/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Sabre SC43 i problemy z szybszą jazdą
Autor Wiadomość
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 955
Skąd: Chełm
Wysłany: 2022-08-29, 14:00   

Tutaj kranik jest zwykły, bez sterowania podciśnieniowego więc to odpada.
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 955
Skąd: Chełm
Wysłany: 2022-09-03, 21:31   

Witam! :-)
Sabrinka w końcu ma ochotę jeździć :-)
Gaźniki przejrzane, filtry wymienione, układ zapłonowy przejrzany wiec … czepiłem się pompy paliwa.
Zakupiłem tanią opcję: Link Allegro
Pod wieczór wsiadłem na moto i wybrałem się na test drogowy
Poza miastem rozpędziłem się do 100mph i kawałek tak się przejechałem bez kłopotów!
Co prawda w drodze powrotnej czasem na niezbyt odkręconej manetce trochę miała zawahanie przy prędkości około 80mph.
Czyli winna całemu zamieszaniu była jednak pompa paliwa, która nie miała właściwej wydajności.
Ta pompa co w tej chwili jest zamontowana moim zdaniem też trochę mało pompuje ale i tak lepiej niż stara.
Test wydajności poprzez pompowanie na pusty wylot a z jakimś oporem to zupełnie inny temat.
Sprawdzenie wydajności pompy trzeba chyba byłoby zrobić ale tak aby pompa pompowała trochę do góry np bańka umieszczona metr nad poziomem pompy przez co będzie miala do pokonania jakieś opory.

Czemu twierdze, ze ta co jest jest za mało wydajna?
Proste - na wolnych obrotach pompa klika sobie co około 1.5 sekundy - nie jest to za często??
Raczej jest wiec tak czy inaczej będę szukał nowej.
Grunt, że problem zlokalizowany
Mam nadzieje, że komuś to jeszcze pomoże.

Dzięki wam za rady :-)
Ostatnio zmieniony przez Marecki 2022-09-04, 08:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2022-09-04, 00:14   

:chytrusek:
_________________
VT 600C 1988, VT 1100C 1996, DR 650RE 1995, DR 650SE 2003 dr 350s 1992
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9488
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2022-09-04, 10:51   

Marecki napisał/a:
która nie miała właściwej wydajności.

W VT 700 z 87 roku pompa paliwa powinna mieć wydajność minimum 700 ml paliwa na 1 min.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 955
Skąd: Chełm
Wysłany: 2022-09-04, 12:06   

Todek - tutaj powinno być 0.8 l/min
Ale wiarygodny test trzeba zrobić tak aby pompa pompowała ”w górę”.

Tak swoją drogą to teraz mam dylemat co kupić - czy używkę czy nową Mitsubishi?
Chyba skłonię się jednak ku nowej bo używka to też trochę loteria
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9488
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2022-09-04, 12:40   

Marecki napisał/a:
Ale wiarygodny test trzeba zrobić tak aby pompa pompowała ”w górę”.

W serwisówce nie ma mowy o tym zęby robić w ten sposób.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 955
Skąd: Chełm
Wysłany: 2022-09-04, 18:11   

Todek - wiem, że nie ma tego napisane :lol:
To nie oznacza też, że tak zrobiony test jest źle zrobiony.
Moim zdanie będzie on bardziej miarodajny od testu zwykłego przelewu pompy na wolny wylot.
Ale nie kłóćmy się bo nie o to chodzi.

Prośba do jakiejś uczynnej duszy: przy pracującym silniku na biegu jałowym dotknięcie przewodu za pompą a przed gaźnikiem (pod prawym boczkiem) i wyczujcie pracę pompy.
Powinna ona raz na jakiś czas kliknąć.
Interesuje mnie co ile sekund u was się ona odzywa przy silniku pracującym normalnie na wolnych obrotach?
 
 
oktan77 
Paweł


Motocykl: VT 1100 T Tourer 00'
Wiek: 47
Dołączył: 12 Sie 2014
Posty: 1107
Skąd: Jedlnia-Letnisko
Wysłany: 2022-09-05, 11:46   

Marecki napisał/a:


Prośba do jakiejś uczynnej duszy: przy pracującym silniku na biegu jałowym dotknięcie przewodu za pompą a przed gaźnikiem (pod prawym boczkiem) i wyczujcie pracę pompy.
Powinna ona raz na jakiś czas kliknąć.
Interesuje mnie co ile sekund u was się ona odzywa przy silniku pracującym normalnie na wolnych obrotach?


Puls 16/minutę na wolnych, przy wyższych obrotach 60/minutę
_________________
"Nie ma, nie może być słynniejszej muzyki od tej, kiedy w piecu huczy ogień, a za oknem duje wiatr" E.S.
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 955
Skąd: Chełm
Wysłany: 2022-09-05, 13:07   

Dzięki - czyli ta moja chyba za mało wydajna jest
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 955
Skąd: Chełm
Wysłany: 2022-10-13, 21:40   

Małe uaktualnienie moich walk.
Kupiłem jednak używaną pompę paliwa, w której przeczyściłem styki i zamontowałem.
Efekt: w zasadzie bez zauważalnych zmian względem „chińczyka” poza wolniejszym „pulsem” pracy.
Efekt dalej pozostał, ze w przedziale prędkości 80-110km/h moto miało „niechęć do jazdy”.
Po prostu po chwili jazdy z tą prędkością (wolne rozpędzanie) jakby się zastanawiał czy jechać czy nie. Odkręcenie manetki oczywiście budziło moto do życia.
Tak wiec jazda w kolumnie z takimi prędkościami byłaby trudna i mooocno irytująca.
Międzyczasie robiłem próby z rożnym ustawieniem wkrętu regulacyjnego w gaźnikach ale w zasadzie bez zauważalnych pozytywnych rezultatów.
Dzisiaj jadąc wpadłem na mały pomysł experymentu.
Koło stacyjki miałem taki trójnik z wężami - łączyło się tam odpowietrzenie zbiornika, odpowietrzenie gaźników i wolny wylot pod moto
Metodą losowania zdjąłem z trójnika jeden z przewodów u wsadziłem go pod lewy dekiel.
Moto odpaliłem i ruszyłem w dalsza trasę.
Eureka!
Moto zaczęło w końcu normalnie jechać bez żadnych zawahań!
Co ciekawe wcześniej wężyki przedmuchałem i były drożne.
A ten odpięty przewód szedł do … gaźników!

Nie rozumiem tego ale najważniejsze, ze moto zaczelo w końcu normalnie jeździć
Jutro jeszcze wykręcę świece i sprawdzę ich kolor.
Ktoś coś wcześniej tam chyba rzeźbił i stąd ten trojnik.

Pytanie do Was: jak w Waszych Sabrinkach wyglada trasa przewodu odpowietrzającego gaźniki?
 
 
dyniek 
Piotrek


Motocykl: VT500->VT1100->VTX1300
Wiek: 53
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 436
Skąd: Garbatka WKZ
Wysłany: 2022-10-17, 08:26   

Wydaje mi się, ze wężyk od odpowietrzenia zbiornika paliwa powinien opadać swobodnie, bez żadnego podłączenia gdziekolwiek. Trójnik, gdzie schodzą się odpowietrzenia gaźników powinien mieć jeden koniec pusty, nigdzie nie podłączony. Pusty koniec zwrócony do tyłu, przeciwnie do kierunku jazdy, tak na wszelki wypadek. Tak chyba było u mnie w 1100.
_________________
Piotrek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM