/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik przerywa na wysokich obrotach
Autor Wiadomość
tom_apis 


Motocykl: VT600 '93
Dołączył: 18 Maj 2020
Posty: 13
Skąd: Żory
Wysłany: 2022-05-05, 13:29   

Hej,

Fajki zmienione, kable WN nowe - bez zmian.
Zrobiłem za to rundkę po okolicy bez filtra powietrza - śmiga jak nigdy, gdyby można było to bym tak zostawił ;) I teraz nie wiem, kupiłem nowy filtr powietrza ale nie poprawił sytuacji, iglica bez podkładek i równo przy 60km/h na 2 biegu zaczyna się szarpanie. Jak dla mnie to go zalewa tylko nie mam już możliwości regulacji. Poziomy paliwa w gaźniku też sprawdziłem, książkowo ustawione...
 
 
KateTheTigress 


Motocykl: VT 750C
Dołączyła: 08 Paź 2021
Posty: 46
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2022-05-10, 08:47   

tom_apis napisał/a:
Jak dla mnie to go zalewa tylko nie mam już możliwości regulacji.

Wkręciłeś do końca pilot screw? :-P

tom_apis napisał/a:
gdyby można było to bym tak zostawił ;)

Zamontuj sobie velocity stacks.

https://shoptjbc.com/products/velocity-stacks-honda-shadow-vlx-vt600-vt750-dual-carb?variant=2135701057
_________________
Mój bejbiczek:
https://www.instagram.com/kate_the_tigress/
 
 
tom_apis 


Motocykl: VT600 '93
Dołączył: 18 Maj 2020
Posty: 13
Skąd: Żory
Wysłany: 2022-05-11, 11:21   

Nie chce zapeszać ale chyba znalazłem źródło problemu.
Kupiłem zestaw naprawczy do gaźników (na marginesie dali tam dysze 100/38 i ten zestaw podobno pasuje do wersji zblokowanej i normalnej) i jakiś "cleaner". Zacząłem czyścić jeszcze raz wszystko i wymieniać elementy. Po długiej rozkminie zorientowałem się że do dyszy głównej dochodzi jeszcze kanał z powietrzem, który w prawym gaźniku jest kompletnie zapchany (nalałem tam cleanera i nic nie przepływało). Po grzebaniu drutami, żyłkami i nie wiadomo czym jeszcze udało mi się go przepchać sprężonym powietrzem. Dziś może mi się uda poskładać całość i pojeździć, zobaczymy co wyjdzie.
 
 
KateTheTigress 


Motocykl: VT 750C
Dołączyła: 08 Paź 2021
Posty: 46
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2022-05-12, 08:27   

tom_apis napisał/a:
na marginesie dali tam dysze 100/38 i ten zestaw podobno pasuje do wersji zblokowanej i normalnej

Jeśli nie ingerowałeś w dolot/wydech to odblokowując moto powinieneś dać takie dysze jakie są dedykowane wg serwisówki. Na mniejszych oczywiście, że będzie jeździł ale reakcja na manetkę będzie inna.

tom_apis napisał/a:
Po długiej rozkminie zorientowałem się że do dyszy głównej dochodzi jeszcze kanał z powietrzem, który w prawym gaźniku jest kompletnie zapchany (nalałem tam cleanera i nic nie przepływało). Po grzebaniu drutami, żyłkami i nie wiadomo czym jeszcze udało mi się go przepchać sprężonym powietrzem. Dziś może mi się uda poskładać całość i pojeździć, zobaczymy co wyjdzie.

Może masz na myśli odpowietrzenie komory pływakowej? Do dyszy głównej nie dochodzi żaden kanał z powietrzem poza tym, w który wchodzi iglica. Jeśli miałeś zapchane odpowietrzenie komory to zdecydowanie zaburzało to pracę gaźnika.

