/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Dymienie z wydechu
Autor Wiadomość
kasztan 

Motocykl: Honda Shadow 750 c2 1997 r.
Wiek: 28
Dołączył: 02 Kwi 2021
Posty: 6
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2021-04-02, 21:48   Dymienie z wydechu

Cześć wszystkim,
przy serwisie wspomnianym w powitaniu utknąłem w pewnym miejscu. Praca silnika miała trochę do życzenia, więc serwisówka (wszystkie wartości ustawiałem na jej podstawie) poszła w ruch i rozebrałem i wyczyściłem gaźnik, ustawiłem poziom pływaków, śruby regulujące skład mieszanki wykręciłem na 2 1/2 obrotów, sprawdziłem luzy zaworowe (przednie ssące i tylny wydechowy były trochę za luźne, więc ustawiłem mniej więcej po środku wartości), skręciłem wszystko do kupy, zrobiłem synchronizację, podregulowałem trochę skład mieszanki, silnik trochę popracował (o niebo lepiej), założyłem filtr powietrza i motocykl przestał noc w garażu. Dzisiaj go uruchomiłem, pojawił się powiedzmy szary dym, może lekko niebieskawy, ale to już chyba moja psychika, bo inna osoba widziała tylko szary. Dymi tylko na wolnych obrotach, po dodaniu gazu nic nie kopci, potem na wolnych znów zaczyna. Dodam, że przed rozkręceniem i regulacjami, w ten sam dzień po regulacjach nie dymił choć popracował krótko. Dzisiaj przy drugim uruchomieniu też jakby mniej. Przeszukałem forum i nie znalazłem podobnej sytuacji. Co może być tego przyczyną? Któryś pierścień tłoka zdążył się zapiec, wyrobione gniazdo zaworu, skład mieszanki? Może jeszcze coś innego?
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 253
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2021-04-03, 00:03   

Niebieski dym to olej, czarny to zbyt bogata mieszanka. Regulację gaźników należy robić z założonym filtrem.
 
 
bogdi 
aby do przodu :)


Motocykl: vt600-NC700x i skutery dwa
Wiek: 59
Dołączył: 06 Cze 2013
Posty: 1051
Skąd: Kiełczów
Wysłany: 2021-04-03, 11:41   

nie zrobisz poprawnej regulacji gaźników bez filtra, wystarczy abyś wykręcił świece, one ci teraz "prawdę powiedzą"
 
 
kasztan 

Motocykl: Honda Shadow 750 c2 1997 r.
Wiek: 28
Dołączył: 02 Kwi 2021
Posty: 6
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2021-04-04, 17:21   

Dziękuję za odpowiedzi, po świętach postaram się to poprawić, może to kopcenie to nic strasznego.
 
 
Jerson 
Jarek


Motocykl: IKARUS GL 1500
Wiek: 52
Dołączył: 08 Lut 2016
Posty: 1825
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-04-04, 19:30   

To olej. Pytanie skąd tam się bierze.
Jak to mówił mąż do żony. Olej to. Więc żona to olała. Ty tego nie rób ;-)
_________________
Pozdrawialski
Jerson

"Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die!" - Jethro Tull
 
 
zemnebedeusz 
Facta non Verba!


Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 48
Dołączył: 18 Lis 2018
Posty: 292
Skąd: Stavanger

Wysłany: 2021-04-05, 09:19   

Sprawdziłeś kompresję po regulacji zaworów?
 
 
kasztan 

Motocykl: Honda Shadow 750 c2 1997 r.
Wiek: 28
Dołączył: 02 Kwi 2021
Posty: 6
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2021-04-06, 20:01   

Dzisiaj dokładniej się nad tym wszystkim pochyliłem. Kompresję trzyma, przepalania oleju jeszcze nie wykluczam, ale nie kopci na niebiesko. Okazało się, że silnik pali tylko na tylny gar (rura wydechowa przy przednim cylindrze zimna jak lód), paliwo dostają oba, iskry idą na wszystkie świece. Poprzekładałem cewki i potwierdziło się, że cewki przedniego cylindra niedomagają. Także może paliwo się do końca nie wypalało. Poczekam na nowe cewki, zobaczę czy to coś da.
 
 
kasztan 

Motocykl: Honda Shadow 750 c2 1997 r.
Wiek: 28
Dołączył: 02 Kwi 2021
Posty: 6
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2021-04-14, 17:56   

Po wymianie cewek nie zauważyłem większej poprawy. Ogólnie to już nie dymi na wolnych obrotach, jedynie na początku jak odpaliłem na ssaniu. Przednia po wymianie daje lepszą iskrę, ale moto nadal pracuje na jednym cylindrze. Poprzekładałem cewki jak poprzednio żeby się upewnić i znów wyszło to samo, tylny cylinder na swojej cewce odpala, ale na przedniej już nie. Dodatkowo świece są pozalewane i z przodu i z tyłu (z tyłu jakoś to nie przeszkadza skoro silnik odpala i pracuje). Składu mieszanki nie regulowałem, nadal jest wartość wyjściowa 2 i 1/2 obrotu. Co teraz wchodzi w grę w związku z brakiem pracy przedniego cylindra na swojej cewce i tylny też na nią nie chce palić? Jeszcze mam pytanie odnośnie tych mokrych świec. Czy to jest przez to, że skład mieszanki nie był jeszcze regulowany czy przez pracę na jednym cylindrze czy przez zbyt wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej, a może po prostu kupić nowe i sprawdzić? Teraz mam założone od czerwca i niedużo jeżdżone.
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 955
Skąd: Chełm
Wysłany: 2021-04-14, 19:02   

Kup lepiej nowe świece.
Ale tez pomyśl nad tym aby zmierzyć ciśnienie sprężania (kompresję) w cylindrach.
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
kasztan 

Motocykl: Honda Shadow 750 c2 1997 r.
Wiek: 28
Dołączył: 02 Kwi 2021
Posty: 6
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2021-04-16, 09:07   

A co z tą cewką przedniego cylindra, skoro iskra jest, a tylny cylinder, ten sprawny, też na nią nie chce zagadać?
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 955
Skąd: Chełm
Wysłany: 2021-04-16, 10:10   

Iskra moze być za słaba
Inne warunki masz przy ciśnieniu atmosferycznym a inne w komorze nad tłokiem
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
kasztan 

Motocykl: Honda Shadow 750 c2 1997 r.
Wiek: 28
Dołączył: 02 Kwi 2021
Posty: 6
Skąd: Sieradz
Wysłany: 2021-04-28, 17:04   

Wpadł mi jeszcze do głowy pomysł żeby wymienić przewody WN i fajki, w końcu miały 20-kilka lat. Widocznie stare musiały stracić swoje właściwości, bo teraz z całą pewnością mogę napisać, że działa wszystko jak należy. Teraz tylko moto poskładać w całość, wyregulować gaźniki i można śmigać :mrgreen: Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
 
 
andrzej22 

Motocykl: Honda vt 500
Wiek: 54
Dołączył: 24 Mar 2022
Posty: 11
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2023-06-20, 20:38   

Marecki, Witaj Marecki. Myślisz, że linka ssania od Hondy vt 500 E rok 1985 będzie pasować do Hondy vt 500 C rocznik 1985 ? Dzięki za odpowiedź pozdrawiam Andrzej. Sorry źle dodałem...
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 955
Skąd: Chełm
Wysłany: 2023-06-20, 23:14   

andrzej22 - nie mam pojęcia czy będzie pasować
Wizualnie moto jest zbliżone wiec jest to możliwe, że będzie pasować.
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM