Nie pali na 1 cylinder
Odpowiedz do tematu

:
Szym0n napisał/a:
GREGOR 12 napisał/a:
Ja bym to oddał do dobrego machanika.

Nie oddam :) Mam czas, powalczę (mam jeszcze dwa inne moto na chodzie, które sam uruchamiałem).
Szukam podpowiedzi tu i ówdzie :)
Jutro odetnę mu benzynę i siknę plakiem zobaczymy jak zareaguje :)
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie :thx:


Szymon - jeśli masz kamerę endoskopową albo możesz taką od kogoś pożyczyć - wykręć świece w obu cylindach i sprawdź jak wygląda od środka gładź cylindrów, "dno" tłoków i jak sie da zawory. Jeśli silnik długo stał w wilgotnym środowisku możesz mieć to samo co ja miałem z moją Hanką tuż po zakupie (poprzedni właściciel trzymał ją pod wiatą "na wolnym wybiegu" kilka lat i skończyło sie to rdzą i "dziurami" w gładzi cylindrów itd.. co w efekcie wymusiło kapitalny remont silnika i ich wymianę. Po kilku latach bez pracy pierścienie moga "stać na sztywno" i kompresję "robi"Ci masa oleju którą puszczają do strefy pracy tłoka. Jesli moto stało parę lat - obawiam się, że bez rozebrania serducha nie polatasz w tym sezonie. Pogadaj z Marudą - uratował moją Hankę przed złomowaniem. Jego ręce leczą.

:
No to szacun, daj znać co dalej.

Dopóki demon smutku śpi, niech żyją młode żądze.
Dopóki życie w nas się tli, dopóki są pieniądze.
:
zemnebedeusz napisał/a:
Szymon - jeśli masz kamerę endoskopową...


mam - zajrzę.

zemnebedeusz napisał/a:
Pogadaj z Marudą - uratował moją Hankę przed złomowaniem. Jego ręce leczą.


Który to? :mrgreen:

OK, dzisiaj zajrzę kamerą do środka i zrobię próbę z plakiem. Dam znać co z tego wyszło.

W razie najgorszego scenariusza (ale chyba prawdopodobnego) - da radę zdjąć głowice bez ściągania całego silnika z ramy?

:
Samostart nie pomógł.

Doszedłem do wniosku (w rozmowie tel. z kolegą Maruda), że jednak pierścienie olejowe stoją.

Ściągam silnik z ramy i zobaczymy co tam się dzieje.
Ahoj przygodo! :mrgreen:

:
Maruda ma te silniki w małym palcu. Sprawdź gładź cylindrów - jak masz wżery albo cylinder jest już "jajowaty" to wymiana będzie konieczna.

:
Nie sądzę, żeby po przebiegu 23 000 były jakieś jajka. Przez ednoskop widać było jakieś rude plamy na gładzi cylindra, ślad pierścieni tłokowych (długo stał nieodpalany) i jakieś pionowe ryski. Widać też dobrze rysy honownicze. Wszystko sprawdzę i pomierzę (średnicówką) jak zdejmę całą górę. Jeśli będzie trzeba zrobię nowe tuleje. Głowice pójdą do zrobienia. Nie będę oszczędzał.

Pozdrawiam!

:
Z głowicami uważaj komu wysyłasz - pogadaj z Marudą bo specjaliści od głowic samochodowych lubią "zebrac" za dużo materiału z motocyklowych i będzie lipa.

:
Moim zdaniem najrozsądniej jest porozmawiać ze Sławkiem aby kompleksowo wyremontował całe serducho tak jak u mnie to było.
Przynajmniej całość będzie prawidłowo poskładana i …. to będzie jeździć

były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
Maruda ma na imię Sławek? OK

:
Tak, Sławek. Robi cuda z naszymi maszynami.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group