/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
podłączenie gniazda zapalniczki TV 125
Autor Wiadomość
JaMag38 

Motocykl: VT 500C '86, MZ ES 250/2 '67, BMW K1200GT
Wiek: 43
Dołączył: 27 Lut 2018
Posty: 47
Skąd: Zamość, lubelskie
Wysłany: 2021-01-10, 17:39   

Marecki i wszystko dodatkowe (lightbary, manetki itp.) Masz na jednym przekaźniku?


Ps. Nie wiem jak zadać pytanie bezpośrednio pod cytowanym tekstem...
_________________
Robię to co muszę a czasem robię to co lubię 😉
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2021-01-10, 17:59   

JaMag38 - mam 3 przekaźniki i każdy ma swój bezpiecznik.
Obwody mam rozdzielone następująco:
- akcesoria czyli gniazdo USB (dojdzie jeszcze drugie z tylu przy sakwie) i grzane manetki
- lightbar
- światło mijania.
Światło drogowe jedt już podłączone tradycyjnie.
Niestety ale 30+ letnia instalacja nie jest idealna i spadki napięcia są nieuniknione.
Dla przykładu porównywałem napięcie na włóknie świateł mijania i drogowych - było bodajże coś około 0.9V różnicy a to już wydać w świeceniu żarówki.
W zasadzie dałbym przekaźnik tez na światła drogowe ale po prostu kuso z miejsce już się zrobiło wiec odpuściłem temat.
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
JaMag38 

Motocykl: VT 500C '86, MZ ES 250/2 '67, BMW K1200GT
Wiek: 43
Dołączył: 27 Lut 2018
Posty: 47
Skąd: Zamość, lubelskie
Wysłany: 2021-01-12, 09:11   

Dzięki za info.
Znajomy elektryk/elektronik (dodatkowo posiadacz vt500) podpowiadał mi żeby światła za włącznikiem również zrobić na przekaźniku i to zdecydowanie ma poprawić ich jakość (mniejsze spadki).
Ja nie przerabiałem tego tematu bo przy 3 motocyklach i pomysłach ulepszeń każdego z nich to doba ma za mało godzin ;-)
_________________
Robię to co muszę a czasem robię to co lubię 😉
 
 
BOBIN 

Motocykl: Honda Shadow VT750 C2, 2001
Wiek: 43
Dołączył: 16 Lut 2019
Posty: 78
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2021-06-08, 18:44   

Witam.
Odnowie temat gdyż dotychczasowe stare gniazdo zapalniczki (bez USB) jest trochę zaśniedziałe, nie zawsze łączy i nie mam czasu przed wyjazdem je wymienić, podłączone jest w lampie głównej przez stacyjkę i prąd pojawia się w niej po przekręceniu kluczyka, szybciej mi będzie kupić nowe z USB i z wyłącznikiem.
Nowe chciałem podłączyć bezpośrednio do aku z bezpiecznikiem na +. Z Waszych postów wnioskuję, że takie podłączenie jest lepsze bo omija stacyjkę i w przypadku zbyt dużego poboru prądu nie rozwalę jej sobie no i będę mógł podładować akumulator przez nowe gniazdo.
Ogólnie stacyjki będą mi służyły do podładowania telefonu i podłączenia kamerki. Czasami może podłącze dwie kamerki jak będę chciał nagrać jakiś fajny filmik ale to sporadycznie.
Ktoś pisał, że porty USB zużywają więcej prądu niż zwykłe gniazdo ale rozumiem, że jeżeli nic nie ładuje to nie muszę ich odłączać? Zapomniałem, że gniazdo które zamówiłem ma mieć woltomierz i pomiar napięcia jak wiele innych na alledrogo (dwa USB, woltomierz, standardowe gniazdo).
Dobry pomysł jaki opisałem powyżej?
 
 
darosław 


Motocykl: VT125 XL700 GL1500SE, była VT750C5
Wiek: 55
Dołączył: 09 Sie 2017
Posty: 501
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2021-06-08, 21:41   

Nieużywane USB również pobierają prąd, rozładują aku w kilka dni, musi być wyłącznik.
_________________
Apetyt rośnie w miarę jeżdżenia
Ostatnio zmieniony przez darosław 2021-06-09, 07:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 946
Skąd: Chełm
Wysłany: 2021-06-08, 21:52   

Cóż - są dwie szkoły: gniazdo USB lub zapalniczki zasilone cały czas bezpośrednio z accu albo te akcesoria zasilane tylko przy pracującym moto.
Sam musisz wybrać co jest dla Ciebie ważniejsze. Zastanów się też czy …. faktycxnie niezbędne jest ci zasilanie tego przy unieruchomionym moto?
Pomyśl też nad ciekawą opcją dodatkowego gniazda USB np koło sakwy do ładowania powerbanku podczas jazdy.
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 252
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2021-06-08, 22:09   

Kiedyś na pewno zapomni się wyłączyć gniazdo i skutecznie rozładuje akumulator. Musiałoby być wyposażone w automatyczny wyłącznik np po 1 godz.
 
 
Krzychu 
Krzychu


Motocykl: Yamaha Stratoliner XV1900
Wiek: 36
Dołączył: 15 Paź 2015
Posty: 270
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2021-06-09, 08:45   

AMarek napisał/a:
Kiedyś na pewno zapomni się wyłączyć gniazdo i skutecznie rozładuje akumulator. Musiałoby być wyposażone w automatyczny wyłącznik np po 1 godz.


Też uważam, że gniazdo czy też USB po zapłonie jest bezpieczniejsze.
Ja się często łapię na tym, że motocykl stoi na włączonej stacyjce bo zapomniałem przekręcić kluczyk, a co dopiero myśleć o odpięciu czegoś z gniazda lub o jego wyłączeniu na postoju...
_________________
Jest: Yamaha Stratoliner XV1900
Był: Honda VTX 1300S, Honda Shadow VT750 C4, Honda Shadow VT125, Romet Chart 50...
 
 
senda 


Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 1550
Skąd: Łódź
Wysłany: 2021-06-10, 00:49   

Rozwiązaniem problemu może być danie w torze zasilania gniazda przekaźnika z trigerem.
takiego jak np JZ-801 ustawionego w tryb P.4
Można go zaprogramować żeby po wyłączeniu moto podziałał jeszcze do max 999min
Koszt na poziomie 20 zł. Największym problemem będzie wymyślenie do niego małej obudowy i znalezienie miejsca na to...
_________________
Nawrót choroby! :)
 
 
 
BOBIN 

Motocykl: Honda Shadow VT750 C2, 2001
Wiek: 43
Dołączył: 16 Lut 2019
Posty: 78
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2021-06-12, 14:38   

Na chwile obecną zamontowałem gniazdo bezpośrednio do akumulatora zobaczymy jak się to będzie sprawdzać, czyt. czy nie będę zapominał odłączać na postoju.
Tyle, że ja nie robię jakiś długich tras typu 500km i więcej dziennie to raczej sporadycznie będę korzystał z tego gniazda czyli jak zapomnę podładować telefon w domu, czasami jakaś kamerka itp.

Co ciekawego zauważyłem gniazdo jest z woltomierzem, przykładowo pokazuje napięcie akumulatora 12,2V a miernik 12,5V czyli teoretycznie zaniża o 0,3V.
Teraz tak po uruchomieniu silnika gniazdo pokazuje 14V czyli taki byłby prąd ładowania - miernik natomiast ok. 14,3V.
Podczas jazdy bez świateł gniazdo pokazuje ok. 12,6V - 12,9V po załączeniu świateł 12,1V - 12,3V a jak jeszcze załączę lightbary to 11,8V.
Zauważyłem, że im większe obroty tym mniejsze napięcie dla tego te napięcia pisałem od do.
Po rozgrzaniu silnika czyli przejechaniu się na wolnych obrotach pokazuje 13,8V.
Czy tak być powinno? Do tej pory nie mierzyłem napięcia i było git i wszystko działa, może po prostu niepotrzebnie szukam dziury w całym? :lol:
 
 
senda 


Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 1550
Skąd: Łódź
Wysłany: 2021-06-14, 11:47   

W zasadzie ze sposobu pracy regulatora równoległego wynika, że napięcie może minimalnie spadać przy podnoszeniu obrotów.
11,8 natomiast to trochę mało i tu pojawiają się pytania:
- 11,8 pokazuje miernik czy myśl chińskiej elektroniki (czytaj gniazdo z wyświetlaczem), bo zamieszałeś temat co pokazują dwa urządzenia na koniec podając wskazanie jednego z nich...
- jak dobrze rozumiem pomiar "gniazdem" i miernikiem dokonywany jest na zaciskach akumulatora??
- jakie napięcie ma akumulator przy wyłączonym silniku zaraz po jeździe ?

I pytanie dodatkowe... Czy masz jakiekolwiek zauważalne problemy sugerujące problem z ładowaniem.
_________________
Nawrót choroby! :)
 
 
 
BOBIN 

Motocykl: Honda Shadow VT750 C2, 2001
Wiek: 43
Dołączył: 16 Lut 2019
Posty: 78
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 2021-06-14, 18:48   

Porównałem miernik z woltomierzem z gniazda zapalniczki na wolnych obrotach bo podczas jazdy trochę kiepskawo mierzyć miernikiem i wtedy wychodziło, że woltomierz pokazuje o 0,3V mniej niż miernik. Wszystkie inne pomiary to z woltomierza z gniazda zapalniczki i tak jak woltomierz pokazuje mi 11,8V to miernik pewnie pokazał by 12,1V czyli o te 0,3V. Mierzyłem miernikiem w tym nowym gnieździe to fakt mogłem na samej klemie ale woltomierz też zamontowany jest w gnieździe. Chodziło mi o to czy to normalne że pod czas jazdy napięcie tak się zachowuje nawet biorąc pod uwagę różnice te 0,3V. Ogólnie z moto nic się niedzieje tylko zauważyłem to tak jak napisałem po zamontowaniu nowego gniazda z woltomierzem i dla tego zastanawiam się, że może niepotrzebnie rozkminiam temat
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM