Odpowiedz do tematu
: Pompa wodna
witam! Gdzie znajdje sie otwór którym spływa płyn chłodniczy na wypadek awarii pompy wodnej? Kapie mi płyn po rozgrzaniu na połaczeniu dekla z korpusem na dole, chce to potraktowac silikonem a aby to zrobić trzeba poluzowac silnik!Podobno jest to usterka oringu.
Shadow mój to jest to..Kocham Go...
: Re: Pompa wodna
Hmm... a mi się wydawało, że ten otwór dotyczy tylko pompy wodnej w 500.....
Co do tego kapania, to miałem podobnie, tylko, że kapało mi w miejscu wchodzenia rury obiegowej do pompy wodnej (na o-ringu). Wsypałem ponad rok temu trochę tego cudu: stop leak i wiem na pewno, że nie powoduje on przytykania światła przewodów. Do tej pory jeżdżę i nigdy nie miałem problemów z temperaturą itp. Na Twój problem również powinno pomóc, jeżeli nie chce Ci się wyciągać całego silnika
Jak już zapewne wiesz, BROŃ BOŻE nie używaj uszczelniaczy chłodnic w płynie, bo powstają gluty....
ANGEL 66 napisał/a: |
witam! Gdzie znajdje sie otwór którym spływa płyn chłodniczy na wypadek awarii pompy wodnej? Kapie mi płyn po rozgrzaniu na połaczeniu dekla z korpusem na dole, chce to potraktowac silikonem a aby to zrobić trzeba poluzowac silnik!Podobno jest to usterka oringu. |
Hmm... a mi się wydawało, że ten otwór dotyczy tylko pompy wodnej w 500.....
Co do tego kapania, to miałem podobnie, tylko, że kapało mi w miejscu wchodzenia rury obiegowej do pompy wodnej (na o-ringu). Wsypałem ponad rok temu trochę tego cudu: stop leak i wiem na pewno, że nie powoduje on przytykania światła przewodów. Do tej pory jeżdżę i nigdy nie miałem problemów z temperaturą itp. Na Twój problem również powinno pomóc, jeżeli nie chce Ci się wyciągać całego silnika
Jak już zapewne wiesz, BROŃ BOŻE nie używaj uszczelniaczy chłodnic w płynie, bo powstają gluty....
: Re: Pompa wodna
Jest dokładnie jak w 500. Jak położysz się pod motocyklem to zaraz za rozszerzeniem korpusu pompy, jeszcze przed blokiem silnika masz taką maleńką dziurkę. Nie umiem tego wyjaśnić a nie mam zdjęcia - jak nie zapomnę to dziś wieczorem strzele fotkę - akurat mam rozebrany silnik . Jeśli cieknie Ci z tej dziurki to musisz wymienić pompę - nienaprawialne. Jeśli cieknie Ci pomiędzy pompą a blokiem silnika, to na trzpieniu pompy wchodzącym w silnik jest o-ring, który trzeba wymienić. Aczkolwiek jeśli cieknie płyn chłodniczy to i tak trzeba sprawdzić, co się dzieje z pompą. Ten o-ring blokuje wypływ oleju z silnika przez otwór na pompę a nie płyn chłodniczy. Płyn nie powinien się wydostawać z pompy w żadnym wypadku. Kolejnym miejscem do sprawdzenia jest o-ring uszczelniający samą pompę - dostępny po rozłożeniu pompy na pół. Oczyść dokładnie silnik i pompę, wysusz, odpal maszynę i patrz, gdzie płynie. Jeśli cieknie płyn przez dziurkę lub między pompą a silnikiem to ja bym się już rozglądał za sprawną pompą. Jeśli cieknie olej to wymień o-ring na trzpieniu pompy. Jeśli płyn przez obudowę pompy - wymień o-ring rozkładając pompę.
ANGEL 66 napisał/a: |
witam! Gdzie znajdje sie otwór którym spływa płyn chłodniczy na wypadek awarii pompy wodnej? Kapie mi płyn po rozgrzaniu na połaczeniu dekla z korpusem na dole, chce to potraktowac silikonem a aby to zrobić trzeba poluzowac silnik!Podobno jest to usterka oringu. |
Jest dokładnie jak w 500. Jak położysz się pod motocyklem to zaraz za rozszerzeniem korpusu pompy, jeszcze przed blokiem silnika masz taką maleńką dziurkę. Nie umiem tego wyjaśnić a nie mam zdjęcia - jak nie zapomnę to dziś wieczorem strzele fotkę - akurat mam rozebrany silnik . Jeśli cieknie Ci z tej dziurki to musisz wymienić pompę - nienaprawialne. Jeśli cieknie Ci pomiędzy pompą a blokiem silnika, to na trzpieniu pompy wchodzącym w silnik jest o-ring, który trzeba wymienić. Aczkolwiek jeśli cieknie płyn chłodniczy to i tak trzeba sprawdzić, co się dzieje z pompą. Ten o-ring blokuje wypływ oleju z silnika przez otwór na pompę a nie płyn chłodniczy. Płyn nie powinien się wydostawać z pompy w żadnym wypadku. Kolejnym miejscem do sprawdzenia jest o-ring uszczelniający samą pompę - dostępny po rozłożeniu pompy na pół. Oczyść dokładnie silnik i pompę, wysusz, odpal maszynę i patrz, gdzie płynie. Jeśli cieknie płyn przez dziurkę lub między pompą a silnikiem to ja bym się już rozglądał za sprawną pompą. Jeśli cieknie olej to wymień o-ring na trzpieniu pompy. Jeśli płyn przez obudowę pompy - wymień o-ring rozkładając pompę.
:
Miałem podobną usterkę. Winny był oring na LOWER COOLANT PIPE (taka chromowana rurka z lewej strony silnika). Łatwo ją zdemontować i odpowiedzni dobrać oring. A i trzeba uważać na wyciek płyny chłodzącego - na pewno część się rozleje
:
No to kompletnie inna usterka - brak szczelności na przewodzie płynu. A kolega ANGEL już sprawdził - szykuje mi się wymiana pompy wody w kolejnym motocyklu Nie moim co ciekawe
Odpowiedz do tematu
Maras napisał/a: |
Miałem podobną usterkę. Winny był oring na LOWER COOLANT PIPE (taka chromowana rurka z lewej strony silnika). Łatwo ją zdemontować i odpowiedzni dobrać oring. A i trzeba uważać na wyciek płyny chłodzącego - na pewno część się rozleje |
No to kompletnie inna usterka - brak szczelności na przewodzie płynu. A kolega ANGEL już sprawdził - szykuje mi się wymiana pompy wody w kolejnym motocyklu Nie moim co ciekawe