Olej w filtrze powietrza
Odpowiedz do tematu

: Olej w filtrze powietrza
Witam,

wczoraj zdjąłem siedzenie i popatrzyłem na filtr powietrza. Jestem mocno zmartwiony, ponieważ pod filtrem zebrało się sporo oleju, na moje oko ze 20-30ml.

Czy mieliście coś takiego u siebie? Jaki będzie powód tego?

Ja podejrzewam, że to się stało tak:

Filtr był troszkę przytkany brudami(dziwne, bo w zeszłym roku wymieniany) i puszczał za mało powietrza, tak więc odma("powrót") nie miała odpowiedniego ciągu i gorący olej zaczął się skraplać na bokach obudowy i spływać na dół. Co dziwne sam filtr od środka(czyli powietrze z zewnątrz tu wchodzi) był brudny od oleju, natomiast od zewnątrz całkiem czysty.

Dodam, że motor po odpaleniu zostawia czarną chmurę za sobą, później nie ma nic.

A ostatnia trasa była zrobiona na pełnym obciążeniu około 1200 mil.

Maniek G
[Usunięty]
:
To wygląda na duże przedmuchy, czyli zapieczone, albo zużyte pierścienie tłokowe :-(

:
a jestes pewien, że to olej? Jezdziłeś ostatnio w deszczu? Puszka filtra powietrza ma spust zbierającej sie wody- zdejmowales korek z wezyka ostatnio? Moze zebrało sie tego za dużo i filtr zaczął nasiąkac syfem( robi sie taka mieszanka wody, paliwa i oleju)...



Jaki filtr powietrza stosujesz? Oryginał papierowy?



Nie masz czasem za dużego poziomu oleju silnkowego?

:
Tak, oryginał papierowy był założony. Cóż bardzo chciałbym wykluczyć pierścienie, moto ma przejechane 8000mil od nowości i aż mi się nie chce wierzyć, że mogło by to być to.

Moto jeździło trochę w deszczu, ale konsystencja odpowiadała raczej olejowi

:
Napisz nam jaki masz poziom oleju i w jaki sposób go sprawdzasz - jeśli jest mocno przelany, może trochę oleju dostać się do filtra.

Say no to slow.
:
Sprawdź kompresję, mi też to wygląda na pierścienie niestety.

Jadę jadę na motorze...
Jarsonowski
[Usunięty]
:
Zgadza się, może być za duży poziom oleju

:
Cezar napisał/a:
Sprawdź kompresję, mi też to wygląda na pierścienie niestety.




Pierścienie, po 8000 mil? Jakoś nie wydaje mi się. :lol: Ale kompresję bym sprawdził. :chytrusek:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Todek napisał/a:
Pierścienie, po 8000 mil? Jakoś nie wydaje mi się. :lol: Ale kompresję bym sprawdził. :chytrusek:


Todek mi też się nie wydaje, aby pierścienie padły tak szybko, ale cuda się zdarzają, zresztą nie wiemy czy kolega posiada ten motocykl od nowości i czy to on stuknął na nim te 8k mil?

Jadę jadę na motorze...
:
Moto przyjechało z USA w 2005 roku, jestem drugim właścicielem w PL. Poprzedni to mój znajomy. Na liczniku jest tyle, a myślę że tak rzeczywiście może być, bo ostatnio wymieniałem oryginalne opony i były z tego rocznika, a ogólny stan jest bardzo dobry.

Co do oleju, to sprawdzam jego poziom jak moto stoi(jedna osoba siedzie, druga sprawdza poziom). Ostatnio był przy górnej kresce. Ja zrobiłem na nim ostatnie 4000 mil.

Padnięte pierścienie to nie byłby cud.

:
Czy olej sprawdzasz na rozgrzanym silniku po ustaleniu poziomu, motocykl w pionie, bagnet nie wkręcony? Powinno być go w okolicy 3/4 długości pola poziomu na bagnecie....

Jadę jadę na motorze...
Jarsonowski
[Usunięty]
:
Odpowietrzenie skrzyni korbowej podłączone jest po stronie "czystej" filtra powietrza, w przypadku gdy będziesz miał bardzo zabrudzony filtr powietrza i troszkę za dużo oleju w silniku (lub nawet poziom oleju max. i bardzo bardzo zabrudzony filtr powietrza) i dodatkowo troszkę ostro pojeździsz to może się tak stać że silnik zaciągnie przez odmę mgiełkę olejową z większą ilością oleju niż mormalnie, gdyż zasysane powietrze do silnika wybiera łatwiejszą drogę przepywu kiedy przytkany jest filtr pow. - ciągnie przez odmę.

:
Myślę, że to może być coś po środku. Zarówno zabrudzenie filtra, jak i zbyt duża ilość oleju. Już zamawiam K&N co by powietrza nie brakowało, może odciągnę jeszcze trochę oleju żeby mieć pewność.

:
Nie odpisałeś jeszcze na moje poprzednie pytanie - w jaki sposób sprawdzasz poziom oleju? Cezar 3 posty wyżej zaznaczył co jest ważne: poziom sprawdzasz przy rozgrzanym czy zimnym silniku, w pionie czy na stopce, wkręcasz bagnet czy nie?

Say no to slow.
:
Tak więc na stojąco sprawdzam poziom oleju, bagnet wkręcony. Ostatnio poziom oleju sprawdzany był na zimnym silniku przy okazji wymiany sprzęgła.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group