/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
VT600 Sztywniak?
Autor Wiadomość
Ajwan666 


Motocykl: Shadow 600
Wiek: 28
Dołączył: 30 Wrz 2021
Posty: 7
Skąd: Nysa
Wysłany: 2021-11-05, 00:15   VT600 Sztywniak?

Witam :mrgreen:
Rozebrałem moją Hanię do przeróbek ,tj. goła rama , serducho wyjęte :twisted:
Od początku był plan na sztywniaka.. i chyba przy tym zostanę, chyba że wpadnie mi lepszy pomysł i zawias zostanie :chytrusek:
Teraz pytanie czy ktoś robił sztywną ramę? Jakieś podpowiedzi co można zrobić lepiej? :chytrusek:
Oczywiście to że będzie twardo itp. itd. i hu*e muje to wiem i nie musicie mi o tym przypominać :lol:
Może też macie pomysły jak poprawić inne sprawy podczas składania całości do kupy.. :chytrusek: elektryka i inne sprawy :mrgreen:
Pozdrawiam :-D
_________________
"Born To Lose, Live To Win"
Lemmy
 
 
januszek 


Motocykl: Yamaha 1900 Stratoliner
Wiek: 67
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1413
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2021-11-07, 12:52   

Ajwan666 napisał/a:
twardo itp. itd. i hu*e muje to wiem i nie musicie mi o tym przypominać


opierając się na tym co nabazgrałeś , i co ci podpowiedzieć?
Ajwan666 napisał/a:
Jakieś podpowiedzi co można zrobić lepiej?


żeby było już całkiem twardo dla "twardo-głowego" - nie zakładaj opon , same felgi wystarczą..
_________________
Życie jest piękne , ale oglądane zsiodła z V-ką między nogami
 
 
Ajwan666 


Motocykl: Shadow 600
Wiek: 28
Dołączył: 30 Wrz 2021
Posty: 7
Skąd: Nysa
Wysłany: 2021-11-07, 15:02   

januszek napisał/a:
Ajwan666 napisał/a:
twardo itp. itd. i hu*e muje to wiem i nie musicie mi o tym przypominać


opierając się na tym co nabazgrałeś , i co ci podpowiedzieć?
Ajwan666 napisał/a:
Jakieś podpowiedzi co można zrobić lepiej?


żeby było już całkiem twardo dla "twardo-głowego" - nie zakładaj opon , same felgi wystarczą..


Ja za to Ci odpowiem na to co "nabazgrałeś"
"Kolego" bardzo Ci dziękuję za taką odpowiedź, jeśli nie masz pojęcia o tym o co pytam to oszczędź sobie swoje mądrości... Ja wiem że najlepsza jest tylko seria z wielkim kufrem i ogonem lisa.. ale ja nie obrażam Ciebie i tego czym jeździsz więc Ty nie obrażaj mnie bo mam inną wizję na motocykl niż Ty. Nie każdy musi jeździć tym samym.
Co do opon to jasne , zdejmę też koła ,na samej ramie będę jeździł :toast:
Sztywna rama wymuszona jest z innego powodu a nie z tego że lubię twarde zawieszenie lub jego brak.
"Nie" Pozdrawiam Kolego :toast:
_________________
"Born To Lose, Live To Win"
Lemmy
 
 
mcmlxix 


Motocykl: VT 750 C2, XVS1300
Wiek: 54
Dołączył: 18 Gru 2020
Posty: 108
Skąd: SBI
Wysłany: 2021-11-08, 06:56   

Nie mam pojęcia co robisz i nic Ci nie poradzę z racji mojego zerowego doświadczenia w tym temacie ale jako człowiek jestem ciekawy. O ile możesz się podzielić tym już na początku drogi to napisz co to za wizja i dlaczego tak. Jeśli napiszesz "bo tak chcę" to też będzie dla mnie zrozumiałe ;) Ale podzieliłbyś się może?
 
 
KateTheTigress 


Motocykl: VT 750C
Dołączyła: 08 Paź 2021
Posty: 46
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2021-11-08, 08:23   

Ajwan666, jaką masz koncepcję z tą sztywną ramą? Chcesz ją odchudzić? 600 i tak wygląda jakby była sztywniakiem ;) Gdyby nie fakt, że już masz moto rozebrane to fajną opcją jest włożenie w amortyzator odbojów i sprawdzenie czy "sztywniak" nam pasuje, ale w takie sytuacji już po ptokach ;)

Co do innych kwestii przy składaniu to:
- sprawdź sobie na spokojnie wszystkie wiązki i przewody. Jeśli są gdzieś uszkodzone to wymień lub odpowiednio zaizoluj. Brzydkie kostki wymień na nowe. Zdecydowanie wygodniej będzie Ci to zrobić jak masz teraz wszystko rozebrane niż później ponownie rozbebeszać.
- przejrzyj wszystkie wężyki i gumowe łączniki, zwłaszcza przy zbiorniku i filtrze paliwa. Lubią być sparciałe a też wygodniej teraz to wymienić ;)
- polecam Ci też od razu wymienić przewód hamulcowy (i sprzęgła) na taki w stalowym oplocie.
_________________
Mój bejbiczek:
https://www.instagram.com/kate_the_tigress/
 
 
Jajacek 


Motocykl: F6C 1500'98 vt750'01 vt600'88
Wiek: 59
Dołączył: 08 Lip 2012
Posty: 660
Skąd: Kłodzko
Wysłany: 2021-11-08, 08:25   

Zadzwoń do Rafała , może On będzie miał jakieś pomysły. Pozdrawiiam :-)
 
 
 
Ajwan666 


Motocykl: Shadow 600
Wiek: 28
Dołączył: 30 Wrz 2021
Posty: 7
Skąd: Nysa
Wysłany: 2021-11-08, 08:49   

Zbieram się powoli do założenia tematu budowy tego sprzętu :chytrusek:
Wizja jest na coś w stylu lat 60-70, dłuższe lagi które już są gotowe :mrgreen: wyższa kierownica , tył właśnie cały czas chodzi mi po głowie sztywniak albo jakoś inaczej ten tyl zrobić żeby wyglądał "przyjemniej" :chytrusek:
Co do jazdy to jeździłem 600 na sztywno i jak najbardziej jest ok :lol:
Wszystkie kostki i węże oczywiście przejrzę :chytrusek:
Stalowy oplot już mam i chętnie oddam przewód z końcówkami za "flaszkę" bo i tak muszę zamówić nowy , dłuższy bo tego braknie :omg:
Wizja też jest jakaś w mojej głowie .. nie kieruje się sztywno jakimś stylem dlatego podpytuje o jakieś ciekawe rozwiązania :toast:
_________________
"Born To Lose, Live To Win"
Lemmy
 
 
KateTheTigress 


Motocykl: VT 750C
Dołączyła: 08 Paź 2021
Posty: 46
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2021-11-08, 09:14   

no to kurde ;-) jak ma być oldschool to tylko sztywniak :twisted:
co tu kombinować... obciąć, zespawać i gotowe :-P
tylko żeby Ci to ktoś porządnie zrobił - szkoda by było jakby Ci się złamał podczas jazdy :mrgreen:
_________________
Mój bejbiczek:
https://www.instagram.com/kate_the_tigress/
 
 
Dżej dżej 

Motocykl: VT700C, GL500, GL1500CF
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1071
Skąd: Kraków

Wysłany: 2021-11-08, 11:07   

To pewnie będzie siedzenie na sprężynach?
Polecam siodło od WLA - bardzo wygodne. Tylko sprężyny lepiej zrobić dłuższe. U siebie dałem trochę za krótkie, a jeszcze dochodzą śruby no i na wertepach jednak się to obija.
_________________
___________________________
Ja wlokę cień, cień wlecze mnie,
Kałuże lśnią nam pod nogami.
 
 
rafalw 


Motocykl: VT600 '95
Dołączył: 17 Sty 2020
Posty: 46
Skąd: Puławy
Wysłany: 2021-11-09, 07:41   

Styl stylem, ale mimo wszystko zastanowilbym sie dwa razy
Twierdzisz, ze jezdziles juz na sztywno. Ale jezdziles czy kajtnales sie 15km? ;)
Moj boberek pierwotnie byl skrecony na amorku na twardo zeby lepiej chodzil po zakretach, no i powiem Ci ze milo nie bylo. Traska na zlot glupie 300km niezle dala mi w kosc, po powrocie pokornie ustawilem w tryb "komfort"

Jak juz KateTheTigress pisala, 600 dobrze udaje sztywniaka. Co prawda jest za wysoka, ale mozesz poszukac krotszego amorka, czy nawet "dogbone" zeby poprobowac jak to bedzie.
Jakies opcje masz, jak potniesz to juz nie bedzie odwrotu.

Inna kwestia to przeglady. Tu jest polska a nie ameryka. W tym roku dwoch diagnostow mnie wygonilo, zerkneli tylko na sprzeta i nie bo nie. A ja mam raptem tylko krotsze blotniki i tablice z boku...

Co do informacji to u nas niczego wartosciowego sie nie dowiesz, to nie lata 70 czy nawet 90 kiedy trzeba bylo sobie radzic. Profesjonalni tunerzy na takich forach nie siedza, a amatorzy wiedzy maja tyle co z youtube'a
Szukaj na stronach angielsko-jezycznych. TJ Brutal Customs pewnie juz znasz, ma kanal na YT i strone/sklep. Facet lubuje sie w Shadowkach, zwlaszcza 600. Ma gotowe kity pod sztywniaka, mozesz podpatrzec fotki, moze znajdziesz tez jakis tutorial co i jak
_________________
Honda VT600 bóbr '95
Honda VFR750 '94
 
 
Ajwan666 


Motocykl: Shadow 600
Wiek: 28
Dołączył: 30 Wrz 2021
Posty: 7
Skąd: Nysa
Wysłany: 2021-11-09, 13:34   

Właśnie chciałem sztywniaka od początku ale zobaczyłem pierwszy raz foto 600 z amo ale jednak tym tyłem nisko i urodziło mi się w głowie od jakiegoś czasu i "walczę" z tym żeby wymyślić jednak z amorkiem temat :mrgreen: tak myślę teraz żeby właśnie wymienić amo albo jakoś go usztywnić i zostawić ten "tył" w sensie odciąć środek(mocowanie siedzenia) i zostawić tylko te boki tylnej ramy i na nich dorobić mocowanie błotnika i na niego wrzucić siedzenie i sissy bar :chytrusek: zależy mi żeby ten tył był optycznie niżej bo seria to koza straszna :roll: przód mam dość wysoko bo lagi długie wrzuciłem :thx:

No niestety tu masz rację , głównie siedzę na "ameryce" i wszystko staram się sam zrobić żeby jak najmniej "gotowca" było :toast:

"To pewnie będzie siedzenie na sprężynach?" no właśnie moja wizja na siedzenie to całe długie takie z "górką" , łączące się z sissy barem :toast:
_________________
"Born To Lose, Live To Win"
Lemmy
 
 
Japa 


Motocykl: VN1600 Nomad '07, był VT 600C '89
Wiek: 49
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 965
Skąd: Ostrowiec Św. / TOS
Wysłany: 2021-11-10, 01:10   

Ajwan666 napisał/a:

Ja za to Ci odpowiem na to co "nabazgrałeś"
"Kolego" bardzo Ci dziękuję za taką odpowiedź, jeśli nie masz pojęcia o tym o co pytam to oszczędź sobie swoje mądrości... Ja wiem że najlepsza jest tylko seria z wielkim kufrem i ogonem lisa.. ale ja nie obrażam Ciebie i tego czym jeździsz więc Ty nie obrażaj mnie bo mam inną wizję na motocykl niż Ty. Nie każdy musi jeździć tym samym.
Co do opon to jasne , zdejmę też koła ,na samej ramie będę jeździł :toast:
Sztywna rama wymuszona jest z innego powodu a nie z tego że lubię twarde zawieszenie lub jego brak.
"Nie" Pozdrawiam Kolego :toast:


