Witam,
zakupiłem ostatnio shadowkę vt 750 z 99r. Wszystko pięknie jest i ładnie ale zauważyłem, że podczas jazdy bez trzymania kierownicy, motocykl w niektórych momentach minimalnie ciągnie na prawo. Dzieje się tak np. przy prędkości 70/80kmh, przy niższych prędkościach jedzie prosto.
Słyszałem opinie od koleszków, że może to być spowodowane tym, że tłumik, który jest przecież dość sporych rozmiarów i trochę waży jest umieszczony nisko z prawej strony. Inni twierdzą, że jadąc np. na 4 i odejmując gaz, rozpędzony silnik może powodować taką reakcję w pierwszej chwili, jeszcze inni, że droga jest minimalnie nachylona w prawo (odpływ wody na pobocze) i dlatego tak się może dziać.
A może moto kiedyś w przeszłości był przewrócony/ uderzony z prawej (a jest taka możliwość bo można się dopatrzeć podejrzanych śladów po prawej z przodu. Zauważyłem je oczywiście już po kupnie podczas mycia i pieszczenia maszyny na spokojnie w garażu w mocnym świetle)
Dzięki z góry za rady i ...
Odpowiedz do tematu
: vt 750 ciągnie na prawo
:
Ja powiem krótko: Bez trzymanki się nie jeździ!
A tak serio, mój leżał na lewej stronie i lekko go ciągnie w lewo bez trzymanki.
A tak serio, mój leżał na lewej stronie i lekko go ciągnie w lewo bez trzymanki.
:
jezeli ciagnie Cie zawsze w prawo, na roznych drogach, roznych pasach (lewy, srodkowy, prawy) to cos jest nei tak. Tlumiki to smiech - moto jest wywazone. Silnik owszem mzoe dac podobny efekt... ale nie powinno sie go moc odczuc. Moto ma jechac prosto - tak zostal skonstruowany, szczegolnie, ze przednie kolo w moto zachowuje sie jak koleczko w wozku na zakupach - niejako jest wleczone.
Zaczalbym od obejrzenia gum, wywazenia kol. Jak to nic nei zmiemi, to trzeby by sprawdzic geometrie, bo sciagac nie ma prawa.
Zaczalbym od obejrzenia gum, wywazenia kol. Jak to nic nei zmiemi, to trzeby by sprawdzic geometrie, bo sciagac nie ma prawa.
"trzeba się tylko dobrze napędzić..." @by Radosław
:
750 C2 ma łańcuch. Niedokładne wycentrowanie koła ( a nigdy go bardzo dokaładnie nie wycentrujesz) powoduje takie zachowania.
Nie przejmuj się.
Ponadto - tak jak kolega wyżej napisał - jakość drogi też nie jest bez wpływu. Nawet samochód po zrobieniu geometrii, na polskich drogach raz będzie ściągął na lewo, raz na prawo, a na dobrych jezdniach jeździ prosto.
Jak jadę bez trzymanki to muszę ciałem balansować odrobinę aby utrzymać prawidłowy tor jazdy.
Nie przejmuj się.
Ponadto - tak jak kolega wyżej napisał - jakość drogi też nie jest bez wpływu. Nawet samochód po zrobieniu geometrii, na polskich drogach raz będzie ściągął na lewo, raz na prawo, a na dobrych jezdniach jeździ prosto.
Jak jadę bez trzymanki to muszę ciałem balansować odrobinę aby utrzymać prawidłowy tor jazdy.
:
Dzięki za pomoc i rady!
Moja maszyna chyba robi mnie delikatnie w konia. Przez ostatnich parę dni jeżdżę i moto pięknie jedzie jak po sznurku. Fakt, że kiedyś miała przygodę z glebą (malowany bak, przedni błotnik i chyba część ramy) to nic - pewnie została dobrze zrobiona/wyprostowana. Problem chyba tkwi bardziej w mojej głowie niż moim motocyklu.
Moja maszyna chyba robi mnie delikatnie w konia. Przez ostatnich parę dni jeżdżę i moto pięknie jedzie jak po sznurku. Fakt, że kiedyś miała przygodę z glebą (malowany bak, przedni błotnik i chyba część ramy) to nic - pewnie została dobrze zrobiona/wyprostowana. Problem chyba tkwi bardziej w mojej głowie niż moim motocyklu.
:
moje pytanie tez dotyczy prowadzenia: przy ok 80 km/h i szybciej gdy puszcze kierownce to po krotkim czasie zaczyna ja lekko "trzepac" na lewo i prawo. czy to jest od krzywej ramy czy od czegos innego???
:
To tzw. zjawisko shimmy. Już o tym pisałem - nikt dokładnie nie wie dlaczego w motocyklach tak sie dzieje i nie ma na to recepty. W supersportach aby weliminować zjawisko stosuje się amortyzator skrętu.
Można je minimalizować poprzez sprawdzenie / wymianę wszystkich niemalże elementów związanych z przednim zawieszeniem ale nie da się wyeliminować całkowicie.
krótki artykuł na ten temat
Można je minimalizować poprzez sprawdzenie / wymianę wszystkich niemalże elementów związanych z przednim zawieszeniem ale nie da się wyeliminować całkowicie.
krótki artykuł na ten temat
:
Bartez - moja też tak robiła , co się okazało :
Ciśnienie za niskie powinny być 2 atmosfery było grubo mniej,
lekko ściągała bo taka szeroka opona jest bardzo podatna na kolejiny i wyjeżdżone drogi
Proponuje sprawdzić ciśnienie, wyważyć koło i prosto siedzieć :)
Pozdro
Ciśnienie za niskie powinny być 2 atmosfery było grubo mniej,
lekko ściągała bo taka szeroka opona jest bardzo podatna na kolejiny i wyjeżdżone drogi
Proponuje sprawdzić ciśnienie, wyważyć koło i prosto siedzieć :)
Pozdro
:
Racja! Dzięki! Posprawdzam, ale już się przekonałem, że wiele czynników ma wpływ, a moto myślę, że jest ok. A właściwie było bo ostatnio zaliczyłem szlifa na zakręcie. Jakiś burak jechał jakąś kupą złomu i na całym winklu zostawił 10-cio metrową plamę oleju. Poleciałem jak po lodzie. Na szczęście nie jechałem zbyt szybko i moto jak się uślizgnął tak został na prawym boku i przejechał 25 metrów. Iskry buchały jak sztuczne ognie w sylwestra. Na szczęście mam spore gmole, więc skończyło się na wykrzywionym gmolu (i obtartym a ubyło chyba z 1 cm z grubości) z prawej strony i minimalnie obtartym tłumiku na końcu, nawet lusterko,klamka i manetka nie ucierpiały. Oczywiście zadzwoniłem po straż i nawet szybko przyjechali i plamę zasypali. Niestety nie zrobił tego nikt wcześniej.
Gmola już wyprostowałem, co prawda nie jest idealnie ale do końca sezonu przepykam a w zimie coś nowego zakupię.
Zizolec fajne wydechy masz! Gdzie takich szukać bo też bym łyknął, tym bardziej, że mój teraz jest obtarty .
Gmola już wyprostowałem, co prawda nie jest idealnie ale do końca sezonu przepykam a w zimie coś nowego zakupię.
Zizolec fajne wydechy masz! Gdzie takich szukać bo też bym łyknął, tym bardziej, że mój teraz jest obtarty .
:
To starsza wersja wydechów Cobra Lo-Boy Shotgun z 9 lat już ma :)
teraz robią takie dla mojego modelu
http://www.cobrausa.com/e...&product_id=267
tylko te jakieś cieniutkie ;) a ja mam rury 2,25 cala
może popatrz tutaj
http://www.chromeworld.co...categoryID=1219
pozdrawiam
teraz robią takie dla mojego modelu
http://www.cobrausa.com/e...&product_id=267
tylko te jakieś cieniutkie ;) a ja mam rury 2,25 cala
może popatrz tutaj
http://www.chromeworld.co...categoryID=1219
pozdrawiam
:
T osię wtedy nazywało Hiboy shotgun. Kiedyś rozeznawałem się za cobrą do własnej - ale cóż...człowiek myślał a kasy brak - choć w sumie na dobre mi wyszło.
zizolec napisał/a: |
To starsza wersja wydechów Cobra Lo-Boy Shotgun z 9 lat już ma :)
teraz robią takie dla mojego modelu http://www.cobrausa.com/e...&product_id=267 tylko te jakieś cieniutkie ;) a ja mam rury 2,25 cala może popatrz tutaj http://www.chromeworld.co...categoryID=1219 pozdrawiam |
T osię wtedy nazywało Hiboy shotgun. Kiedyś rozeznawałem się za cobrą do własnej - ale cóż...człowiek myślał a kasy brak - choć w sumie na dobre mi wyszło.
:
Odpowiedz do tematu
Prawda HiBoy z rozpędu mi się zlołowało :)
Wolne wydechy to były, dorobiłem u tokarza itd itd ze stali nierdzewnej wkłady z matą silikonową :)
Teraz to gada ładnie :)
Wolne wydechy to były, dorobiłem u tokarza itd itd ze stali nierdzewnej wkłady z matą silikonową :)
Teraz to gada ładnie :)