Wyciek paliwa z wężyka pod motocyklem |
Autor |
Wiadomość |
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 956 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2021-03-16, 16:32
|
|
|
No to niezbyt fajnie - kranik tez masz „sprawny inaczej”.
Masz tam zapewne u siebie zwykły kranik bez podciśnienia i rezerwy?
EDIT:
Kranik masz chyba jednak z funkcją rezerwy - ustaw pokrętło w poz. poziomej i powinno być dopiero zakręcone
Ale zaworki w gaźnikach i tak masz do przeglądu. |
|
|
|
|
ukszsz
Motocykl: Honda Shadow VT125
Dołączył: 09 Mar 2021 Posty: 24 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2021-03-16, 18:14
|
|
|
Kranik jest od wczoraj w pozycji poziomej, nadal cieknie |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 956 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2021-03-16, 18:27
|
|
|
To tylko teraz spuścić paliwo ze zbiornika bo szkoda aby ciekło i znaczyło posadzkę zanim moto nie trafi w ręce fachmajstra |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
ukszsz
Motocykl: Honda Shadow VT125
Dołączył: 09 Mar 2021 Posty: 24 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2021-03-16, 21:22
|
|
|
Bak już pusty, jutro jedzie na serwis, dam znać co to było, dzięki! |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 956 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2021-03-16, 21:33
|
|
|
Napisz bo ciekaw jestem czy trafiłem z diagnozą |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
W_T_G
Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62 Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 430 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 2021-03-17, 13:14
|
|
|
A może wystarczyło by odpalić mmaszynkę i zrobić rundkę wokół garażu.
Zaworek w gażniku mógł się zawiesić, a drgania silnika i przejażdżka mogłyby go ustawić w dobrej pozycji i póki co wszystko wróciło by do normy. |
|
|
|
|
ukszsz
Motocykl: Honda Shadow VT125
Dołączył: 09 Mar 2021 Posty: 24 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2021-03-17, 14:57
|
|
|
Byłem w trakcie wymiany kierownicy (bez założonego rolgazu, przed nawiercaniem otworów montażowych na armaturę, więc przejażdżka nie była możliwa). Na serwis jednak jedzie jutro więc może to zrobię wieczorem ale dziś po odłączeniu węża od baku zlał się z jego dna taki syf, że gaźniki i tak pewnie są do czyszczenia a na wężu do gaźników trzeba będzie wstawić mały przezroczysty filtr, żeby to było zrobione jak należy,a nie doraźnie. |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 956 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2021-03-17, 15:16
|
|
|
Dodatkowy filtr paliwa na pewno nie zaszkodzi.
Gaźniki i tak mają swoje filtry przy zaworkach iglicowych ale wiadomo, że ich czyszczenie nie jest takie proste jak wymiana tego filtru zewnetrznego. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
ukszsz
Motocykl: Honda Shadow VT125
Dołączył: 09 Mar 2021 Posty: 24 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2021-03-21, 10:47
|
|
|
Niestety serwis mnie olał, laweta nie przyjechała, nie odbierają, nie oddzwaniają. W innym termin na połowę czerwca. Na tym etapie zrobiłem ostrzejszą przejażdżkę po parkingu i wyciek ustał. Zalałem cały bak paliwa, chwilę pojeździłem i jest ok. Zamówiłem filtr paliwa do wstawienia na wężyku od baku i szukam gdzie mnie przyjmą najszybciej na czyszczenie i regulację gaźników (bo i tak chcę to zrobić), a tymczasem, dopóki nie cieknie, to nie ma pośpiechu. |
|
|
|
|
zemnebedeusz
Facta non Verba!
Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 48 Dołączył: 18 Lis 2018 Posty: 292 Skąd: Stavanger
|
Wysłany: 2021-03-22, 07:40
|
|
|
Skoro wyciek ustał, to prawdopodobnie kolega W_T_G miał rację i przyczyną był zaworek w gaźniku. W temacie czyszczenia i regulacji gaźników - zapytaj może kolegę "krzynol" - jest z 3miasta i może poleci jakiś sprawdzonego fachowca od gaźników w naszych maszynach. Uważaj na "szybkie serwisy" - znam przypadek speca, który wyczyścił gaźniki od Shadowki "kretem do WC". Nigdy nie były tak śliczne, ale nadawały się tylko na półkę albo na złom. Aluminium średnio znosi kontakt z "kretem". |
|
|
|
|
MARQ
f.k.a. Konar
Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-03-22, 21:56
|
|
|
może ktoś pomylił śrubki od regulacji mieszanki ze śrubkami do spuszczania paliwa z gaźników i te drugie poluzował ;) |
_________________ kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA |
|
|
|
|
MARQ
f.k.a. Konar
Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-03-22, 22:01
|
|
|
tam jest taka jedna rurka, która łączy się z rurek wychodzących od spodu gaźników i chyba dwóch trójników, jeśli to ta, to według mnie na bank są odkręcone nie te śruby co trzeba ... |
_________________ kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA |
|
|
|
|
MARQ
f.k.a. Konar
Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-03-22, 22:07
|
|
|
na tym foto zdejmuję rurkę z odwróconego do góry dupą gaźnika, przed nią widać śrubę, która powinna być zakręcona całkiem. drugi garnek tak samo. sprawdź jak jest u ciebie.
|
_________________ kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA |
|
|
|
|
|