VT700c made by Skandal89
Odpowiedz do tematu

: VT700c made by Skandal89
Witam :mrgreen:

Chciałbym poświęcić ten wątek remontowi / modyfikacji mojej Shadowki.

Na początek trochę historii...
Motocykl kupiony w 2013 w stanie jeżdżącym, ale wymagającym uwagi i pewnych napraw. Niestety zdarzyło się tak, że nie poszedłem zbyt za ciosem i prawko do motocykla dorobiłem dopiero w zeszłym roku :-D . Przez te kilka lat motocyklem jeździł ojciec i ja sporadycznie, było też zrobionych kilka napraw, większych i mniejszych jednak motocykl wizualnie nie był nigdy ruszany a czas odcisnął już na nim swoje piętno.

Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie remont i przerobienie motocykla, jako że mam sporo na głowie to raczej myślałem, że będzie to rzecz na przyszły rok, albo, że zacznę w zimę, jednak życie zmusiło mnie do rozpoczęcia prac wcześniej, ale po kolei...

Motocykl przed rozebraniem, po ostatniej jeździe, widać na kostce pod nim przyczynę wcześniejszego rozpoczęcia prac.



Ostatnie co było robione przy motocyklu to wymiana opon i płynu hłodzącego i tu mam pewne przypuszczenia, ze mechanik mi wlał go za dużo (2l).
Podczas ostatniej jazdy zacząłem gubić olej, zaczęło się lać gdzieś z okolić tylnego cylindra po całym motocyklu... daleko nie miałem więc dojechałem do domu, tydzień później zacząłem szukać przyczyny i rozbierać motocykl, pierwsze co mi się rzuciło w oczy to przepełniony zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego, po odkręceniu korka po prostu zaczęło się z niego wylewać, do tego cała komora filtra powietrza zabrudzona płynem.



Postanowiłem wymontować całą obudowę a co za tym idzie trzeba było rozebrać wszystko od tyłu. Przy okazji znalazłem dziwną rzecz w okolicach gaźników i nie wiem czy to jakaś rzeźba czy tak seryjnie było, rurka wygląda na odciętą i zaślepioną...





Na razie skończyłem na wyczyszczeniu obudowy filtra i wszystkich elementów w około niego.

Ten wątek będzie się toczył raczej przez dość długi czas z racji na brak czasu i to, ze przy motocyklu mogę robię praktycznie tylko w niedzielami, mam jednak nadzieję, na wsparcie i pomoc z Waszej strony w składaniu tego z powrotem do kupy :mrgreen:

Ostatnio zmieniony przez Skandal89 2022-09-30, 23:13, w całości zmieniany 3 razy
"Milion szarych postaci
Mija siebie codziennie
By zatracić się w matni
Szukając siebie wzajemnie"

Moja VT: https://www.shadow.org.pl...pic.php?t=27212
:
Odkopuję swój wątek bo trochę się zmieniło od ostatniego wpisu, moja VT dostała nowe życie oczywiście dzięki Marudzie. Po konsultacji telefonicznej postanowiłem podrzucić mu motocykl do naprawy silnika a skończyło się na kompletnej odbudowie :mrgreen: . W takim stanie go odwiozłem:



Stwierdziliśmy, że skoro już silnik jest wyjęty a motocykl rozebrany to można by wypiaskować i wymalować ramę, bo potem już takiej okazji raczej nie będzie, po drodze wyszły różne kwiatki ze skrzynią biegów, układem elektrycznym, zbiornikiem paliwa i różnymi innymi rzeczami - ulep.
Po rozmowie z Marudą zdecydowałem, że robimy co trzeba, żeby było jak w książce pisał. Skończyło się na remoncie silnika, skrzyni, ogarnięciu elektryki, odnowieniu ramy i malowaniu całości, wisienką na torcie było nowe obszycie siedzeń czym zostałem mega pozytywnie zaskoczony :mrgreen:

Po dojechaniu do domu:





Wracałem już na kołach, wrażenia świetne, choć musiałem się na początku oswoić na nowo z maszyną, skrzynia działa jak w zegarku i w końcu żadnych problemów z układem chłodzenia, sama jazda nawet przy większych prędkościach na autostradzie jak po sznurku.

Po przeglądzie:



W trakcie latania w około komina, rynek w Kielcach, tutaj często spotykają się motocykliści:



Z rzeczy grubszych pozostało zrobić porządek z felgami, reszta to już detale jak wymiana lusterek, kierunkowskazów, zakup naklejek, polerka elementów aluminiowych, myślę też o wymianie kierownicy, manetek itp. zobaczymy co czas przyniesie, na razie do końca tego sezonu raczej dokończę tylko to co zacząłem jeszcze przed remontem czyli domaluje drugą stronę opon :-P

Wielkie podziękowania dla Marudy, świetny chłop w rozmowie i mega fachowiec, ma serce do tego co robi, ale tutaj to chyba wszyscy wiedzą :toast:

"Milion szarych postaci
Mija siebie codziennie
By zatracić się w matni
Szukając siebie wzajemnie"

Moja VT: https://www.shadow.org.pl...pic.php?t=27212
:
Czyli kolejna shadowka przywrócona społeczeństwu po kuracji u Sławka ;) będziesz pan zadowolony! Wygląda świetnie. :)

LWG!
Wątek mojego cienia: https://www.shadow.org.pl...t=26745&start=0
:
Skandal89 napisał/a:
rynek w Kielcach, tutaj często spotykają się motocykliści


Byłem niedawno, widziałem. Ale sam rynek. Motocyklistów niestety nie. No i byłem puchą. Gdybym zauważył jakieś motocykle, nie ma bata, nawet obrzucany brukiem z rynku i tak bym podlazł obejrzeć :-D
Gratuluję i podziwiam. Szczególnie wytrwałość w dążeniu do celu. Mocno rozłożoną w czasie, ale jednak. Finał zacny. Jest co świętować :toast:
Osobiście dla niezdecydowanych polecam Kielce jako kierunek wycieczki. Mi się bardzo podobało.

:
W tym miejscu co stoi moja Vka często stoją, w piątek jak byłem na piwku na rynku wieczorem stało kilkanaście w tym kilka świetnych klasyków, nawet stary Junak z koszem, piękny. Sam pojechałem z myślą, że ktoś tam będzie jeszcze, ale też nikogo nie zastałem :mrgreen:
Dzięki za miłe słowa, co do rozłożenia w czasie to cóż do niektórych rzeczy trzeba dorosnąć a do innych zacząć zarabiać :-P

"Milion szarych postaci
Mija siebie codziennie
By zatracić się w matni
Szukając siebie wzajemnie"

Moja VT: https://www.shadow.org.pl...pic.php?t=27212
:
Jeszcze fotka z dzisiejszej jazdy



W tle Muzeum Starożytnego Hutnictwa Świętokrzyskiego w Nowej Słupii.

"Milion szarych postaci
Mija siebie codziennie
By zatracić się w matni
Szukając siebie wzajemnie"

Moja VT: https://www.shadow.org.pl...pic.php?t=27212
:
przyszła zima i trochę chęci więc trzeba dokończyć to co zacząłem w zeszłym roku.



Tak wiem, felgi do wymiany :-P

"Milion szarych postaci
Mija siebie codziennie
By zatracić się w matni
Szukając siebie wzajemnie"

Moja VT: https://www.shadow.org.pl...pic.php?t=27212
:
Dobra robota! Fajnie poczytać o udanej renowacji, tym bardziej, że efekt jest naprawdę wart uwagi.
Te Bridgestony mają świetną strukturę napisów pod malowanie - jest chropowata, więc farba ładnie kryje i później dobrze się trzyma. Przetestowałem osobiście wiele lat temu na modelu Battlax BT45 w VT500 ;-) U mnie w Dunlopach niestety napisy są zupełnie gładkie, więc malowanie odpada. A szkoda, bo zawsze podobały mi się opony z białymi napisami - dodają moto nieco zadziorności 8-) Tak samo jak te zdjęte gmole - proporcje są teraz zdecydowanie lepsze (mnie czeka ta sama robota, ale póki co nie mam dostępu do warsztatu...).
Z wymienionymi felgami Honda z pewnością będzie się prezentować super :-) Czekam na dalszy ciąg fotorelacji.

