vt 500 spalony przekaźnik rozrusznika |
Autor |
Wiadomość |
kolin17_71
Motocykl: Vt 500
Wiek: 33 Dołączył: 24 Lut 2019 Posty: 24 Skąd: rzeszów
|
|
|
|
|
mamamuszi
Motocykl: honda vt 500 c 87
Wiek: 65 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 333 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 2021-02-15, 07:44
|
|
|
Zwora się skleiła czy spaliła się cewka |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9486 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2021-02-15, 10:39
|
|
|
kolin17_71 napisał/a: | Wiem, że nie jest to przekaźnik do tego motoru, ale założyłem go i pasował. |
W opisie widnieje, że jest jak najbardziej do VT 500. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
adam3911
Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 2113 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2021-02-15, 11:21
|
|
|
A nie jest tak że przycisk startera nie odbił, lub inną przyczyną w instalacji że przekaźnik pozostał wysterowany?
Zbyt małe prawdopodobieństwo żeby 2 przekaźniki się skleiły... |
|
|
|
|
kolin17_71
Motocykl: Vt 500
Wiek: 33 Dołączył: 24 Lut 2019 Posty: 24 Skąd: rzeszów
|
|
|
|
|
adam3911
Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 2113 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2021-02-15, 13:26
|
|
|
Skąd wiesz że zwora się skleiła? Może był tak długo wysterowany że się stopiło.
W Pradze stałym gorszym zjawiskiem jest rozłączanie styków. |
|
|
|
|
mamamuszi
Motocykl: honda vt 500 c 87
Wiek: 65 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 333 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 2021-02-15, 17:50
|
|
|
Możliwe zwarcie międzyzwojowe rozrusznika |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 954 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2021-02-15, 19:31
|
|
|
mamamuszi - tez to przerabiałem i skończyło się przezwojeniem rozrusznika.
A u siebie doraźnie załozylem kiedyś przekaźnik od Rometa i całkiem poprawnie to funkcjonowało. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
Woder
Woder
Motocykl: VT 500 C 86, WSK M06 KOS 85
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 629 Skąd: Nysa, Malary
|
Wysłany: 2021-02-18, 23:26
|
|
|
Może być przycisk na kierownicy, tak jak napisał Adam. |
_________________ Vel Thomas |
|
|
|
|
kolin17_71
Motocykl: Vt 500
Wiek: 33 Dołączył: 24 Lut 2019 Posty: 24 Skąd: rzeszów
|
Wysłany: 2021-02-20, 15:42
|
|
|
przycisk wykluczam, wyłączenie zapłonu powinno odciąć prąd na przycisk. natomiast u mnie rozrusznik kręcił nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
jaka jest zasada sprawdzania wirnika? powinien mieć zwarcie na przeciwległych celach komutatora ? |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 954 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2021-02-20, 16:39
|
|
|
W tych modelach problemem były zwarcia pomiędzy warstwami uzwojen.
Najbardziej widoczne to jest pod obciążeniem.
Ale nie zastanawiałem się nad tym jak to sprawdzić? |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
mamamuszi
Motocykl: honda vt 500 c 87
Wiek: 65 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 333 Skąd: Czarnków
|
Wysłany: 2021-02-20, 18:17
|
|
|
kolin17_71 napisał/a: | przycisk wykluczam, wyłączenie zapłonu powinno odciąć prąd na przycisk. natomiast u mnie rozrusznik kręcił nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
jaka jest zasada sprawdzania wirnika? powinien mieć zwarcie na przeciwległych celach komutatora ? |
Zwarcia nie wykryjesz , do tego potrzeba odpowiedniego zaplecza . Co można ?
Każda działka komutatora ma połączenie z każdą , można stwierdzić czy komutator nie ma przejścia na masę [oś wirnika ] . Można stwierdzić też czy nie ma przerwy w uzwojeniu [ między działkami ] Zwarcie uzwojeń wirnika objawia się silnym iskrzeniem szczotek a za tym idzie wzrost temperatury , mogą pozostać ślady przebarwień komutatora jak i ślady łuku elektrycznego |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 954 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2021-02-20, 18:48
|
|
|
mamamuszi - dobrze, że o tym wspomniałeś.
Wszystkie wycinki komutatora muszą być jednakowo zużyte.
Jeśli niektóre są bardziej podpalone to może świadczyć o ew. zwarciach.
Najgorzej jednak, że te zwarcia nie musza się ujawniać jak rozrusznik włączymy sam i bez obciążenia. Mój pobierał około 12-15A bez obciążenia i nic nie wskazywało na jakiekolwiek problemy. Jednakże jak rozrusznik kręcił silnikiem to mój w moim mierniku brakowało zakresu na zmierzenie tych pików prądowych. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
|