vt 750 ciągnie na prawo
Odpowiedz do tematu

: vt 750 ciągnie na prawo
Witam,

zakupiłem ostatnio shadowkę vt 750 z 99r. Wszystko pięknie jest i ładnie ale zauważyłem, że podczas jazdy bez trzymania kierownicy, motocykl w niektórych momentach minimalnie ciągnie na prawo. Dzieje się tak np. przy prędkości 70/80kmh, przy niższych prędkościach jedzie prosto.

Słyszałem opinie od koleszków, że może to być spowodowane tym, że tłumik, który jest przecież dość sporych rozmiarów i trochę waży jest umieszczony nisko z prawej strony. Inni twierdzą, że jadąc np. na 4 i odejmując gaz, rozpędzony silnik może powodować taką reakcję w pierwszej chwili, jeszcze inni, że droga jest minimalnie nachylona w prawo (odpływ wody na pobocze) i dlatego tak się może dziać.

A może moto kiedyś w przeszłości był przewrócony/ uderzony z prawej (a jest taka możliwość bo można się dopatrzeć podejrzanych śladów po prawej z przodu. Zauważyłem je oczywiście już po kupnie podczas mycia i pieszczenia maszyny na spokojnie w garażu w mocnym świetle)



Dzięki z góry za rady i ... :oops:

:
Ja powiem krótko: Bez trzymanki się nie jeździ! ;-)



A tak serio, mój leżał na lewej stronie i lekko go ciągnie w lewo bez trzymanki.

:
jezeli ciagnie Cie zawsze w prawo, na roznych drogach, roznych pasach (lewy, srodkowy, prawy) to cos jest nei tak. Tlumiki to smiech - moto jest wywazone. Silnik owszem mzoe dac podobny efekt... ale nie powinno sie go moc odczuc. Moto ma jechac prosto - tak zostal skonstruowany, szczegolnie, ze przednie kolo w moto zachowuje sie jak koleczko w wozku na zakupach - niejako jest wleczone.

Zaczalbym od obejrzenia gum, wywazenia kol. Jak to nic nei zmiemi, to trzeby by sprawdzic geometrie, bo sciagac nie ma prawa.

"trzeba się tylko dobrze napędzić..." @by Radosław
:
750 C2 ma łańcuch. Niedokładne wycentrowanie koła ( a nigdy go bardzo dokaładnie nie wycentrujesz) powoduje takie zachowania.

Nie przejmuj się.

Ponadto - tak jak kolega wyżej napisał - jakość drogi też nie jest bez wpływu. Nawet samochód po zrobieniu geometrii, na polskich drogach raz będzie ściągął na lewo, raz na prawo, a na dobrych jezdniach jeździ prosto.



Jak jadę bez trzymanki to muszę ciałem balansować odrobinę aby utrzymać prawidłowy tor jazdy.

Live FREE or DIE !!!



www.horseteam.info
:
Dzięki za pomoc i rady!

Moja maszyna chyba robi mnie delikatnie w konia. Przez ostatnich parę dni jeżdżę i moto pięknie jedzie jak po sznurku. Fakt, że kiedyś miała przygodę z glebą (malowany bak, przedni błotnik i chyba część ramy) to nic - pewnie została dobrze zrobiona/wyprostowana. Problem chyba tkwi bardziej w mojej głowie niż moim motocyklu. ;-)

chopers
[Usunięty]
:
moje pytanie tez dotyczy prowadzenia: przy ok 80 km/h i szybciej gdy puszcze kierownce to po krotkim czasie zaczyna ja lekko "trzepac" na lewo i prawo. czy to jest od krzywej ramy czy od czegos innego???

:
To tzw. zjawisko shimmy. Już o tym pisałem - nikt dokładnie nie wie dlaczego w motocyklach tak sie dzieje i nie ma na to recepty. W supersportach aby weliminować zjawisko stosuje się amortyzator skrętu.



Można je minimalizować poprzez sprawdzenie / wymianę wszystkich niemalże elementów związanych z przednim zawieszeniem ale nie da się wyeliminować całkowicie.



krótki artykuł na ten temat

Live FREE or DIE !!!



www.horseteam.info
zizolec
[Usunięty]
:
Bartez - moja też tak robiła , co się okazało :

Ciśnienie za niskie powinny być 2 atmosfery było grubo mniej,

lekko ściągała bo taka szeroka opona jest bardzo podatna na kolejiny i wyjeżdżone drogi



Proponuje sprawdzić ciśnienie, wyważyć koło i prosto siedzieć :)



Pozdro

:
Racja! Dzięki! Posprawdzam, ale już się przekonałem, że wiele czynników ma wpływ, a moto myślę, że jest ok. A właściwie było bo ostatnio zaliczyłem szlifa na zakręcie. Jakiś burak jechał jakąś kupą złomu i na całym winklu zostawił 10-cio metrową plamę oleju. Poleciałem jak po lodzie. Na szczęście nie jechałem zbyt szybko i moto jak się uślizgnął tak został na prawym boku i przejechał 25 metrów. Iskry buchały jak sztuczne ognie w sylwestra. Na szczęście mam spore gmole, więc skończyło się na wykrzywionym gmolu (i obtartym a ubyło chyba z 1 cm z grubości) z prawej strony i minimalnie obtartym tłumiku na końcu, nawet lusterko,klamka i manetka nie ucierpiały. Oczywiście zadzwoniłem po straż i nawet szybko przyjechali i plamę zasypali. Niestety nie zrobił tego nikt wcześniej.

Gmola już wyprostowałem, co prawda nie jest idealnie ale do końca sezonu przepykam a w zimie coś nowego zakupię.

Zizolec fajne wydechy masz! Gdzie takich szukać bo też bym łyknął, tym bardziej, że mój teraz jest obtarty :-( .

zizolec
[Usunięty]
:
To starsza wersja wydechów Cobra Lo-Boy Shotgun z 9 lat już ma :)

teraz robią takie dla mojego modelu

http://www.cobrausa.com/e...&product_id=267

tylko te jakieś cieniutkie ;) a ja mam rury 2,25 cala



może popatrz tutaj

http://www.chromeworld.co...categoryID=1219





pozdrawiam

:
zizolec napisał/a:
To starsza wersja wydechów Cobra Lo-Boy Shotgun z 9 lat już ma :)

teraz robią takie dla mojego modelu

http://www.cobrausa.com/e...&product_id=267

tylko te jakieś cieniutkie ;) a ja mam rury 2,25 cala



może popatrz tutaj

http://www.chromeworld.co...categoryID=1219





pozdrawiam




T osię wtedy nazywało Hiboy shotgun. Kiedyś rozeznawałem się za cobrą do własnej - ale cóż...człowiek myślał a kasy brak - choć w sumie na dobre mi wyszło.

Live FREE or DIE !!!



www.horseteam.info
zizolec
[Usunięty]
:
Prawda HiBoy z rozpędu mi się zlołowało :)



Wolne wydechy to były, dorobiłem u tokarza itd itd ze stali nierdzewnej wkłady z matą silikonową :)

Teraz to gada ładnie :)

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group