Swoją drogą jak żeś to Panie czyścił przy pierwszym demontażu, że taki kwiatek wyszedł?! :shock: :-P
_________________
Mój bejbiczek:
https://www.instagram.com/kate_the_tigress/
 
 
tom_apis 


Motocykl: VT600 '93
Dołączył: 18 Maj 2020
Posty: 13
Skąd: Żory
Wysłany: 2022-05-12, 13:04   

Heh, no właśnie jest dodatkowy kanał powietrzny, który leci od wlotu powietrza do gaźnika (z airboxa) - jest dziurka ok 5mm w obudowie, przez air-cut i wchodzi bokiem do gniazda gdzie wkręca się "needle jet holder". Wydaje mi się że tam leci powietrze, które jest zasysane przez podciśnienie razem z paliwem i wylatuje przez gniazdo iglicy. Co by nie było, po zatkaniu gniazda iglicy paluchem i wlaniu cleanera w dysze główną w jednym gaźniku płyn uciekał, w drugim nie - i tak na to wpadłem :]
Jazda testowa dziś, nawet jak nie zadziała to chyba odpuszczę temat do zimy albo przynajmniej pory deszczowej ;)
 
 
KateTheTigress 


Motocykl: VT 750C
Dołączyła: 08 Paź 2021
Posty: 46
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2022-05-19, 08:36   

tom_apis, no i jak tam sytuacja po jeździe testowej?
_________________
Mój bejbiczek:
https://www.instagram.com/kate_the_tigress/
 
 
tom_apis 


Motocykl: VT600 '93
Dołączył: 18 Maj 2020
Posty: 13
Skąd: Żory
Wysłany: 2022-05-19, 17:40   

Hej.

Dalej przerywa, może lepiej reaguje na gaz i równiej pracuje ale główny problem pozostał. Zamówiłem jeszcze fajki zapłonowe, koszt nieduży i w ciemno wymienię chociaż te co mam wyglądają ok.
Myślałem jeszcze nad pompą paliwa ale przepompowalem 5l paliwa z baku i żadnych problemów. Cewkę też wymieniłem na próbę i bez zmian.
 
 
tom_apis 


Motocykl: VT600 '93
Dołączył: 18 Maj 2020
Posty: 13
Skąd: Żory
Wysłany: 2022-06-12, 21:28   

Hej.

Problem rozwiązany!!!

Zamieszczam trochę szczegółów, być może ktoś kiedyś z tego skorzysta i zaoszczędzi sobie czasu i niepotrzebnych wydatków.

Po wyeliminowaniu układu zapłonowego (nowa cewka, kable, fajki, świece) i odświeżeniu instalacji elektrycznej (przeczyszczone wszelkie styki, kostki, włączniki na kierownicy, stopce, skrzynce bezpiecznikowej, wymienione upalone złącze od alternatora) wróciłem do tematu gaźnika. Rozebrałem go kolejnych kilka razy, dmuchałem we wszystkie dysze, otwory itp, starałem się rozpracować kanały, membrany sprawdzałem pod mocnym światłem i nic nie znalazłem, wszystko było OK. Oczywiście wrzuciłem zestawy naprawcze - głównie chodziło mi o iglice, ale wymieniłem też oringi, śrubę regulacji wolnych obrotów i inne detale. Zauważyłem, że na gwintach gdzie wkręca się gniazdo dysz głównych jest przeciek, przy dmuchaniu sprężonym powietrzem pojawiały się tam bąbelki - uszczelniłem taśmą teflonową ale żadnej poprawy nie było, pasta polerską delikatnie przejechałem przepustnice i kanały w których się poruszają. Zakupiłem też wakuometry i skorygowałem odrobinę synchronizację, dla pewności odpaliłem na chwile silnik bez kanałów dolotowych aby było widać przepustnicę i ładnie pracowały przy dodawaniu gazu ale moto nie jechało jak trzeba.
Z braku dalszych pomysłów zacząłem rozpracowywać temat odblokowywania VT600 bo od tego się cała zabawa zaczęła. Interesował mnie głównie airbox, bo jedyny moment kiedy problem wyeliminowałem był wtedy, gdy wybrałem się na przejażdżkę bez filtra powietrza. Na tym forum było kilka wątków odnośnie magicznej zaślepki w airboxie i jej wycinania bądź nie, u mnie była cały czas na swoim miejscu. Wpadłem w końcu na stronę:
https://en.impex-jp.com/catalogs/moto/honda-other/vt600.html
i polecam ją wszystkim!
Genialny katalog z podziałem na roczniki i wersje, także geograficzne. Po analizie różnych przypadków doszedłem do wniosku, że airbox jest zblokowany! Ale uwaga, to zależy od wersji.
Generalnie dla wersji EU zwężka w airbox ma być zawsze a w gaźnikach siedzą dysze główne #100 albo #95. I to jest motocykl niezblokowany, z pełną mocą. Wersja DE zblokowana różni się tylko i wyłącznie innymi króćcami ssącymi (jest tam zwężka) i niczym więcej.
Dla wersji USA airbox jest bez zwężki (czyli trzeba pozbyć się tej gąbki zaślepiającej wlot powietrza) ale dysze główne są #115.
Znalazłem też wersje kanadyjską (i to potwierdziło moje przypuszczenia ostatecznie), w której do gaźnika katalog podaje dysze #95 i #115 jednocześnie podając airbox w wersji odpowiednio z zaślepką i bez.
Podsumowując odblokowanie motocykla jest możliwe na 2 sposoby:
- wymiana króćców na takie o pełnym przekroju
LUB
- wymiana króćców na takie o pełnym przekroju I wymiana dysz na #115 I wywalenie zwężki z airboxa I dołożenie podkładki 0,5mm pod iglicą
Czy druga opcja daje jakieś dodatkowe KM to już nie szukałem, ale są jakieś 39,40,41KM, może to właśnie ten przypadek.
Ja miałem dysze #115 już wrzucone, wyciągnąłem więc gąbkę z airboxa i w trasę - jest git, na 2 biegu leci do 80km/h bez zadyszki i wcale nie przestaje przyspieszać tylko droga mi się skończyła :chytrusek:
Dla zainteresowanych wspomniana wersja kanadyjska, 2 różne airboxy (a dokładniej kanały dolotowe): https://en.impex-jp.com/catalogs/moto/honda-other/vt600/vt600cdp-1993-canada-7252/air-cleaner-486946.html i różne dysze w gaźniku: https://en.impex-jp.com/catalogs/moto/honda-other/vt600/vt600cdp-1993-canada-7252/carburetor-assy-486823.html

Na koniec dziękuję jeszcze raz wszystkim zaangażowanym w ten temat, mam nadzieję że ten post ostatecznie rozwiązuje wątpliwości na temat odblokowywania VT600 i airboxa. A ja cieszę się mocno odświeżonym moto, który mi się teraz odwdzięczy bezawaryjną jazdą przez kolejne sezony :mrgreen:

EDIT:
wersja amerykańska z dyszami głównymi #115 posiada też podkładkę pod iglicą (tak jak jest w manualu) natomiast europejska z dyszami #100 tej podkładki nie ma - tak wynika z powyższego linka.

Po dokładnej regulacji motocykl chodzi jak nigdy przedtem, przestał strzelać z wydechów (mimo że są puste), nie kicha w gaźniki i zbiera się bardzo ładnie.
Ostatnio zmieniony przez tom_apis 2022-06-29, 18:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
KateTheTigress 


Motocykl: VT 750C
Dołączyła: 08 Paź 2021
Posty: 46
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2022-06-13, 09:39   

tom_apis, super, że poradziłeś sobie z problemem i fajnie, że tak szczegółowo opisałeś co i jak tam się wydarzyło 8-)
_________________
Mój bejbiczek:
https://www.instagram.com/kate_the_tigress/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM