/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
demontaż licznika VT750C2
Autor Wiadomość
krzynol 


Motocykl: Shadow Spirit VT750C2 RC53 2008
Wiek: 50
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 327
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2019-04-10, 20:42   demontaż licznika VT750C2

Słuchajcie próbuję rozebrać licznik...
I zatrzymałem się na tym ringu opasującym licznik. Ktoś to kiedyś zdejmował, jest jakaś sprytna metoda?
Na pewno trzeba go rozgiąć, ale to mocno inwazyjne jest, da się na pewno, bo kawałeczek odgiąłem.
Ale obawiam się zniszczenia tego pierścienia i potem jego ponownego zaciśnięcia.
Kiedyś podchodziłem do tego w liczniku rometa, tam z chińskiej blaszki w ręku się gięło i było widać na zewnątrz zniekształcenia.



_________________
Kontakt do mnie w 3city
W garażu:
SKODA Superb 2FL 2.0TDI 170KM 2014 4x4
SKODA Fabia 2FL 1.2TSI 86KM 2011
MZ TS125 10KM 1977
HONDA Shadow Spirit VT750C2 45KM 2008
 
 
krzynol 


Motocykl: Shadow Spirit VT750C2 RC53 2008
Wiek: 50
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 327
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2019-04-11, 19:25   

celna uwaga, chociaż dużo nie wnosząca
aczkolwiek, po ilości odpowiedzi wnoszę, że może jednak wnosząca sporo :twisted:
_________________
Kontakt do mnie w 3city
W garażu:
SKODA Superb 2FL 2.0TDI 170KM 2014 4x4
SKODA Fabia 2FL 1.2TSI 86KM 2011
MZ TS125 10KM 1977
HONDA Shadow Spirit VT750C2 45KM 2008
 
 
W_T_G 

Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 430
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2019-04-12, 07:43   

Parę razy rozbierałem coś tam w podobny sposób zamknięte.
Jeżeli podchodzi się delikatnie i nie na raz odgina zawalcowanie to w miarę ładnie to można rozebrać. Trzeba sobie przygotować stanowisko w ten sposób że krawędź w punkcie odginania jest dociśnięta do podprofilowanego np. kawałka twardego drewna. Aby nie deformować tej zewnętrznej krawędzi.
Z zaprasowaniem jest już znacznie większy problem.
Pomiędzy pierścieniem a szybką jest uszczelka/oring i z reguły bardzo cienki. Można go trochę dla szczelności zwilżyć np. hermetykiem.
Zaklepujać/zawalcowujać kładziesz całość na twardym podłożu i musisz mieć stały solidny docisk korpusu licznika do pierścienia.
Zrób sobie z drewnianej kantówki ramkę przykręconą do podłoża. Wstaw pod nią licznik i od góry dociśnij klockiem ciasno wciśniętym w tą konstrukcję.
Potem powoli, sukcesywnie, nie na raz, zawalcowywać pierścień. Inaczej będzie luźny i może przepuszczać wodę do wewnątrz. Przed zawalcowywaniem możesz wziąć strzykawkę z silikonem i przy pomocy cienkiej igły pomiędzy krawędź pierścienia a korpus licznika położyć "nitkę" silikonu i dać jej się utwardzić. Mam nadzieję ze wszystko jasne.
 
 
krzynol 


Motocykl: Shadow Spirit VT750C2 RC53 2008
Wiek: 50
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 327
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2019-04-12, 08:07   

takiej mniej więcej metody się spodziewałem. dzięki za poradę.
noszę się z zamiarem wymiany tarczki na km/h, ale nie wiem czy skórka warta wyprawki....
_________________
Kontakt do mnie w 3city
W garażu:
SKODA Superb 2FL 2.0TDI 170KM 2014 4x4
SKODA Fabia 2FL 1.2TSI 86KM 2011
MZ TS125 10KM 1977
HONDA Shadow Spirit VT750C2 45KM 2008
 
 
W_T_G 

Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 430
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2019-04-12, 08:14   

Dodam że nie stosować do odginania np. śrubokręta. Będziesz robił ząbki, schodki i będzie to kiepsko wyglądało a potem jeszcze większy kłopot z zawalcowaniem.
Mi sprawdzały się sztućce :mrgreen: . Do odwinięcia zawalcowania -ostrza widelca. A potem łyżka, łyżeczka i ich trzonki. Zawsze to prościej niż robienie specjalnych narzędzi na ten jeden raz.
 
 
Golurian 
Lemoniadowy


Motocykl: Shadow 750 Aero 2006
Wiek: 51
Dołączył: 17 Paź 2019
Posty: 2
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2021-12-19, 18:43   

krzynol, i jak Ci się udało wymienić tarcze ?
_________________
pzdro 750
 
 
krzynol 


Motocykl: Shadow Spirit VT750C2 RC53 2008
Wiek: 50
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 327
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2021-12-20, 08:12   

odpuściłem, szkoda ramki dla nie wprawionych rąk
_________________
Kontakt do mnie w 3city
W garażu:
SKODA Superb 2FL 2.0TDI 170KM 2014 4x4
SKODA Fabia 2FL 1.2TSI 86KM 2011
MZ TS125 10KM 1977
HONDA Shadow Spirit VT750C2 45KM 2008
 
 
Maciekka1 

Motocykl: Honda Shadow VT 700 C 1986r
Wiek: 56
Dołączył: 09 Sty 2020
Posty: 8
Skąd: Pęczniew
Wysłany: 2021-12-22, 19:25   

A ja właśnie w tym sezonie wymieniłem sobie tarczę. Cholera mnie brała na te mile.wyszło bardzo ładnie.
_________________
Maciek
 
 
krzynol 


Motocykl: Shadow Spirit VT750C2 RC53 2008
Wiek: 50
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 327
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2021-12-26, 10:14   

masz jakieś zdjęcia z demontażu?
_________________
Kontakt do mnie w 3city
W garażu:
SKODA Superb 2FL 2.0TDI 170KM 2014 4x4
SKODA Fabia 2FL 1.2TSI 86KM 2011
MZ TS125 10KM 1977
HONDA Shadow Spirit VT750C2 45KM 2008
 
 
Maciekka1 

Motocykl: Honda Shadow VT 700 C 1986r
Wiek: 56
Dołączył: 09 Sty 2020
Posty: 8
Skąd: Pęczniew
Wysłany: 2021-12-26, 23:08   

Mam. Tylko hmm nie wiem jak je wstawić😞
_________________
Maciek
 
 
Golurian 
Lemoniadowy


Motocykl: Shadow 750 Aero 2006
Wiek: 51
Dołączył: 17 Paź 2019
Posty: 2
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2021-12-30, 10:07   

Ja wymieniłem, metodą "druciarską" , przeciąłem plastyk licznika 5mm powyżej kołnierza po wymianie zakleiłem.
_________________
pzdro 750
 
 
zeno127 


Motocykl: Honda VT750c Shadow 1985
Wiek: 67
Dołączył: 03 Lis 2021
Posty: 30
Skąd: Turza Śląska
Wysłany: 2022-01-16, 21:48   

Witam,u mnie w liczniku nie świeci podświetlenie. honda vt750c z 1985 roku. Czy ktoś podpowie jak rozebrać licznik żeby wymienić żaróweczkę. Wyjęcie z tego kubeczka to nie problem, ale co dalej , czy trzeba ten srebrny pierścień też rozginać.
_________________
zeno
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2022-01-16, 23:20   

zeno127 jak wyjmiesz z kubka to nie masz dostępu do żarówki?
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
zeno127 


Motocykl: Honda VT750c Shadow 1985
Wiek: 67
Dołączył: 03 Lis 2021
Posty: 30
Skąd: Turza Śląska
Wysłany: 2022-01-16, 23:30   

Właśnie ostatnio wyjmowałem i nie widziałem, jutro jeszcze raz rozkręcam i napiszę.
_________________
zeno
 
 
zeno127 


Motocykl: Honda VT750c Shadow 1985
Wiek: 67
Dołączył: 03 Lis 2021
Posty: 30
Skąd: Turza Śląska
Wysłany: 2022-01-17, 14:59   

Rozebrałem, i miejsce żaróweczki jest zatkane korkiem gumowym z dziurkami na żarówkę, po drugiej stronie jest wsadzony led.
W liczniku są dwa wałki od przejechanych kilometrów, jeden stały a drugi chyba dzienny. Czy ktoś mi wyjaśni na jakiej zasadzie to działa. Czy gdzieś kasuje się ten górny licznik, czy on tylko leci do 999,9 i od nowa.
_________________
zeno
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM