Mocowanie chłodnicy VT 1100 Aero |
Autor |
Wiadomość |
R@f@l
Motocykl: Honda VT 1100 shadow aero
Wiek: 36 Dołączył: 26 Kwi 2024 Posty: 4 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 2025-03-08, 19:21 Mocowanie chłodnicy VT 1100 Aero
|
|
|
Witam. Podczas wymiany płynu chłodniczego zauważyłem, że brakuje śruby mocującej chłodnicę do ramy od góry. Nowa 6tka jest za mała, 8mka za duża. Czy tam jest 7mka czy rozmiar w calach? Fakt że motocykl sprowadzony ze Stanów. Ale inne śruby są europejskie. Ktoś już się spotkał z tym? |
|
|
|
 |
Todek
Lone Rider

Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 57 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9603 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2025-03-08, 19:40
|
|
|
Wg OEM Parts jest to śruba 6 x 28
BOLT, FLANGE (6X28)
95701-06028-07
Chyba, że ktoś już tam coś rzeźbił. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
 |
Zi

Motocykl: Honda VT 1100CP
Wiek: 61 Dołączył: 03 Lut 2025 Posty: 22 Skąd: IRL
|
Wysłany: 2025-03-08, 20:05
|
|
|
Ja mam też import z USA i niestety wszystko jest w calach. nie dość, że 7mm jest często stosowane, to jeszcze gwint jest imperialny. Kupiłem gwintowniki calowe i biorę większą śrubę, śpiłowywuje ''normalny'' gwint i przegwintowywuje na imperial. Warto też kupić sobie wzornik gwintu, bardzo ułatwia życie. |
|
|
|
 |
Skorupek

Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 38 Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 1192 Skąd: Morszków/WSK, Marki
|
Wysłany: 2025-03-08, 21:54
|
|
|
Tam jest standardowy gwint M6 |
_________________ VT 600C 1988, VT 1100C 1996, DR 650RE 1995, DR 650SE 2003 dr 350s 1992 |
|
|
|
 |
Marecki
Marek

Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 55 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 1062 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2025-03-09, 10:12
|
|
|
Zi napisał/a: | Ja mam też import z USA i niestety wszystko jest w calach…... . |
Jakim cudem?
Moja poprzednia Sabre też była z rynku usa i tam żadnej calowej śruby nie zauważyłem. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
 |
Zi

Motocykl: Honda VT 1100CP
Wiek: 61 Dołączył: 03 Lut 2025 Posty: 22 Skąd: IRL
|
Wysłany: 2025-03-09, 16:42
|
|
|
Marecki napisał/a: | Zi napisał/a: | Ja mam też import z USA i niestety wszystko jest w calach…... . |
Jakim cudem?
Moja poprzednia Sabre też była z rynku usa i tam żadnej calowej śruby nie zauważyłem. |
Co prawda nie mam Sabre tylko CP wersja Kalifornijska, ale większość śrub mam w calach. Wymieniałem ostatnio kominy i nawet śruby osłon rur są calowe. Mało tego, specjalnie ściągam zestaw naprawczy ze stanów do gazników nie tylko dla dysz "S" ale i dołączonych śrub calowych miseczek. |
Ostatnio zmieniony przez Zi 2025-03-09, 16:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Marecki
Marek

Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 55 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 1062 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2025-03-09, 16:46
|
|
|
No poparz - człowiek całe życie się uczy |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
 |
Zi

Motocykl: Honda VT 1100CP
Wiek: 61 Dołączył: 03 Lut 2025 Posty: 22 Skąd: IRL
|
Wysłany: 2025-03-09, 16:50
|
|
|
Marecki napisał/a: | No poparz - człowiek całe życie się uczy |
To jest temat dziwny i nie ukrywam troche ciężki dla mnie. Musze wszystko przeliczać i więcej czasu tracę na szukaniu części niż na pracy przy motocyklu, a jest to dla mnie istotne, bo chcę go utrzymać w oryginale. |
|
|
|
 |
R@f@l
Motocykl: Honda VT 1100 shadow aero
Wiek: 36 Dołączył: 26 Kwi 2024 Posty: 4 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 2025-03-12, 20:18
|
|
|
Walka trwa nadal. Tulejka w gumie uchwytu na otwór 6,3mm. W mojej okolicy są calowe śruby o tej średnicy lecz tylko 28mm długości (serwis hondy we Wrocławiu też ma tylko takie). A ja potrzebuję 2x dłuższą, ponieważ poprzedni właściciel założył dodatkowy gmol na chłodnicy i tam jest jeden z uchwytów. A może ktoś z Was ma taką śrubę na sprzedaż? |
|
|
|
 |
R@f@l
Motocykl: Honda VT 1100 shadow aero
Wiek: 36 Dołączył: 26 Kwi 2024 Posty: 4 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 2025-03-19, 09:35
|
|
|
Po telefonie do serwisu hondy i podaniu VINu okazało się że tam nie ma żadnej calowej śruby. Serwis uporczywie wmawiał że tam jest klasyczna 6stka i podała skok gwintu. Poszedłem do garażu, wyszukałem takową śrubę jakie miałem po wcześniejszych motocyklach i VOILÁ! Szkopuł polegał na tym że gwint w ramie dość głęboko się zaczyna i potrzebna była tylko odpowiednio długa śruba. Dzięki za podpowiedzi. Mam nadzieję że moja nauczka komuś się przyda bez straty takiej ilości czasu 😅 |
|
|
|
 |
|