzysiek__
[Usunięty]
:
hmmm ja mialem 2 razy problemy z odpalaniem ale nie bylo przy tym zlowrogich dzwiekow, nie odpalal z rozrusznika ale odpalal na pych.



1. Byl wstawiony bezpiecznik przy aku taki zwykly samochodowy, nie przepalil sie ale przytopil i przy rozruchu brakowalo mu pradu, wstawilem tam podwojne gniazdo na 2 bezpieczniki i jest git.



2. Uszkodzil sie modul w takiej plastikowej puszce za tylnym garem na rozruszniku sie znajdowal, po jego odpieciu jest ok wedlug instalacji nazywa sie Open Circuit Warning.





Hmm u ciebie jesli sa te dzwieki obstawialbym na cos innego... ale cholera wie co

przemoshadow
[Usunięty]
:
typuje sprzęgło rozrusznika!

próbowałem regenerować sprężyną z simmeringu ale wytrzymywało miesiąc.

wstawiłem używane i działa.

pozdro

:
2. Uszkodzil sie modul w takiej plastikowej puszce za tylnym garem na rozruszniku sie znajdowal, po jego odpieciu jest ok wedlug instalacji nazywa sie Open Circuit Warning.



Szanowni koledzy czy po odpięciu tego modułu można bez niego jeździć?Powiem Wam że go odpiąłem i lepiej zapala tylko pytanie czy nic się nie przepali czy coś innego nie popsuje bez tego modułu?

:
Panowie ten moduł z zza rozrusznika odłączony,akumulator po analizie bardzo dobry,alternator przewinięty(czyli nowy),ładowanie w porządku(13,7-14,5V),przewody wysokiego napięcia nowe,świece też,zamieniony bezpiecznik rozruchowy na nowy samochodowy razem z gniazdem,gaźniki po synchronizacji i dalej wielkie problemy z zapalaniem na ciepłym silniku.Raz pali od razu a czasami prawie do wyczerpania aku i lipa nie chce zapalić.Więc proszę Was o pomoc co jeszcze można zrobić żeby palił bo już się pogubiłem i nie wiem co wymieniać czy naprawiać.Pomóżcie proszę!!!!!!!!!!!!!!!!! :cry:

:
Podobny problem z zapalaniem na ciepłym silniku miałem w mojej500-ce.Winny był rozrusznik za wolno kręcił.W końcu urwała się jedna szczotka i jej mocowanie.Po naprawie rozrusznika jest ok.

Ze mną jak z dzieckiem.

Za rączkę i na piwo.
:
Więc prędkość rozrusznika zależy od szczotek?Powiem szczerze że jak go ostatnio wyciągałem to wiele tych szczotek tam nie zostało.( i od razu pytanko gdzie można dokupić takie szczotki VT 750 z 85.)

:
Ktoś mi mówił o podobnym problemie..

W jego przypadku problemem okazały się zatarte łożyska rozrusznika.



Było tak, że zdarzało się, że kręcił bez problemów, ale częściej kończył akumulator i nie odpalał...



O ile dobrze pamiętam problem dotyczył Yamahy Road Star



P.S. Czy sprawdzałeś napięcie na akumulatorze podczas kręcenia rozrusznikiem kiedy nie chce zapalić ?

Nawrót choroby! :)
:
no nie sprawdzałem aile powinno być?

:
dudu1978 napisał/a:
no nie sprawdzałem aile powinno być?




Dobre pytanie, ale nie mam czerwonego pojęcia... (nie mam VT)



Najlepiej sprawdzić, gdy problem nie występuje dla porównania, gdy wystąpi.



Jeżeli będzie drastyczna różnica to może być problem rozrusznika w tym np. dużych oporów rozrusznika i pobierania przez to dużego prądu. Zaczyna wtedy "brakować" na zapłon i efekt jaki opisałeś może być.



P.S. Jak masz problem z dobrym sprzętem pomiarowym to zapraszam do Łodzi.

Nawrót choroby! :)
:
dzisiaj sprawdzałem to napięcie podczas rozruchu i spada do 10+,- V i teraz nie wiem czy to dużo spada czy nie?

:
dudu1978 napisał/a:
dzisiaj sprawdzałem to napięcie podczas rozruchu i spada do 10+,- V i teraz nie wiem czy to dużo spada czy nie?




Na moje oko to dużo. :-(

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Duch
[Usunięty]
:
też mi sie wydaje że chyba dużo bo moje moto np przy 11V juz nie za bardzo chce odpalić

:
a więc rozrusznik do rozbiórki?

:
Najlepiej gdybyś jeszcze sprawdził do ilu spada napięcie przy udanym rozruchu to raz (będzie z tym nieco problemu jeżeli nie masz do pomiaru przyrządu, który złapie automatycznie minimum), a dwa to jakie masz napięcie na aku tylko po przekręceniu kluczyka -znaczy włączona stacyjka bez dotykania rozruchu.

Mając wszystkie te wyniki można dopiero próbować porównywać.

Faktycznie 10V to nie brzmi dobrze, ale narazie bym nie tragizował.

Nawrót choroby! :)
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group