/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Ubogi skład mieszanik ?
Autor Wiadomość
DoktorPio 


Motocykl: Honda Shadow VT500C
Dołączył: 05 Lut 2025
Posty: 13
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2025-06-08, 16:26   Ubogi skład mieszanik ?

Witam.
Tak jak pisałem wcześniej na forum w temacie związanym z brakiem klina na wale, jestem od niedawna posiadaczem VT500. Moja maszyna przeszła generalny remont i odnowienie.
Wszystko poskładane do kupy, sprzęt odpalił o pierwszego strzała :-) Motocykl na zimnym odpala bez problemu oczywiście z pomocą sania. Chwilkę popracuje 10-15sek. i sanie mogę wyłączyć.
Mam jedynie problem z tym że podczas jazdy gdy dynamiczniej przyspieszam motocykl delikatnie się dławi. Gdy przyspieszam spokojniej tego efektu nie ma. Drugi problem to to że po rozgrzaniu gorzej odpala trzeba dłużej kręcić albo dodawać sanie ?
Gaźniki były rozbierane czyszczone i myte, membrany są nowe pływaki ustawione na 6,8mm, iglica składu mieszanki ustawiona na 2 i 1/4 obrotu. Zawory ustawione regulowane na 0,1mm.
Najbardziej zastanawia mnie fakt że kolory świec zapłonowych jest biały no może lekko szare :shock:
Czy to zbyt uboga mieszanka paliwowo powietrzna może być przyczyna tych problemów czyli dławienia podczas przyśpieszania, problem z odpalaniem na ciepłym no i biały kolor swiec ?
Czy dobrze rozumuje i wyczytałem na innych postach że jeśli wkręcę iglicę powiedzmy o 1/2 obrotu to zwiększę dawkę paliwa ? Czy wykręcanie iglicy zuboży jeszcze mieszankę ?
 
 
Lechus111 
Leszek

Motocykl: Honda shadow 125
Dołączył: 28 Maj 2025
Posty: 9
Skąd: Łomża
Wysłany: 2025-06-08, 21:50   

Wykręcanie=uboższa
wkręcanie =bogatsza

Jasny kolor świecy to uboga mieszanka, kawa z mlekiem ok, czarna świeca za dużo paliwa. Kolor świecy to nasz organoleptyczny szacunkowy stosunek ilości paliwa do powietrza (wtrysk ma sondę i sterownik który tym rządzi )

edit, masz rację pokręciło mi sie już poprawiłem
Ostatnio zmieniony przez Lechus111 2025-06-10, 13:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
DoktorPio 


Motocykl: Honda Shadow VT500C
Dołączył: 05 Lut 2025
Posty: 13
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2025-06-10, 06:59   

A ja byłem przekonany że wkręcając iglice zmniejszamy ilość powietrza w stosunku do paliwa czyli mieszanka jest bogatsza w paliwo. Natomiast wykręcając zwiększamy ilość powietrza w stosunku do paliwa czyli mieszanka uboższa. Ale może być się mylę ? Z tego co wiem to dysza paliwa ma stałą średnicę ?
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 55
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 1096
Skąd: Chełm
Wysłany: 2025-06-10, 21:21   

Dysza paliwa ma jeden wymiar ale … współpracuje ona z iglicą sterowaną podciśnieniem.
Gaźnik ten nie ma „pompki przyspieszacza” wiec cis za coś.
Sprawdź dokładnie membrany czy aby przypadkiem małej dziurki tam nie ma.
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
DoktorPio 


Motocykl: Honda Shadow VT500C
Dołączył: 05 Lut 2025
Posty: 13
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2025-06-16, 19:26   

Regulowałem iglicą skład mieszanki 1i3/4 ,2 , 2i1/4, 2i1/2 i już sam sie pogubiłem jedynie co zauważyłem to na bardziej wkręconej dławienie było większe ale odpalanie na gorącym łatwiejsze natomiast na bardziej wykręconej iglicy dławienie mniejsze ale utrudnione odpalanie. Kolor świec na odkręconych iglicach na 2i1/2 taki jak na fotkach

Tylni cylinder



Przedni cylinder
 
 
DoktorPio 


Motocykl: Honda Shadow VT500C
Dołączył: 05 Lut 2025
Posty: 13
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2025-06-17, 09:08   

Przyznam że jeszcze nie robiłem synchronizacji gaźników. Czy brak prawidłowej synchronizacji może też mieć wpływ na dławienie i różnice w kolorach świecy ?
 
 
Lechus111 
Leszek

Motocykl: Honda shadow 125
Dołączył: 28 Maj 2025
Posty: 9
Skąd: Łomża
Wysłany: 2025-06-17, 12:16   

Synchronizacja to jest pomiar podciśnienia na biegu jałowym, reguluje się przez równomierne otwarcie przepustnic wówczas w obu gaźnikach otwarte tyle samo ale to tylko na jałowym jest istotne, później i tak powietrze wpada pęlną gardzielą więc tu trzeba paliwa. Natomiast podłączyłbym vakuometry sprawdził
 
 
robrob 

Motocykl: BMW K1200 LT
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 200
Skąd: Łomża
Wysłany: 2025-06-19, 09:28   

Czytam że robiłeś gaźnik a czy przypadkiem iglica nie jest zbyt nisko opuszczona i wtedy będzie zbyt mało paliwa i tu regulacja śrubką nic ci nie pomoże.
_________________
Motocykle są jak wódka..prawdziwa jazda zaczyna się od litra..
Dyslektyk z certyfikatem !
 
 
DoktorPio 


Motocykl: Honda Shadow VT500C
Dołączył: 05 Lut 2025
Posty: 13
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2025-06-19, 12:27   

robrob napisał/a:
Czytam że robiłeś gaźnik a czy przypadkiem iglica nie jest zbyt nisko opuszczona i wtedy będzie zbyt mało paliwa i tu regulacja śrubką nic ci nie pomoże.

Fakt jest taki że wszystko składałem do kupy tak jak było. Też pomyślałem o tym że iglica może być zbyt nisko, tyle że jak ją podnieść ? Czy jest możliwość podłożenia jakiejś podkładki ? A jeśli tak to jaką gruba podłożyć ?
 
 
lucgfx 

Motocykl: Honda VT500C, 85r USA
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 68
Skąd: Katowice
Wysłany: 2025-06-19, 21:41   

Czesc. Tez walcze ze skladem mieszanki, organoleptycznie. U mnie okazalo sie, ze tylni mial za duza dysze, numer byl ok prawdopodobnie byla zuzyta. Po wrzuceniu poprawnych dysz bylo bardzo bardzo ubogo. Nie wiedzialem co z tym zrobic, uszczelnilem co moglem w dolocie poprawilo sie ale dalej ubogo. Zakupilem zestaw dysz z roznymi wymiarami (gwint pasuje ale maja stozek a nie na plasko na dole) i metoda prob i bledow wrzucilem wieksze ktore w miare daja dobre wyniki. Nie widzialem by iglice mozna bylo regulowac, stanu wydechu w sumie nie znam, moto ma 40 lat... Podobno moze byc tez problem z uszczelnieniem samego gaznika, gdzies czytalem kiedys ze komus zasysalo powietrze przez sam mechanizm przy przepustnicy.
 
 
DoktorPio 


Motocykl: Honda Shadow VT500C
Dołączył: 05 Lut 2025
Posty: 13
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2025-06-20, 16:01   

Poprzedni właściciel wymieniał bebechy w gaźniku. Z ciekawości postanowiłem obejrzeć i porównać iglice. I jak widać z lewej strony jest nowa iglica że zestawu naprawczego obecnie zamontowana a z prawej strony oryginalna stara iglica. Widać między nimi różnice ! Tak też sobie myślę czy ta anomalia również może się przyczyniać to problemów jakie mam z ubogą mieszanką ?
 
 
lucgfx 

Motocykl: Honda VT500C, 85r USA
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 68
Skąd: Katowice
Wysłany: 2025-06-20, 20:12   



Tutaj masz moja oryginalna srube regulacji skladu mieszanki. Nie jestem mechanikiem, grzebie od niedzieli ale wydaje mi sie, ze mylimy pojecia. Iglica to w gazniku ta igla ktora polaczona jest z membrana. To co wkleiles to sruba regulacji skladu mieszanki. Ma znaczenie jak bylo pisane glownie na wolnych obrotach. Jak kupilem moto 13 lat temu po rozgrzaniu zalewalo jeden cylinder, synchro gaznikow domowym sposobem pomoglo a rok temu dowiedzialem sie ze dodatkowo mialem problem z dysza (przeczyscilem gaznik i jeden cylinder tak lal benzyne ze oleju przybywalo). Okazalo sie jak pisalem - dysza byla zuzyta. Sprawdz koniecznie dolot, u mnie nie bylo oryginalnej gumy laczacej airbox z dalsza czescia, przez co bylo mniej mocy i za uboga mieszanka. W schematach tej sruby znajdziesz tez ze jest tak o ile dobrze pamietam sprezynka, podkladka i ... oring. U mnie tez 13 lat temu nie bylo, dorabialem, a rok temu kupilem zestaw naprawczy kompletny. Jeszcze uwaga - dysza glowna przedniego w ktorys rocznikach (u mnie na pewno) ma inny wymiar (pewnie zwiazane z chlodzeniem cylindra). Ja tez widze roznice w kolorze swiec po krotkiej trasie i po dlugiej, na krotkich w korkach dalej mam za bogato ale sruba juz na max wykrecona, zas na dluzszych jsst w miare ok - czyli nie umiem utrafic w punkt, bo z jednej strony dysze zle, z drugiej dobre... a nie oryginalne wymiary. Na forum suzuki czy cos znalazlem kiedya info ze gazbik zasysal powietrze przez oring czy co tam jest jak masz mechanizm przepustnicy. Nie wiem czy to da sie wymienic...
 
 
Lechus111 
Leszek

Motocykl: Honda shadow 125
Dołączył: 28 Maj 2025
Posty: 9
Skąd: Łomża
Wysłany: 2025-07-02, 10:05   

JA białe wręcz swwiece miałem na swiecach oryg CR8EH-9 a na irydowych CR8EHIX-9 kawa z mlekiem, czemu ? nie wiem.
NAtomiast spróbuj pokombinowac z dyszą skoro czujesz ze dławi.Ja rozebrałem swoje gazniki(co prawda shadow 125 99r) i zaskoczenie przednia dysza 75 a ma byc 70 ,tylna dysza 70 a ma byc 75, se mysle ktoś zamienił.Przykręciłem tak jak fabryka każe i klops motong szarpie jedzie żabkami . No to na przedni spowrotem dałem 75 i jest ok.NIe wiem czy ktoś przede mną jakies iglice inne założył nie wiem, muszę numer po numerze ustalić iglice
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM