Napięcie ładowania |
Autor |
Wiadomość |
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 253 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2021-06-06, 13:19
|
|
|
W niektórych regulatorach czarny przewód jest podłączony do + do zapłonu np. w takim
https://www.motorus.pl/dz...lm-p-14276.html
czyli sprawdzić czy jest taki przewód w złączu i czy jest tam napięcie. |
|
|
|
|
zenon407
Motocykl: Honda 700c 1987r
Wiek: 64 Dołączył: 04 Lut 2012 Posty: 389 Skąd: Ustka
|
|
|
|
|
eNONe
Motocykl: Honda VT500C
Wiek: 40 Dołączył: 05 Cze 2021 Posty: 2 Skąd: Jasło
|
Wysłany: 2021-06-08, 20:55
|
|
|
Dzień dobry,
Jestem po pierwszych testach. Marecki dziękuje za trafną sugestię tj.
Cytat: | Problemem jest moim zdaniem niedołączony czarny kabel z regulatora - to jest pomiar napięcia w instalacji i brak kontaktu powoduje ci takie wariackie ładowanie. |
Dodatkowe dzisiejsze pomiary po przeczyszczeniu przewodów w przedniej puszce pod lampą na przewodach i akumulatorze - napięcie przy podłączonym regulatorze do alternatora i podpiętym do instalacji (obciążony):
- czerwony i zielony - ~14,5VDC przy ~5 000obr,
- czerwony i czarny - do ~0,8VDC przy ~5 000obr,
- napięcie na odpalonym silniku na akumulatorze przy ~5 000obr 13,7VDC.
Potwierdzę po czasie czy się coś zmieniło na obecną chwilę działa wszystko.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 963 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2021-06-08, 22:26
|
|
|
Cytat: | czerwony i czarny - do ~0,8VDC przy ~5 000obr, |
Instalacja ma już swoje lata a to jest spadek napięcia wytworzony przez złącza puszki, kable i stacyjkę.
U mnie też to jest i dlatego pomiar napięcia do regulatora nie jest brany z samego accu a z jakiegoś oddalonego punktu instalacji. Efektem jest względne skompensowanie tych spadków napiecia. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
|