/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
vt 500 spalony przekaźnik rozrusznika
Autor Wiadomość
kolin17_71 

Motocykl: Vt 500
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lut 2019
Posty: 24
Skąd: rzeszów
Wysłany: 2021-02-14, 23:03   vt 500 spalony przekaźnik rozrusznika

Witam. W ubiegłym sezonie spalił mi się oryginalny przekaźnik rozrusznika. Zwarło go i mimo wyłączenia zapłony rozrusznik kręcił cały czas aż odpiąłem klemę z akumulatora, z przekaźnika poszły dymy. W związku, z czym zamówiłem nowy  dokładnie taki jak poniżej 

https://allegro.pl/oferta/ir-przekaznik-rozrusznika-honda-vf-1100-vt-500-8198754751?snapshot=MjAyMC0wOS0yMlQwMDoyMDoyMS43MzFaO2J1eWVyOzQ4MGNlNzUyNmMwOWRkYTVkOTRhZDVhNDM1MTQ3NzgzOGQ5OTE4OGM2Nzk5MjdmNDI3YjlkMzBlZThkODVlMzQ%3D&fbclid=IwAR2EHlqwnDSLBsC7O1sHt5qagIZJiJa8_ltSq_jBOTRQwEndw8rC20XoIeI

Wiem, że nie jest to przekaźnik do tego motoru, ale założyłem go i pasował. Motor palił nic się nie działo. po 2-3 miesiącach próbowałem odpalić motor i znowu to samo. 
Pytanie, czy ktoś wie ile amper powinien mieć przekaźniki do VT500C 86r.. lub czy podejrzewacie coś innego?
nadmienię że rozrusznik sprawdziłem wyczyściłem jest ok. podejrzewałem też aku bo lata świetlności ma za sobą ale na znacznie mocniejszym zrobiło to samo.
 
 
mamamuszi 


Motocykl: honda vt 500 c 87
Wiek: 65
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 330
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2021-02-15, 07:44   

Zwora się skleiła czy spaliła się cewka
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9473
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2021-02-15, 10:39   

kolin17_71 napisał/a:
Wiem, że nie jest to przekaźnik do tego motoru, ale założyłem go i pasował.

W opisie widnieje, że jest jak najbardziej do VT 500.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
adam3911 


Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 2108
Skąd: warszawa
Wysłany: 2021-02-15, 11:21   

A nie jest tak że przycisk startera nie odbił, lub inną przyczyną w instalacji że przekaźnik pozostał wysterowany?
Zbyt małe prawdopodobieństwo żeby 2 przekaźniki się skleiły...
 
 
kolin17_71 

Motocykl: Vt 500
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lut 2019
Posty: 24
Skąd: rzeszów
Wysłany: 2021-02-15, 13:15   

Cytat:
mamamuszi
Zwora się skleiła czy spaliła się cewka

skleiła się zwora. za pierwszym razem na tak długi czas ze stopiło plastik z któego wychodzą śruby do których podpina się akumulator i rozrusznik.
problem w tym że są 3 rodzaje
1)takie na których nie podano dopuszczalnego prądu ( ten który ja mam)
2) na 100-150A
https://gmoto.pl/przekaznik-rozrusznika-honda-bd20r-h0007-12v-100-150-amp,4689.html

3) 150 A
https://gmoto.pl/przekaznik-rozrusznika-dze-honda-okragly-z-bezpiecznikiem-150a,272948.html
 
 
adam3911 


Motocykl: xl 1000 03
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 2108
Skąd: warszawa
Wysłany: 2021-02-15, 13:26   

kolin17_71 napisał/a:
Cytat:
mamamuszi
Zwora się skleiła czy spaliła się cewka

skleiła się zwora. za pierwszym razem na tak długi czas ze stopiło plastik z któego wychodzą śruby do których podpina się akumulator i rozrusznik.
problem w tym że są 3 rodzaje
1)takie na których nie podano dopuszczalnego prądu ( ten który ja mam)
2) na 100-150A
https://gmoto.pl/przekaznik-rozrusznika-honda-bd20r-h0007-12v-100-150-amp,4689.html

3) 150 A
https://gmoto.pl/przekaznik-rozrusznika-dze-honda-okragly-z-bezpiecznikiem-150a,272948.html


Skąd wiesz że zwora się skleiła? Może był tak długo wysterowany że się stopiło.
W Pradze stałym gorszym zjawiskiem jest rozłączanie styków.
 
 
mamamuszi 


Motocykl: honda vt 500 c 87
Wiek: 65
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 330
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2021-02-15, 17:50   

Możliwe zwarcie międzyzwojowe rozrusznika
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 947
Skąd: Chełm

Wysłany: 2021-02-15, 19:31   

mamamuszi - tez to przerabiałem i skończyło się przezwojeniem rozrusznika.
A u siebie doraźnie załozylem kiedyś przekaźnik od Rometa i całkiem poprawnie to funkcjonowało.
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
Woder 
Woder


Motocykl: VT 500 C 86, WSK M06 KOS 85
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 629
Skąd: Nysa, Malary
Wysłany: 2021-02-18, 23:26   

Może być przycisk na kierownicy, tak jak napisał Adam.
_________________
Vel Thomas
 
 
kolin17_71 

Motocykl: Vt 500
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lut 2019
Posty: 24
Skąd: rzeszów
Wysłany: 2021-02-20, 15:42   

przycisk wykluczam, wyłączenie zapłonu powinno odciąć prąd na przycisk. natomiast u mnie rozrusznik kręcił nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.

jaka jest zasada sprawdzania wirnika? powinien mieć zwarcie na przeciwległych celach komutatora ?
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 947
Skąd: Chełm

Wysłany: 2021-02-20, 16:39   

W tych modelach problemem były zwarcia pomiędzy warstwami uzwojen.
Najbardziej widoczne to jest pod obciążeniem.
Ale nie zastanawiałem się nad tym jak to sprawdzić?
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
mamamuszi 


Motocykl: honda vt 500 c 87
Wiek: 65
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 330
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2021-02-20, 18:17   

kolin17_71 napisał/a:
przycisk wykluczam, wyłączenie zapłonu powinno odciąć prąd na przycisk. natomiast u mnie rozrusznik kręcił nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.

jaka jest zasada sprawdzania wirnika? powinien mieć zwarcie na przeciwległych celach komutatora ?

Zwarcia nie wykryjesz , do tego potrzeba odpowiedniego zaplecza . Co można ?
Każda działka komutatora ma połączenie z każdą , można stwierdzić czy komutator nie ma przejścia na masę [oś wirnika ] . Można stwierdzić też czy nie ma przerwy w uzwojeniu [ między działkami ] Zwarcie uzwojeń wirnika objawia się silnym iskrzeniem szczotek a za tym idzie wzrost temperatury , mogą pozostać ślady przebarwień komutatora jak i ślady łuku elektrycznego
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 947
Skąd: Chełm

Wysłany: 2021-02-20, 18:48   

mamamuszi - dobrze, że o tym wspomniałeś.
Wszystkie wycinki komutatora muszą być jednakowo zużyte.
Jeśli niektóre są bardziej podpalone to może świadczyć o ew. zwarciach.
Najgorzej jednak, że te zwarcia nie musza się ujawniać jak rozrusznik włączymy sam i bez obciążenia. Mój pobierał około 12-15A bez obciążenia i nic nie wskazywało na jakiekolwiek problemy. Jednakże jak rozrusznik kręcił silnikiem to mój w moim mierniku brakowało zakresu na zmierzenie tych pików prądowych.
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM