VT750S (RC58) - gwint śruby bagażnika |
Autor |
Wiadomość |
Alabaster
Maciej

Motocykl: VT 1100 C Spirit '03 SC18
Wiek: 53 Dołączył: 18 Paź 2012 Posty: 2858 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-03-17, 20:52
|
|
|
Możliwe.
Ja mam bagażnik i oparcie i te śruby które były z bagażnikiem uwzględniały zwiększenie grubości. |
_________________ Silnik, dwa koła i mina wesoła |
|
|
|
 |
Toperr
Toperr
Motocykl: Honda Shadow VT750 C2
Wiek: 45 Dołączył: 25 Mar 2021 Posty: 4 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2025-06-09, 21:01
|
|
|
Hej,
Przypnę się do tego tematu...nie mogłem znaleźć czegoś bardziej aktualnego.
Czy spotkaliście się z tym, że stelaż do sakw mocowany jest na śruby o różnych rozmiarach?
Jedna to M8 druga M10 - obie z gwintem drobnozwojowym.
Czy jest to jakaś samoróbka?
Oparcie jest mocowane do błotnika śrubą m8 na imbus.
Dwie wcześniej wspomniane to śruby z łbami sześciokątnymi.
Pytam, bo muszę dobrać śrubę M8 do stelaża (długość ok. 8 cm) i nagwintować otwór w błotniku, gdyż ścina mi się nowych gwint śrub. Możliwe, że kupiłem dłuższe śruby ze złym gwintem i teraz mam problem.
Może macie sprawdzone źródło dostępu do odpowiednich śrub?
Będę wdzięczny za podanie linka.
Pozdr |
|
|
|
 |
QCoo

Motocykl: VT 750 '98 ACE
Wiek: 40 Dołączył: 21 Gru 2024 Posty: 19 Skąd: CTR, sercem Poznań
|
Wysłany: 2025-06-10, 17:28
|
|
|
mam vt750 z 98 roku i stelaż sakw mocowany jest z przodu na dwie M10 a z tyłu dwie imbusowe M8. Czyli tak jeden stelaż mocowany jest na 2 różne śruby. |
_________________ Nie ważne gdzie i na czym, ale z kim! |
|
|
|
 |
Waldi_L_N
Żagle i motory
Motocykl: Shadow 750 C2 RC44 1998
Wiek: 55 Dołączył: 28 Kwi 2025 Posty: 17 Skąd: Mosina (PZ)
|
Wysłany: 2025-06-11, 01:22
|
|
|
U mnie tez |
_________________ Pozdrawiam i LWG
Waldi |
|
|
|
 |
Toperr
Toperr
Motocykl: Honda Shadow VT750 C2
Wiek: 45 Dołączył: 25 Mar 2021 Posty: 4 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2025-06-14, 16:40
|
|
|
Hej Wszystkim,
Próbowałem znaleźć lokalnie te śruby M8x1,0x70 lub M8x1,0x80 na razie nieskutecznie
Pytanie: Może ma ktoś na grupie sprawdzony sklep internetowy gdzie mógłbym dokonać zakupu takowych śrub? Mogą być sześciokątne lub imbusowe. |
|
|
|
 |
Toperr
Toperr
Motocykl: Honda Shadow VT750 C2
Wiek: 45 Dołączył: 25 Mar 2021 Posty: 4 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2025-06-16, 18:03
|
|
|
Todek napisał/a: | Z tym, że śruby ze stali nierdzewnej/kwasoodpornej, nie występują chyba w wersji z gwintem drobnozwojnym. |
Chyba masz rację? Przynajmniej na tej stronie nie widzę materiałów DIN 961 z gwintem drobnozwojowym. Jutro jeszcze spróbuję w jednym z lokalnych "metalowych" sklepów. Jeśli nie, znalazłem w internetach trochę dłuższe śruby i trzeba będzie je trochę skrócić.
Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi. |
|
|
|
 |
Waldi_L_N
Żagle i motory
Motocykl: Shadow 750 C2 RC44 1998
Wiek: 55 Dołączył: 28 Kwi 2025 Posty: 17 Skąd: Mosina (PZ)
|
Wysłany: 2025-06-16, 20:47
|
|
|
Coś mi tu nie gra. Całkiem niedawno zakładałem stelaże właśnie mocowane na dwie różne śruby i było to M10 i M8 ale o gwintach standardowych. Też mam 750 c2. Czy jesteś pewien że masz tam śruby drobnozwojne? |
_________________ Pozdrawiam i LWG
Waldi |
|
|
|
 |
Toperr
Toperr
Motocykl: Honda Shadow VT750 C2
Wiek: 45 Dołączył: 25 Mar 2021 Posty: 4 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2025-06-16, 21:02
|
|
|
Waldi_L_N napisał/a: | Coś mi tu nie gra. Całkiem niedawno zakładałem stelaże właśnie mocowane na dwie różne śruby i było to M10 i M8 ale o gwintach standardowych. Też mam 750 c2. Czy jesteś pewien że masz tam śruby drobnozwojne? |
Też myślałem, że mam gwint "standardowy" x1,25, ale po wykręceniu śrub M8 tej, którą ktoś wcześniej zamocował (ale za krótkiej) i na tej wymienionej przeze mnie (ale ciut za długiej) widać, na początku gwintu jakby ściął się on w kierunku drobnozwojowego. Ewidentnie widać, że pasuje rozmiarem do gwintu drobnozwojowego przymierzając go do miernika do gwintów.
Śruba M10 też ma gwint drobnozwojowy, podobnie jak ta M8 na imbus, która trzyma fragment oparcia pasażera. |
|
|
|
 |
Waldi_L_N
Żagle i motory
Motocykl: Shadow 750 C2 RC44 1998
Wiek: 55 Dołączył: 28 Kwi 2025 Posty: 17 Skąd: Mosina (PZ)
|
Wysłany: 2025-06-17, 09:43
|
|
|
A ta za krótka śruba też jest drobnozwojna?
Za kilka dni będę ściągał tylny błotnik to mogę sfocić oryginalne mocowania. Jeżeli miałeś coś przerabiane to musi się różnić. Pytanie czy na gwincie w błotniku nie masz go uszkodzonego. W miękkiej śrubie a takie są z nierdzewki może nacinać się podwójny gwint. Możesz też kontrolnie wykręcić drugą śrubę z błotnika jest taka sama jak trzecia.
Zawsze możesz spróbować przegwintować gniazdo w błotniku lub wkręcić tam śrubę twardą 10.9 lub 12.9. |
_________________ Pozdrawiam i LWG
Waldi |
|
|
|
 |
Fr0g
pan Wyindywidualizowany

Motocykl: Hanki: VT 600 1994 + VT 1300 Interstate 2010
Wiek: 40 Dołączył: 01 Maj 2014 Posty: 1620 Skąd: (Sercem PŁO) WUWUA
|
Wysłany: 2025-06-17, 15:39
|
|
|
wszelkie śruby nietypowe polecam kupować tu
https://asmet.com.pl/
Nie jest może najtaniej, ale mają "cuda" nigdzie indziej niedostępne.
Od stali czarnej po kwasówkę
Zdziwiłem się np jak znalazłem u nich farmery samowiercące do 50mm i do tego długie przeznaczone do stali w ocynku ogniowym.
Wielka hala z wieloma działami |
_________________ -> Oddaj proszę 1,5% podatku <-
Moja VT 600 |
|
|
|
 |
Waldi_L_N
Żagle i motory
Motocykl: Shadow 750 C2 RC44 1998
Wiek: 55 Dołączył: 28 Kwi 2025 Posty: 17 Skąd: Mosina (PZ)
|
Wysłany: 2025-06-21, 19:04
|
|
|
Właśnie wykręciłem śruby i u mnie nie są drobnozwojne tylko standard. Te M8 w błotniku mają wspawaną (choć raczej zgrzaną) gwintowaną tulejkę, M10 idzie do ramy. Coś mi tu nie gra. Chyba że masz wersję na rynek amerykański i śruby są calowe, ale w to nie chce mi się wierzyć żeby robili różne wersje na różne rynki. |
_________________ Pozdrawiam i LWG
Waldi |
|
|
|
 |
|