/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprzęgło VT125
Autor Wiadomość
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-08-31, 18:11   

no i sie wykręciło. gwint cały, wszystko ok, kpl nowych śrub też już mam. trzeba wykonać drugie podejście do składania do kupy, tym razem nieco ostrożniej ;-)

_________________

 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-09-04, 18:51   

motung poskładany, wszystko chodzi ok. ale dziś zauważyłem że wisi kropelka na połączeniu bloku z pokrywa sprzęgła;/ bawić sie w mocniejsze dociąganie śrub czy to nie ma sensu i trzeba nowa uszczelke?
_________________

 
 
Krzyś 

Motocykl: Poszukiwana VT125
Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 34
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-09-05, 07:35   

Co prawda na mechanice się nie znam, mam inną specjalizację, ale moje doświadczenie z uszczelkami mówi mi, że zawsze, cokolwiek byś nie rozkręcał i są tam uszczelki - wymieniaj je na nowe. Przeważnie są to groszowe sprawy a możesz uniknąć większych wydatków w niedalekiej przyszłości.
To moje zdanie, ale czy to się sprawdza w motorkach? Niech się może wypowie ktoś mądrzejszy w temacie ;)
 
 
robdk 


Motocykl: Kawasaki EN500 Vulcan
Wiek: 54
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 173
Skąd: Końskie
Wysłany: 2017-09-05, 08:08   

Zamek1200, Jak będziesz mocniej dokręcał to pozrywasz gwinty. Tam ma być dokręcone momentem 7 - 8Nm. Trzeba rozkręcić i dać nową uszczelkę. W motorach robimy porządnie ;) bo później się to mści na trasie.
_________________
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
 
 
Gabriel 

Motocykl: Yamaha XV 1600
Wiek: 43
Dołączył: 24 Paź 2013
Posty: 810
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2017-09-05, 08:36   

Silikon nie zaszkodzi. Ja zawsze oprócz uszczelki daje silikonu odrobine.
 
 
robdk 


Motocykl: Kawasaki EN500 Vulcan
Wiek: 54
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 173
Skąd: Końskie
Wysłany: 2017-09-05, 22:13   

Jeśli już to nie silikon a pastę do uszczelnień silników. Ja smaruję smarem lub olejem by zmiękła uszczelka. Nigdy nie miałem przecieków.
_________________
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-09-08, 06:43   

ja zostałem nauczony że jak jest jakieś połączenie które ma być szczelne to ma być złożone na sucho, ewentualnie jakiś sylikon wysoko temp. lub pasta. taka uszczelke papierową olejem posmarować?? gumowa przy f. oleju np w aucie ok ale patentu z papierowymi nigdy nie słyszałem. póki co moto stoi bo zimno. jak będzie pogoda to rusze na droge, przejade kawałek, porządnie zagrzeje i wtedy zosbaczymy jak sie zachowuje
_________________

 
 
robdk 


Motocykl: Kawasaki EN500 Vulcan
Wiek: 54
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 173
Skąd: Końskie
Wysłany: 2017-09-08, 07:34   

Olej na papierowej lub smar powoduje, że przy rozbieraniu wszystko ładnie się rozpoławia i uszczelka jest w jednym kawałku. Ponadto wchłaniając lekko puchnie co ułatwia uszczelnienie. Już dawno hydraulicy w instalacjach przemysłowych wysokociśnieniowych uszczelki z kryngielitu smarowali pokostem by osiągnąć podobne efekty.
Zakładanie na sucho nie jest błędem przy równych powierzchniach łączonych.
_________________
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
 
 
Troune911 

Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 33
Dołączył: 04 Gru 2019
Posty: 4
Skąd: Forfar
Wysłany: 2021-03-03, 20:52   Nowe Sprzegło VT125

witam Wszystkich
Nie chciałem już zaczynać nowego tematu wiec podpinam się pod ten.
A mianowicie wymieniłem calutkie sprzęgło; tarcze i nie wiem czy fachowo się mówi metalowe podkładki pomiędzy tarczami, sprężyny, śruby.
Problem jest taki że jak się rozpędzam to zaczyna jakby ciągnąć sprzęgło tak jak bym jechał na pół sprzęgle, na postoju działa świetnie czasami nie chce tylko jedynka wejść ale popuszczę sprzęgło i wchodzi. Dodam ze przy ręce i przy sprzęgle jest odkręcone na ful.
Mogłem coś źle złożyć czy tak jest na początku jak jest nowe sprzęgło?
 
 
Kudłaty_1975 

Motocykl: Honda Shadow VT750 Spirit 2010
Wiek: 48
Dołączył: 14 Wrz 2019
Posty: 57
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2021-03-04, 10:09   

Być może, że chodzi o tzw. rozmiar nominalny, czyli łączny wymiar tarczek sprzęgłowych wraz z metalowymi przekładkami. Może ktoś z Szanownych Kolegów posiada wiedzę na ten temat, tzn. wymiaru nominalnego. Jeśli ich łączny wymiar (tarczek i przekładek), odbiega od wymiaru nominalnego (jest mniejszy), to może być przyczyną ślizgania się sprzęgła. Pytanie, czy kupiłeś komplet sprzęgła jednego producenta, czy np. tarczki są jednej firmy, przekładki innej firmy, a sprężyny jeszcze innej firmy. To się może, pisząc potocznie, przy różnych producentach, rozjechać. Niektóre wymiar z serwisówki podał MARQ w niniejszym temacie w odpowiedzi z dnia 2017-08-17 z godziny 12:23. Trzeba rozebrać i sprawdzić, czyli zmierzyć. Tu link do podobnego wątku: https://www.shadow.org.pl...ghlight=#477511 Ale poczekaj jeszcze na wypowiedź Osób bardziej doświadczonych. Życzę powodzenia :-D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM