Wyciek płynu chłodniczego z łącznika pomiędzy cylindrami |
Autor |
Wiadomość |
Wojtek
elbląskie korzenie

Motocykl: VT 1100 C2 Sabre
Wiek: 46 Dołączył: 15 Mar 2012 Posty: 2136 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2012-11-14, 23:07
|
|
|
melios napisał/a: | Wojtek: Oglądnąłem fotki i wszystko było jasne do momentu, gdy nagle na zdjęciach dostęp staje się piękny i mam wrażenie, że z pewnością nie jest to "to ciasne" miejsce pomiędzy dwoma cylindrami, gdzie nawet za bardzo nie ma jak ręki włożyć? |
Ściągnięte zostały osłony cylindrów - od razu więcej miejsca. |
_________________ I will survive...
Jesienna Szabla
Moje ptaszory i inne stwory |
|
|
|
 |
slawekkepa
slawekkepa
Motocykl: Shadow VT 750 CM 2003r
Wiek: 53 Dołączył: 18 Gru 2012 Posty: 2 Skąd: Opatówek
|
Wysłany: 2012-12-30, 19:33
|
|
|
Witam, pojeździłem dziś trochę koło domu i odkryłem podobną usterkę którą tu opisujecie. Tak naprawdę dopiero poznaje swoją Hondę, bo kupiłem ją przy -15*C i nie było okazji się przejechać.
Mam pytanie; czy udało sie komuś samemu wymienić te oringi? |
_________________ Jeśli coś mnie ogranicza to jest to moja wyobraźnia - dlatego często zostawiam ją w domu :) |
|
|
|
 |
Wojtek
elbląskie korzenie

Motocykl: VT 1100 C2 Sabre
Wiek: 46 Dołączył: 15 Mar 2012 Posty: 2136 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2012-12-30, 20:51
|
|
|
Ja się jeszcze do tego nie zabrałem - moto zimuje. Ktoś chyba o tym już pisał na forum, że zrobił. Chyba nawet na 1100 sabre jeździł, ale nie pamiętam nicka. |
_________________ I will survive...
Jesienna Szabla
Moje ptaszory i inne stwory |
|
|
|
 |
slawekkepa
slawekkepa
Motocykl: Shadow VT 750 CM 2003r
Wiek: 53 Dołączył: 18 Gru 2012 Posty: 2 Skąd: Opatówek
|
Wysłany: 2012-12-30, 23:18
|
|
|
Oki, to się za to wezmę - zima już odpuszcza, mrozów ma nie być, jeździć się chce
- jak naprawie (lub popsuje) to dam znać. Postaram się wstawić zdjęcia operacji.
Pozdrawiam. |
_________________ Jeśli coś mnie ogranicza to jest to moja wyobraźnia - dlatego często zostawiam ją w domu :) |
|
|
|
 |
Wojtek
elbląskie korzenie

Motocykl: VT 1100 C2 Sabre
Wiek: 46 Dołączył: 15 Mar 2012 Posty: 2136 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
sasza

Motocykl: Intruder VL1500LC
Wiek: 52 Dołączył: 23 Lut 2011 Posty: 493 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-04-11, 21:24
|
|
|
Dzisiaj się za to wziąłem. Rzeczywiście da się bez większego problemu, tylko w 750-tce jest więcej miejsca między garami niż w 1100. Po zdjęciu drucianych zawleczek, trzymając i lekko kręcąc wąskimi szczypcami popychałem śrubokrętem najpierw w jedną potem w drugą stronę i idzie. Oryginalne o-ringi w rozmiarze 21,5 x 2 mm dostępne są chyba tylko w serwisie, kupiłem dwa 21 x 2 i dwa 22 x 2 i założyłem te mniejsze, bardziej były zbliżone do starych. Kosztowały 1,40 PLN za cztery sztuki. |
|
|
|
 |
Wojtek
elbląskie korzenie

Motocykl: VT 1100 C2 Sabre
Wiek: 46 Dołączył: 15 Mar 2012 Posty: 2136 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-04-11, 22:08
|
|
|
No to pięknie. Ja wciąż się za to nie zabrałem, bo zimno w garażu, ale na szczęście idzie ku lepszemu
[ Dodano: 2013-05-06, 18:03 ]
Zrobione i to bez ściągania czegokolwiek. Jedynym "kłopotem" po drodze było ściągnięcie starych oringów. Zgodnie z sugestią Saszy ( ) po prostu przeciąłem je nożem. Patent z nicią dentystyczną genialny - bez żadnego problemu udało się nowe oringi na miejscu posadowić. Poza śrubokrętami i szczypcami pomagałem sobie czasem długą pęsetą, ale bez niej też by poszło. Problem przecieku zlikwidowany - mam nadzieję, że bezpowrotnie |
_________________ I will survive...
Jesienna Szabla
Moje ptaszory i inne stwory |
Ostatnio zmieniony przez Wojtek 2014-03-24, 11:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Marek69

Motocykl: Shadow VT 750 C2
Wiek: 55 Dołączył: 11 Kwi 2013 Posty: 8 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2013-06-04, 18:46
|
|
|
Witam kolegów, po raz kolejny przekonałem się, że nasze forum to skarbnica mądrości!. Według powyższej instrukcji usunąłem wyciek w mojej Hani, cała operacja zajęła mi 45 min. i nie sprawiła mi żadnych trudności. No może tylko strasznie ciasno między cylindrami. |
|
|
|
 |
Wojtek
elbląskie korzenie

Motocykl: VT 1100 C2 Sabre
Wiek: 46 Dołączył: 15 Mar 2012 Posty: 2136 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-06-04, 19:07
|
|
|
Marek69 napisał/a: | No może tylko strasznie ciasno między cylindrami. |
Zapraszam do 1100 Tam to dopiero ciasnota. Fajnie, że się udało |
_________________ I will survive...
Jesienna Szabla
Moje ptaszory i inne stwory |
|
|
|
 |
sotrab
Bartek
Motocykl: VT500C '84
Wiek: 36 Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 70 Skąd: LU
|
Wysłany: 2013-06-05, 22:01
|
|
|
A ja z kumplem wyjęliśmy, a potem wstawiliśmy chłodnicę do VT500 bez rozbierania innych części, chociaż serwisówka mówi by zdjąć siedzenie, bak, cewki zapłonowe, chyba termostat i cholera wie co jeszcze nie taki diabeł straszny tylko odpowiednie narzędzia trzeba skołować i czasem trzecią opcjonalnie czwartą rękę |
|
|
|
 |
Wojtek
elbląskie korzenie

Motocykl: VT 1100 C2 Sabre
Wiek: 46 Dołączył: 15 Mar 2012 Posty: 2136 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
melios
Motocykl: SHADOW VT750 C2
Wiek: 48 Dołączył: 11 Paź 2012 Posty: 26 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 2014-04-15, 17:20
|
|
|
W końcu i ja dokonałem naprawy. Próbowałem najpierw sposobów z uszczelniaczem w płynie, ale na dłuższą metę nie okazało się to zbyt skuteczne. Zabrałem się więc za wymianę oringów i potwierdzam, robótka niezbyt skomplikowana, a ile radości z samodzielnego wykonania. Patent z nicią dentystyczną daje radę i rozwiązuje całkowicie problem małej ilości miejsca. Filmik powyżej również bardzo pomocny. Koszt oringów to uwaga 50 groszy za 2 sztuki (choć najdłużej z całej naprawy zajęło mi poszukiwanie właściwych oringów, które w końcu znalazłem w sklepie z hydruliką ). |
|
|
|
 |
robert001
Motocykl: HONDA SHADOW VT1100C PANNONIA T1
Dołączył: 19 Sie 2018 Posty: 102 Skąd: GDYNIA
|
Wysłany: 2024-04-01, 16:46
|
|
|
O ilę się nie mylę mam chyba ten sam problem. W załączeniu wklejam zdjęcie poglądowe |
|
|
|
 |
|