Biegi w shadow vt800
Odpowiedz do tematu

: Biegi w shadow vt800
Witam!
Mam pytanie do osób jeżdżących cieniem z 4 biegami i sprzęgłem hydraulicznym. Chodzi mi o zachowanie skrzyni, a właściwie wchodzenie biegów. Dotąd jeździłem silnikami, które kręciły się wyżej. Czy podczas zmiany biegów macie nieraz takie jakby tyrpnięcie, czy zgrzyt jakby z kardana wydobywany nieraz gdy wrzuca się jedynkę. W książce do motocykla producent podaje że przy prędkości 50 można wrzucać już czwarty bieg. Mnie się to jakoś nie widzi bo szarpie silnikiem. Będę wdzięczny jeśli ktoś opisze zachowanie swojego motocykla. Sam nie wiem, czy tak ma być. Trochę to jest jednak irytujące. Pozdrawiam.

Rocannon
:
Biegi są głośne.Trzeba stosować przygazówkę. Gdzieś na tym forum jest to opisane. Pokrótce. Wchodzisz delikatnie w obroty i szybko zmieniasz bieg na wyższy. Sprzęgło jak najkrócej ma być wciśnięte. Więcej odczytaj sam. Jak siądę na Moto, to napiszę co i jak z obrotami. Jeżeli chodzi o czwarty bieg, to zapinam około 80-90km/h. Da się jechać i 60, ale jest to niezdrowe dla silnika. 90 km/h, to jak pamiętam 3tyś obrotów. Silniki są już stare, więc mogą się różnić. Jeżeli szarpie, to bieg niżej i tyle. Przyspiesza powyżej 3500 obrotów. Maksymalny moment obrotowy to około 5500 mps. Niższe biegi nie szarpią tak na niższych obrotach, a 4 bieg nie lubi mniej niż 3000. Przy zapinaniu jedynki zawsze jest delikatny strzał. Piszę z głowy więc mogą coś podkręcić. Jest możliwy przeszczep 6biegowej skrzyni z vt700 86-87. Znam człowieka, który to zrobił. Prawdopodobnie da się też przeszczepić 5cio biegową skrzynię od pc800, ale to nie zostało potwierdzone.

Serwisówkę podeślę jak znajdę. .

:
As Kier napisał/a:
Biegi są głośne.Trzeba stosować przygazówkę. Gdzieś na tym forum jest to opisane. Pokrótce. Wchodzisz delikatnie w obroty i szybko zmieniasz bieg na wyższy.

Bzdury piszesz.



Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
:
biegi w moto zmieniamy wedle zasady noga zaczyna noga kończy i niema problemów

: As kier
Dzięki za zainteresowanie tematem. Jeździłem dotąd bardziej na turystykach, tam silniki bardziej się kręcą. Biegi zmieniałem jak wspomniał maruda. Nigdy jednak nie miałem zgrzytu przy zmianie. Sporadycznie uderzenie, jednak winą tutaj jest nieodpowiednio dobrana różnica obrotów. Jako mechanik amator staram się aby jak najmniej zużywać sprzęt. Nie myślę nad zmianą skrzyni. Mocy mi nie brakuje, a szybko nie jeżdżę. Przeważnie podróżuje z żoną, a dla niej 120 na trasie to już prędkość światła:D. Kupiłem klasyka, bo lubię starsze motocykle ze względu na jakość wykonania, doprowadzę go do stanu kolekcjonerskiego. Nie miałem dotąd styczności ze sprzęgłem hydraulicznym ani wałem Cardana dlatego pytam. Kto pyta nie błądzi. Tak myślałem, że zmiana biegów wygląda inaczej niż producent zaleca. Na 3 tak do 80, przy 90 bieg czwarty. W innym wypadku silnik i sprzęgło cierpią. Mówię o jeździe w dwie osoby. Za manuala będę wdzięczny jakby coś proszę o podesłanie na rocannon1985@o2.pl
Tak wygląda nabytek, który kupiłem
https://rocannonart.files.wordpress.com/2021/09/img_20210912_163313.jpg
Ogólnie z motocykla jestem zadowolony, zdziwiło mnie spalanie. W górach z żoną wziął poniżej 5l :).
Pozdrawiam.

Rocannon
:
Spalanie samemu na trasie z delikatną manetką i prędkościami do 90 km/h mam poniżej 4 litrów. Przy lekko dynamicznej jeździe we dwoje 4,5l. Na autostradzie przy prędkości 150+ spalanie 10+.

:
Fajna maszynka, ja swoją muszę dopieścić. Zakup kufra tylnego, oparcie kierowcy. Później wizualnie ramę chce podmalować, w 3 miejscach jest obdarta. Swoją drogą jak się jeździ z podestami. Myślę także nad zakupem. Może pamiętasz jakie i gdzie kupiłeś jeśli są stabilne. Pozdrawiam.

Rocannon
:
Stare zdjęcia. Nie jeżdżę z podestami. Przy wzroście 182 cm siedzi się jak na nocniku. Podesty są teraz z tyłu. Jeżeli podesty, to konieczne przenosić do przodu. Wtedy brak miejsca na gmole. Kufry też mam wiéksze. Oparcie kierowcy niepotrzebne, bo ktoś przede mną przerobił siedzenie i jest ok. Bagażnik mam beznadziejny, Gnie się pod ciężarem. Wizualnie już nie jest taki zadbany, ale mechanika ok. Wszystkie naprawy na bieżąco.

:
Ogólnie to ten gmol za wąski jest i przeszkadza podczas zmiany biegów. Ja mam siedzenie obszyte na nowo, takiego kupiłem, jednak muszę sobie kupić oparcie, dla mnie dużo wygodniej. Przy wzroście 182 moto trochę małe może być. Ja mam 172 i jest ok. Bagażnik można wzmocnić zawsze. Ciekawi mnie tylko jak będzie z częściami gdy coś się w silniku stanie, czy nie będzie problemu :D.

Rocannon
:
rocannon1985 napisał/a:
Ogólnie to ten gmol za wąski jest i przeszkadza podczas zmiany biegów. Ja mam siedzenie obszyte na nowo, takiego kupiłem, jednak muszę sobie kupić oparcie, dla mnie dużo wygodniej. Przy wzroście 182 moto trochę małe może być. Ja mam 172 i jest ok. Bagażnik można wzmocnić zawsze. Ciekawi mnie tylko jak będzie z częściami gdy coś się w silniku stanie, czy nie będzie problemu :D.

Jak do tej pory raz na 2 lata ktoś sprzedawał 800 kę na części. Do silnika pasuje większość części od pc800. Nie ma co się martwić na zapas.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group