Dymienie z wydechu
Odpowiedz do tematu

: Dymienie z wydechu
Cześć wszystkim,
przy serwisie wspomnianym w powitaniu utknąłem w pewnym miejscu. Praca silnika miała trochę do życzenia, więc serwisówka (wszystkie wartości ustawiałem na jej podstawie) poszła w ruch i rozebrałem i wyczyściłem gaźnik, ustawiłem poziom pływaków, śruby regulujące skład mieszanki wykręciłem na 2 1/2 obrotów, sprawdziłem luzy zaworowe (przednie ssące i tylny wydechowy były trochę za luźne, więc ustawiłem mniej więcej po środku wartości), skręciłem wszystko do kupy, zrobiłem synchronizację, podregulowałem trochę skład mieszanki, silnik trochę popracował (o niebo lepiej), założyłem filtr powietrza i motocykl przestał noc w garażu. Dzisiaj go uruchomiłem, pojawił się powiedzmy szary dym, może lekko niebieskawy, ale to już chyba moja psychika, bo inna osoba widziała tylko szary. Dymi tylko na wolnych obrotach, po dodaniu gazu nic nie kopci, potem na wolnych znów zaczyna. Dodam, że przed rozkręceniem i regulacjami, w ten sam dzień po regulacjach nie dymił choć popracował krótko. Dzisiaj przy drugim uruchomieniu też jakby mniej. Przeszukałem forum i nie znalazłem podobnej sytuacji. Co może być tego przyczyną? Któryś pierścień tłoka zdążył się zapiec, wyrobione gniazdo zaworu, skład mieszanki? Może jeszcze coś innego?

:
Niebieski dym to olej, czarny to zbyt bogata mieszanka. Regulację gaźników należy robić z założonym filtrem.

:
nie zrobisz poprawnej regulacji gaźników bez filtra, wystarczy abyś wykręcił świece, one ci teraz "prawdę powiedzą"

:
Dziękuję za odpowiedzi, po świętach postaram się to poprawić, może to kopcenie to nic strasznego.

:
To olej. Pytanie skąd tam się bierze.
Jak to mówił mąż do żony. Olej to. Więc żona to olała. Ty tego nie rób ;-)

Pozdrawialski
Jerson

"Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die!" - Jethro Tull
:
Sprawdziłeś kompresję po regulacji zaworów?

:
Dzisiaj dokładniej się nad tym wszystkim pochyliłem. Kompresję trzyma, przepalania oleju jeszcze nie wykluczam, ale nie kopci na niebiesko. Okazało się, że silnik pali tylko na tylny gar (rura wydechowa przy przednim cylindrze zimna jak lód), paliwo dostają oba, iskry idą na wszystkie świece. Poprzekładałem cewki i potwierdziło się, że cewki przedniego cylindra niedomagają. Także może paliwo się do końca nie wypalało. Poczekam na nowe cewki, zobaczę czy to coś da.

:
Po wymianie cewek nie zauważyłem większej poprawy. Ogólnie to już nie dymi na wolnych obrotach, jedynie na początku jak odpaliłem na ssaniu. Przednia po wymianie daje lepszą iskrę, ale moto nadal pracuje na jednym cylindrze. Poprzekładałem cewki jak poprzednio żeby się upewnić i znów wyszło to samo, tylny cylinder na swojej cewce odpala, ale na przedniej już nie. Dodatkowo świece są pozalewane i z przodu i z tyłu (z tyłu jakoś to nie przeszkadza skoro silnik odpala i pracuje). Składu mieszanki nie regulowałem, nadal jest wartość wyjściowa 2 i 1/2 obrotu. Co teraz wchodzi w grę w związku z brakiem pracy przedniego cylindra na swojej cewce i tylny też na nią nie chce palić? Jeszcze mam pytanie odnośnie tych mokrych świec. Czy to jest przez to, że skład mieszanki nie był jeszcze regulowany czy przez pracę na jednym cylindrze czy przez zbyt wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej, a może po prostu kupić nowe i sprawdzić? Teraz mam założone od czerwca i niedużo jeżdżone.

:
Kup lepiej nowe świece.
Ale tez pomyśl nad tym aby zmierzyć ciśnienie sprężania (kompresję) w cylindrach.

były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
A co z tą cewką przedniego cylindra, skoro iskra jest, a tylny cylinder, ten sprawny, też na nią nie chce zagadać?

:
Iskra moze być za słaba
Inne warunki masz przy ciśnieniu atmosferycznym a inne w komorze nad tłokiem

były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
Wpadł mi jeszcze do głowy pomysł żeby wymienić przewody WN i fajki, w końcu miały 20-kilka lat. Widocznie stare musiały stracić swoje właściwości, bo teraz z całą pewnością mogę napisać, że działa wszystko jak należy. Teraz tylko moto poskładać w całość, wyregulować gaźniki i można śmigać :mrgreen: Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

:
Marecki, Witaj Marecki. Myślisz, że linka ssania od Hondy vt 500 E rok 1985 będzie pasować do Hondy vt 500 C rocznik 1985 ? Dzięki za odpowiedź pozdrawiam Andrzej. Sorry źle dodałem...

:
andrzej22 - nie mam pojęcia czy będzie pasować
Wizualnie moto jest zbliżone wiec jest to możliwe, że będzie pasować.

były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group