Sprzęgło VT125 |
Autor |
Wiadomość |
Zamek1200
Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35 Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 514 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2017-08-31, 18:11
|
|
|
no i sie wykręciło. gwint cały, wszystko ok, kpl nowych śrub też już mam. trzeba wykonać drugie podejście do składania do kupy, tym razem nieco ostrożniej
|
_________________
|
|
|
|
|
Zamek1200
Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35 Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 514 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2017-09-04, 18:51
|
|
|
motung poskładany, wszystko chodzi ok. ale dziś zauważyłem że wisi kropelka na połączeniu bloku z pokrywa sprzęgła;/ bawić sie w mocniejsze dociąganie śrub czy to nie ma sensu i trzeba nowa uszczelke? |
_________________
|
|
|
|
|
Krzyś
Motocykl: Poszukiwana VT125
Dołączył: 13 Lip 2016 Posty: 34 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-09-05, 07:35
|
|
|
Co prawda na mechanice się nie znam, mam inną specjalizację, ale moje doświadczenie z uszczelkami mówi mi, że zawsze, cokolwiek byś nie rozkręcał i są tam uszczelki - wymieniaj je na nowe. Przeważnie są to groszowe sprawy a możesz uniknąć większych wydatków w niedalekiej przyszłości.
To moje zdanie, ale czy to się sprawdza w motorkach? Niech się może wypowie ktoś mądrzejszy w temacie ;) |
|
|
|
|
robdk
Motocykl: Kawasaki EN500 Vulcan
Wiek: 54 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 173 Skąd: Końskie
|
Wysłany: 2017-09-05, 08:08
|
|
|
Zamek1200, Jak będziesz mocniej dokręcał to pozrywasz gwinty. Tam ma być dokręcone momentem 7 - 8Nm. Trzeba rozkręcić i dać nową uszczelkę. W motorach robimy porządnie ;) bo później się to mści na trasie. |
_________________ POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk |
|
|
|
|
Gabriel
Motocykl: Yamaha XV 1600
Wiek: 43 Dołączył: 24 Paź 2013 Posty: 810 Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: 2017-09-05, 08:36
|
|
|
Silikon nie zaszkodzi. Ja zawsze oprócz uszczelki daje silikonu odrobine. |
|
|
|
|
robdk
Motocykl: Kawasaki EN500 Vulcan
Wiek: 54 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 173 Skąd: Końskie
|
Wysłany: 2017-09-05, 22:13
|
|
|
Jeśli już to nie silikon a pastę do uszczelnień silników. Ja smaruję smarem lub olejem by zmiękła uszczelka. Nigdy nie miałem przecieków. |
_________________ POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk |
|
|
|
|
Zamek1200
Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35 Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 514 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2017-09-08, 06:43
|
|
|
ja zostałem nauczony że jak jest jakieś połączenie które ma być szczelne to ma być złożone na sucho, ewentualnie jakiś sylikon wysoko temp. lub pasta. taka uszczelke papierową olejem posmarować?? gumowa przy f. oleju np w aucie ok ale patentu z papierowymi nigdy nie słyszałem. póki co moto stoi bo zimno. jak będzie pogoda to rusze na droge, przejade kawałek, porządnie zagrzeje i wtedy zosbaczymy jak sie zachowuje |
_________________
|
|
|
|
|
robdk
Motocykl: Kawasaki EN500 Vulcan
Wiek: 54 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 173 Skąd: Końskie
|
Wysłany: 2017-09-08, 07:34
|
|
|
Olej na papierowej lub smar powoduje, że przy rozbieraniu wszystko ładnie się rozpoławia i uszczelka jest w jednym kawałku. Ponadto wchłaniając lekko puchnie co ułatwia uszczelnienie. Już dawno hydraulicy w instalacjach przemysłowych wysokociśnieniowych uszczelki z kryngielitu smarowali pokostem by osiągnąć podobne efekty.
Zakładanie na sucho nie jest błędem przy równych powierzchniach łączonych. |
_________________ POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk |
|
|
|
|
Troune911
Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 33 Dołączył: 04 Gru 2019 Posty: 4 Skąd: Forfar
|
Wysłany: 2021-03-03, 20:52 Nowe Sprzegło VT125
|
|
|
witam Wszystkich
Nie chciałem już zaczynać nowego tematu wiec podpinam się pod ten.
A mianowicie wymieniłem calutkie sprzęgło; tarcze i nie wiem czy fachowo się mówi metalowe podkładki pomiędzy tarczami, sprężyny, śruby.
Problem jest taki że jak się rozpędzam to zaczyna jakby ciągnąć sprzęgło tak jak bym jechał na pół sprzęgle, na postoju działa świetnie czasami nie chce tylko jedynka wejść ale popuszczę sprzęgło i wchodzi. Dodam ze przy ręce i przy sprzęgle jest odkręcone na ful.
Mogłem coś źle złożyć czy tak jest na początku jak jest nowe sprzęgło? |
|
|
|
|
Kudłaty_1975
Motocykl: Honda Shadow VT750 Spirit 2010
Wiek: 48 Dołączył: 14 Wrz 2019 Posty: 57 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2021-03-04, 10:09
|
|
|
Być może, że chodzi o tzw. rozmiar nominalny, czyli łączny wymiar tarczek sprzęgłowych wraz z metalowymi przekładkami. Może ktoś z Szanownych Kolegów posiada wiedzę na ten temat, tzn. wymiaru nominalnego. Jeśli ich łączny wymiar (tarczek i przekładek), odbiega od wymiaru nominalnego (jest mniejszy), to może być przyczyną ślizgania się sprzęgła. Pytanie, czy kupiłeś komplet sprzęgła jednego producenta, czy np. tarczki są jednej firmy, przekładki innej firmy, a sprężyny jeszcze innej firmy. To się może, pisząc potocznie, przy różnych producentach, rozjechać. Niektóre wymiar z serwisówki podał MARQ w niniejszym temacie w odpowiedzi z dnia 2017-08-17 z godziny 12:23. Trzeba rozebrać i sprawdzić, czyli zmierzyć. Tu link do podobnego wątku: https://www.shadow.org.pl...ghlight=#477511 Ale poczekaj jeszcze na wypowiedź Osób bardziej doświadczonych. Życzę powodzenia |
|
|
|
|
|