:
gromov dzięki za słowa i przede wszystkim za te pięknie utrzymane felgi :mrgreen:



Teraz trzeba przełożyć na nie swoje oponki i pozostaje zająć się detalami jak manetki, kierunkowskazy czy polerka elementów aluminiowych. Tak na przyszłość chodzi mi jeszcze po głowie wykonanie własnego siedziska, żeby pozbyć się tego oparcia z tyłu i nadać motocyklowi bardziej smukłą sylwetkę, coś jak w shadow phantom.

"Milion szarych postaci
Mija siebie codziennie
By zatracić się w matni
Szukając siebie wzajemnie"

Moja VT: https://www.shadow.org.pl...pic.php?t=27212
:
Szybki pogląd na Shadowkę z niskim oparciem daje Honda NV750, czyli wersja na rynek japoński. W necie jest bardzo dużo zdjęć tego modelu.
Zupełna likwidacja oparcia z jednoczesnym pozostawieniem seryjnego błotnika i tylnej lampy wygląda zaś tak:





Ciekawszy rezultat daje jednak moim zdaniem jednoczesna zmiana błotnika:





W tym konkretnym przypadku widać, że nawet nie trzeba było ciąć ramy ;-)

:
Z tym niskim oparciem nie wygląda źle, w Magnach chyba też takie były ale osobiście uważam, że najładniejszą modyfikację VT 700 zrobił kolega Trock z forum jakiś czas temu.

Tutaj link do jego bloga:

http://ttrochim.blogspot.com/



Jego siedzisko mnie mocno zainspirowało i nawet sobie zrobiłem kiedyś fotomontaż jakby coś takiego u mnie wyglądało jeśli chodzi o siedzenie:



Co do ciecia ramy to nie ma takiej opcji, motocykl chcę zrobić tak, żeby dało się go przywrócić do stanu oryginalnego w każdej chwili ;-) Czasem jeżdżę z żoną i na takie bez oparcia by nie wsiadła, musi być możliwość w miarę szybkiej zmiany, na stałe może dopiero jak kupie drugie moto, jakiegoś turystyka, ST 1100 chodzi mi po głowie, oczywiście Shadow zostaje u mnie na dożywocie.

"Milion szarych postaci
Mija siebie codziennie
By zatracić się w matni
Szukając siebie wzajemnie"

Moja VT: https://www.shadow.org.pl...pic.php?t=27212
:
Zapowiada się zacnie :chytrusek: Trzymam kciuki.
BTW. Sam również jestem zwolennikiem tylko tych modyfikacji, które w razie czego pozwalają na szybki powrót do stanu poprzedniego.

:
Mam kilka pytań dotyczących części, brakuje mi osłon główki ramy i osłony przekładni, czy ktoś mógłby zerknąć czy ta osłona przekładni będzie pasować do mojego rocznika 85? Z tego co przeglądam zdjęcia w necie to w moim roczniku wyglądała trochę inaczej.

https://allegro.pl/oferta/oslona-przekladni-katowej-vt-750-700-800-86-90-9407452750

Druga sprawa, czy to są osłony główki ramy?

https://allegro.pl/oferta/honda-shadow-vt-750-750-oslony-wypelnienia-82-85-11284067280

"Milion szarych postaci
Mija siebie codziennie
By zatracić się w matni
Szukając siebie wzajemnie"

Moja VT: https://www.shadow.org.pl...pic.php?t=27212
:
Skandal89 napisał/a:
czy ta osłona przekładni będzie pasować do mojego rocznika 85? Z tego co przeglądam zdjęcia w necie to w moim roczniku wyglądała trochę inaczej.

https://allegro.pl/oferta/oslona-przekladni-katowej-vt-750-700-800-86-90-9407452750

Nie będzie pasować


Skandal89 napisał/a:
Druga sprawa, czy to są osłony główki ramy?

https://allegro.pl/oferta/honda-shadow-vt-750-750-oslony-wypelnienia-82-85-11284067280


Tak

:
Witam
Mam od paru dni Hondę Schadows 750 i poszukuję instrukcji obsługi. Czy ktoś może mi pomóc ?
Pozdrawiam

Gerard
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group