za słabe ładowanie w motocyklu. |
Autor |
Wiadomość |
As Kier
Andrzej

Motocykl: VT 800
Wiek: 52 Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 682 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2024-05-09, 10:53 za słabe ładowanie w motocyklu.
|
|
|
Alternator na przestrzeni lat, był najpierw przewijany a następnie wymieniony. Regulator napięcia był dwukrotnie wymieniany. W zeszłym roku zauważyłem, że coś się dzieje z mocą. A po dwudniowej trasie na Hel (pozdrawiam Longiego) i dwóch dniach postoju nie odpalił. Ewidencja pusty Aku. Zacząłem obserwować napięcie na Moto i ... W cyklu miejskim Aku się rozładowuje. Przy pełnym naładowaniu najpierw pokazuje ładowanie na poziomie 12,7v, ale po trzech dniach pokazuje poniżej 11v. W trasie, jeżeli jadę licznikowi że stałą prędkością 90 km/h, to wskazania woltomierza są stałe i pokazują 12,3-12.7v. w życiu jednak tak różowo nie jest i też napięcie ucieka. Czekam na termin u mechanika, ale... Czy jak zmienię lampę na LED z natężeniem do max 25 A (od 12), to nie uratuję się od kosztów przez jakiś czas? Oryginalna żarówka ma 55/60 W. Na wszelki wypadem podaję namiary na lampę, aby uniknąć dyskusji na ten temat. https://www.motea.com/pl/...wnloads_wrapper |
_________________ https://picasaweb.google.com/104871315617673423256/MojaHondaVT800 |
|
|
|
 |
GREGOR 12

Motocykl: HONDA SHADOW 750 C2 ACE , HONDA GL 1500 SE
Wiek: 54 Dołączył: 26 Sty 2023 Posty: 99 Skąd: MILONKI
|
Wysłany: 2024-05-09, 11:08
|
|
|
Od naprawy ładowania w moto zmiana na Led Cię nie uratuje. Ładowanie powinno się wachać od mniej więcej 13,7 do 14,4 V. A u Ciebie 12, z kawałkiem nie doładuje aku. Potrzeby na zapłon i oświetlenie rozładują baterie. |
_________________ Dopóki demon smutku śpi, niech żyją młode żądze.
Dopóki życie w nas się tli, dopóki są pieniądze. |
|
|
|
 |
Marecki
Marek

Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 55 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 1066 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2024-05-09, 16:24
|
|
|
Sprawdź połączenie pomiędzy alternatorem a regulatorem napięcia.
Ale jeśli w accu spadła jego pojemność to nic nie wymyślisz poza wymianą.
Ew sprawdź czy coś nie zżera prądu na postoju?
Jakaś np ładowarka USB? |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
 |
Todek
Lone Rider

Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 57 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9618 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2024-05-09, 20:39
|
|
|
Marecki napisał/a: | Ale jeśli w accu spadła jego pojemność to nic nie wymyślisz poza wymianą. |
No właśnie, a co z aku, sprawdzałeś jego parametry? |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
 |
As Kier
Andrzej

Motocykl: VT 800
Wiek: 52 Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 682 Skąd: Białystok
|
|
|
|
 |
mtx32

Motocykl: Honda VT700C 84'
Dołączył: 27 Wrz 2023 Posty: 32 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2024-05-10, 08:45
|
|
|
Z alternatora powinny wychodzić 3 żółte przewody (3 fazy). Sprawdź woltomierzem/miernikiem uniwersalnym ustawionym na tryb AC (napięcie przemienne) jakie jest napięcie. Mierzysz przy odpalonym silniku np. najpierw między 1 a 2, a potem 2 a 3 (plus minus nie ma znaczenia bo to AC). Regulator ma być podłączony (czyli pomiar z normalnym obciążeniem).
Powinno być ok 14-16 V AC (musiał bym zmierzyć u siebie żeby Ci dokładnie podać).
Jeśli jest mniej, albo nie na wszystkch fazach to problem jest ze statorem.
Ewentualnie można na próbę wtedy odłączyć regulator i sprawdzić czy się pojawi (regulator może mieć zwarcie).
Jeśli napięcie ze statora wychodzi prawidłowe to problem jest z regulatorem napięcia albo instalacją. |
|
|
|
 |
Todek
Lone Rider

Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 57 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9618 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2024-05-10, 10:56
|
|
|
mtx32 napisał/a: | Powinno być ok 14-16 V AC |
Zmiennego to chyba trochę więcej. Nawet do 50 - 60 V.
Można rozpiąć tą kostkę z żółtymi przewodami i zmierzyć opór pomiędzy fazami(żółte przewody). Powinno być 0.3 do 0.5 Ohma.
I zmierzyć rezystancję żółtych przewodów do masy. Nie może być przejścia. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
 |
mtx32

Motocykl: Honda VT700C 84'
Dołączył: 27 Wrz 2023 Posty: 32 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2024-05-10, 11:06
|
|
|
Cytat: | Zmiennego to chyba trochę więcej. Nawet do 50 - 60 V. |
Tyle może wyjść ale z odpiętym regulatorem. Przy podłączonym regulatorze do statora wszystko co powyżej ok 15V regulator zaczyna zwierać do masy (mowa o napięciu AC na żółtych przewodach) - opis z serwisówki.
Cytat: | Powinno być 0.3 do 0.5 Ohma. |
Tanim multimetrem może być trudne do zmierzenia bo kable pomiarowe i złącza wprowadzają duży błąd. Jak jest opcja delty Δ w mierniku to warto z niej skorzystać. Wtedy jest sznasa, że pomiar się uda. |
|
|
|
 |
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 68 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 259 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2024-05-10, 18:46
|
|
|
mtx32 napisał/a: | .......Powinno być ok 14-16 V AC (musiał bym zmierzyć u siebie żeby Ci dokładnie podać).
Jeśli jest mniej, albo nie na wszystkich fazach to problem jest ze statorem........ |
Niekoniecznie bo może być uszkodzony regulator i nierównomiernie obciążać uzwojenia. Lepiej stator sprawdzić czy nie ma zwarcia do masy omomierzem, zmierzyć napięcie bez obciążenia i obciążyć podczas pracy silnika uzwojenia np. żarówkami najlepiej każdą fazę jednocześnie pamiętając o mocy rzędu 400W przy pełnych obrotach. Jak jest moc na każdej fazie to stator jest dobry. |
|
|
|
 |
zenon407
Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 65 Dołączył: 04 Lut 2012 Posty: 396 Skąd: Ustka
|
Wysłany: 2024-05-14, 13:09
|
|
|
Cytat: | Lepiej stator sprawdzić czy nie ma zwarcia do masy omomierzem, zmierzyć napięcie bez obciążenia i obciążyć podczas pracy silnika uzwojenia np. żarówkami najlepiej każdą fazę jednocześnie pamiętając o mocy rzędu 400W przy pełnych obrotach. Jak jest moc na każdej fazie to stator jest dobry. |
Nie inaczej.
Pozdro |
|
|
|
 |
As Kier
Andrzej

Motocykl: VT 800
Wiek: 52 Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 682 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2024-05-14, 13:42
|
|
|
Motocykl był w serwisie z lagami. Przy okazji sprawdzony został stator i regulator. Niby działają oki. Według mechanika ładowanie jest słabe, ale wystarczające. Z powodu braku czasu głębszej diagnostyki nie będze robił w najbliższym czasie. Jak powiedział stator nie orginalny, regulator też, a on nie ma czasu na liczenie i rozkminianie danych. Podważył też wyniki mojego woltomierza, chociaż porównywałem je z innym i max rozbieżności 0,2v. Na razie pojeżdżę jak jest. Usunięty został jeden kabel z regulatora, który był podpięty do plusa. Ponoć to połączenie nie miało sensu. Zobaczymy. |
_________________ https://picasaweb.google.com/104871315617673423256/MojaHondaVT800 |
|
|
|
 |
zenon407
Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 65 Dołączył: 04 Lut 2012 Posty: 396 Skąd: Ustka
|
Wysłany: 2024-06-08, 10:02
|
|
|
Ja miałem dwa i moim zdaniem były dobre.Tylko moim.Kupiłem nowy i problem znikł.... |
|
|
|
 |
As Kier
Andrzej

Motocykl: VT 800
Wiek: 52 Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 682 Skąd: Białystok
|
|
|
|
 |
|