Renowacja motocykla
Odpowiedz do tematu

: Renowacja motocykla
Witam
Wiem że jest tego mnóstwo na forum ale w związku z tym że jest właśnie tego tak dużo ciężko znaleźć konkretne informacje.

Planuje zrobić konkretny remont w zimie swoje Hondy ACE 750 RC44 97r.
Chodzi o część wizualną bo technicznie wszystko jest w porządku.
Próbuję zrobić wstępną wycenę kosztów.
W zawiązku z tym zastanawiam się nad opcją wymiany na nowe lub odnawiania.

1. Do chromowania jest wszystko czyli:
- wydechy
- koła przód/tył (dętki szprychy)
- osłona filtra powietrza
- lampy, lightbary
- lagi
- kierunkowskazy
- lusterka
- pozostałe drobne rzeczy

Co waszym zdaniem i według waszej wiedzy opłaca się chorować na nowo a co po prostu wymienić
Myślę że lusterka, kierunkowskazy (chyba jeden albo dwa), dekiel zbiornika płynu hamulcowego i takie małe rzeczy po prostu kupie nowe.
Zastanawiam się nad kołami, mechanik straszył że są to duże pieniądze i że generalnie się nie opłaca przy szprychach, Jakie macie z tym doświadczenie.
Na wydechy nałoże nowy chrom.
Szczególnie interesuje mnie tutaj koszt i sposób podejścia do felg.


2. Polerowanie aluminium czyli
- silnik
- gmole
- kierownica (w sumie nie jestem pewny czy jest chrom czy aluminium)

za to może bym się zabrał sam, kwestia dobrych środków i końcówek do szlifierki kątowej, wiertarki.
Co polecacie ?

3. Malowanie
Tak naprawdę do zrobienia jest tylny błotnik bo go rdza żre, bak ma mały odprysk w mało widocznym miejscu, może by się do dało jakoś ładnie zrobić, przedni błotnik jest ok, polerka i wosk powinny wystarczyć.
Błotnik tylny wygląda jakby na pęknięty/złamany dlatego zastanawiam się czy nie lepiej kupić nowy aniżeli go robić. Problem jest z dwukolorowym malowaniem.

3. Obszycie foteli, renowacja sakw

Podsumowując , jak widzicie dużo do roboty. Chciałbym przynajmniej wstępnie zaplanować budżet i zebrać informacje na temat co robić, czego nie robić, jak robić etc, po prostu pozbierać i złożyć do kupy doświadczenia forumowiczów.

Dodaj jeszcze że jestem w stanie samodzielnie rozłożyć moto i go później złożyć.
Ale malowanie i chromy to nie moja bajka.
Wypolerować silnik spróbuję samodzielnie.

Z góry dzięki za info i wszelkie porady.

:
Cześć:)
Części, które chcesz chromować lepiej kupić używane, oryginalne w ładnym stanie.
Błotnik kup najlepiej w kolorze.
Do szprych i felg najlepsza będzie wełna stalowa- kupisz na allegro. Jest bardzo tania i skuteczna. Ma 3 gradacje.
Koła zrób razem ze zmianą opon. Zdjęte lepiej się czyści.
Pasta polerska to chyba każdy poleci Autosol, jest do chromów( biała) i aluminium ( szara).
Powodzenia.

Jawa 50 Mustang> MZES 250> Yamaha Virago 535> VT600 94r,> VT600 96r, Triumph TT 900, NC 750, CBF 250, CB 750 Seven FiFty,> Kawasaki VN 800, Suzuki VL 800, HD Sportster 883, Indian Scout 1000, Intruder VS 1400,Mean Streak 1600, Shadow 750 Spirit
:
Kominów nikt Ci nie pochromuje, Rur raczej też musisz liczyć się z kosztem ok 30 zł za dm2 z miedziowaniem i podwójna polerka ok50 zł nie wiem cy nei lepiej kupić nowe elementy, nawet w aso a stare pogonić żeby Minimalizować koszty. Najlepiej sprzedaj to co masz dodaj kasę która planujesz zainwestować i kup coś do czego nie będziesz musiał dokładać. Taka zabawa to studnia bez dna a jak zechcesz sprzedać to nawet 10% więcej nie Dostaniesz niż ceny rynkowe

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group