Ale Januszka to Ty szanuj. I do Januszka to nie tak. :-/ :evilek:
 
 
 
Ajwan666 


Motocykl: Shadow 600
Wiek: 28
Dołączył: 30 Wrz 2021
Posty: 7
Skąd: Nysa
Wysłany: 2021-11-10, 08:58   

Japa napisał/a:
Ajwan666 napisał/a:

Ja za to Ci odpowiem na to co "nabazgrałeś"
"Kolego" bardzo Ci dziękuję za taką odpowiedź, jeśli nie masz pojęcia o tym o co pytam to oszczędź sobie swoje mądrości... Ja wiem że najlepsza jest tylko seria z wielkim kufrem i ogonem lisa.. ale ja nie obrażam Ciebie i tego czym jeździsz więc Ty nie obrażaj mnie bo mam inną wizję na motocykl niż Ty. Nie każdy musi jeździć tym samym.
Co do opon to jasne , zdejmę też koła ,na samej ramie będę jeździł :toast:
Sztywna rama wymuszona jest z innego powodu a nie z tego że lubię twarde zawieszenie lub jego brak.
"Nie" Pozdrawiam Kolego :toast:


Ale Januszka to Ty szanuj. I do Januszka to nie tak. :-/ :evilek:


Czyli w odpowiedzi z jego strony było wszystko w porządku według Ciebie?
_________________
"Born To Lose, Live To Win"
Lemmy
 
 
rafalw 


Motocykl: VT600 '95
Dołączył: 17 Sty 2020
Posty: 46
Skąd: Puławy
Wysłany: 2021-11-10, 09:01   

Ajwan666 napisał/a:

Czyli w odpowiedzi z jego strony było wszystko w porządku według Ciebie?

Daj spokoj, szkoda pradu

Latwo nie bedzie, tym bardziej ze chcesz siodlo podwojne. Zeby to jakos wygladalo, blotnik nie moze miec zbyt duzego przeswitu, nie wiem czy znajdziesz amorek o tak malym skoku.
No i glowke ramy chyba tez bedzie musial ruszyc. Zobacz: https://youtu.be/MqkVoojGYRE?t=39
Sztywny tyl juz jest, a nadal koza
_________________
Honda VT600 bóbr '95
Honda VFR750 '94
 
 
Ajwan666 


Motocykl: Shadow 600
Wiek: 28
Dołączył: 30 Wrz 2021
Posty: 7
Skąd: Nysa
Wysłany: 2021-11-10, 09:09   

rafalw napisał/a:
Ajwan666 napisał/a:

Czyli w odpowiedzi z jego strony było wszystko w porządku według Ciebie?

Daj spokoj, szkoda pradu

Latwo nie bedzie, tym bardziej ze chcesz siodlo podwojne. Zeby to jakos wygladalo, blotnik nie moze miec zbyt duzego przeswitu, nie wiem czy znajdziesz amorek o tak malym skoku.
No i glowke ramy chyba tez bedzie musial ruszyc. Zobacz: https://youtu.be/MqkVoojGYRE?t=39
Sztywny tyl juz jest, a nadal koza


Wiem że łatwo nie będzie ale kto mówił że musi być łatwo :mrgreen:
Właśnie myślę nad usztywnieniem seryjnego amorka , błotnik będzie najniżej jak się da a siedzenie między ramę tylną, taki plan , zobaczymy co wyjdzie podczas prac :chytrusek: właśnie nie chciałbym główki ramy ruszać.. a w sumie taka koza też ma swój urok i szczerze to nawet mi się to podoba :toast:
_________________
"Born To Lose, Live To Win"
Lemmy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM