Cześć!
Chciałbym poznać Waszą opinię jakiegoś firmy polecacie accu do VT500C?
Trochę już mnie irytuje ta coroczna zmiana akumulatora.
Czy warto w ogóle rozważać zakup accu żelowego?
VT500 ma niestety ograniczone miejsce więc nie ma szans na montaż czegokolwiek większego nic 12Ah.
Pozdrawiam!
Odpowiedz do tematu
: Jaki akumulator do VT500C?
:
Chyba AGM.
Marecki napisał/a: |
zakup accu żelowego |
Chyba AGM.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Skoro to już coroczna tradycja to moim zdaniem szukaj przyczyny w instalacji ładowania akumulatora lub zmień zasady zimowania (ładowanie w domu) bo kolejna wymiana może nie przynieść zamierzonego skutku.
:
Warto również popatrzyć chłodnym okiem na zainstalowane elektryczne dodatki do motocykla, potrafią zabrać prąd który powinien doładowywać akumulator podczas jazdy. Tak miałem z halogenami w 750 jak wymieniłem w nich żarówki na mocniejsze. Zabrakło prądu aby ładować akumulator.
:
Goldix - wcześniej miałem w lightbarze żarówki 51W i faktycznie na biegu jałowym lipa była z ładowaniem.
W tym roku siedzą tam żarówki LED i bardziej służą jako poprawa mojej widoczności niż do doświetlenia terenu i bilans energetyczny źle nie wygląda.
Mam zamontowane gniazdo USB z woltomierzem więc mam cały czas kontrolę nad ładowaniem accu i nie zaobserwowałem żadnych odstępstw od normy.
Ostatni accu po 3 tyg nieużytkowana (fakt - lokalizator GPS działa cały czas) zdechł tak, ze też dostał przerwy wewnątrz.
To nie jest normalne zużycie.
Rok temu pod koniec sezonu posiadany ZAP stracił pojemność - po tygodniu od naładowania nie było szans na uruchomienie moto mimo, że accu leżał poza moto!
Jeden czy drugi to takie samo „chińskie gów...o” i tyle
Todek - AGM to nie to samo co żelowy
W tym roku siedzą tam żarówki LED i bardziej służą jako poprawa mojej widoczności niż do doświetlenia terenu i bilans energetyczny źle nie wygląda.
Mam zamontowane gniazdo USB z woltomierzem więc mam cały czas kontrolę nad ładowaniem accu i nie zaobserwowałem żadnych odstępstw od normy.
Ostatni accu po 3 tyg nieużytkowana (fakt - lokalizator GPS działa cały czas) zdechł tak, ze też dostał przerwy wewnątrz.
To nie jest normalne zużycie.
Rok temu pod koniec sezonu posiadany ZAP stracił pojemność - po tygodniu od naładowania nie było szans na uruchomienie moto mimo, że accu leżał poza moto!
Jeden czy drugi to takie samo „chińskie gów...o” i tyle
Todek - AGM to nie to samo co żelowy
:
Ja to doskonale wiem.
Marecki napisał/a: |
Todek - AGM to nie to samo co żelowy |
Ja to doskonale wiem.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
W swoim miałem akumulator firmy Yuasa, teraz Varta YB12A-A i uważam że nie ma potrzeby zmieniać typu.
Żelowe raczej nie nadają się jako rozruchowe, AGM czy litowe mogą być ale po co?
Żelowe raczej nie nadają się jako rozruchowe, AGM czy litowe mogą być ale po co?
:
O właśnie.
AMarek napisał/a: |
Żelowe raczej nie nadają się jako rozruchowe, AGM czy litowe mogą być ale po co? |
O właśnie.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
AMarek - i to jest sensowna odpowiedz
Dzięki
Dzięki
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
Z tego co opisujesz o problemach prądowych, to wydaje mi się iż problemem nie jest akumulator. Przede wszystkim moto przy garażowaniu nie powinno mieć podłąvzonych żadnych urządzeń typu GPS. Polecam wizytę o elektryka , który sprawdzi parametry ładowania, poboru prądu w stanie spoczynku i pobór po rozruchu. U mnie aku było do wymiany po 6 latach. A i jeszcze teraz , daje rady przy oświetleniu ledowym w altance działkowej.
Jeżdżę wolno, bo mi wolno.
:
Cześć! Po zakupie moje Hanki (co prawda wersja 750ccm z 1985) też miałem ten dylemat. Kupiłem akumulator kwasowy TUBORG 16Ah 210 A prądu rozruchowego i jak na razie nie miałem z nim żadnych problemów.
Twoje objawy mogą wskazywać albo na "złodzieja prądu", który po cichutku drenuje akumulator w czasie postoju (najprościej sprawdzić to multimetrem odłączając po kolei odbiorniki energii elektrycznej w motocyklu- z doświadczenia - ładowarka USB do telefonu/navi pięknie powolutku drenuje aku na postoju) albo jak wspomniał Kolega Kolumb na słabe parametry ładowania i zbyt duży pobór prądu po rozruchu co drenuje akumulator nawet w czasie jazdy.
Osobiście sprawdziłbym też maksymalny pobór prądu i spadek napięcia na akumulatorze w momencie rozruchu).
Zanim wymienisz kolejny akumulator - naładuj "do pełna" obecny, sprawdź gęstość elktrolitu (ładowarki "ze znanych dyskontów spożywczych" mają tendencję do oszukiwania w temacie naładowania akumulatora- napięcie będzie ok, pojemność teoretycznie też ale gęstość elektrolitu będzie lipna - co ma wpływ m.in. na szybkość rozładowania akumulatora w czasie jego eksploatacji. Gęstość "robi" odpowiednie napięcie pod koniec procesu ładowania akumulatora kwasowego.
Nie wolno doprowadzić do całkowitego rozładowania akumulatora kwasowego (nie pamiętam dokładnie, ale w przypadku aku 12V to chyba napięcie poniżej 7 lut 8 V - mogę się mylić). Tak rozładowany aku niszczy się trwale i ciężko go przywrócić do pełnego "zdrowia" - o ile to w ogóle możliwe.
Jeśli jesteś zainteresowany szczegółami polecam kanał na Youtube mrakumulator https://www.youtube.com/channel/UCbSVXP31l7_8DMoTg8h23vw
Facet mówi w moim mniemaniu sensownie o akumulatorach, ładowarkach/prostownikach itd.
Twoje objawy mogą wskazywać albo na "złodzieja prądu", który po cichutku drenuje akumulator w czasie postoju (najprościej sprawdzić to multimetrem odłączając po kolei odbiorniki energii elektrycznej w motocyklu- z doświadczenia - ładowarka USB do telefonu/navi pięknie powolutku drenuje aku na postoju) albo jak wspomniał Kolega Kolumb na słabe parametry ładowania i zbyt duży pobór prądu po rozruchu co drenuje akumulator nawet w czasie jazdy.
Osobiście sprawdziłbym też maksymalny pobór prądu i spadek napięcia na akumulatorze w momencie rozruchu).
Zanim wymienisz kolejny akumulator - naładuj "do pełna" obecny, sprawdź gęstość elktrolitu (ładowarki "ze znanych dyskontów spożywczych" mają tendencję do oszukiwania w temacie naładowania akumulatora- napięcie będzie ok, pojemność teoretycznie też ale gęstość elektrolitu będzie lipna - co ma wpływ m.in. na szybkość rozładowania akumulatora w czasie jego eksploatacji. Gęstość "robi" odpowiednie napięcie pod koniec procesu ładowania akumulatora kwasowego.
Nie wolno doprowadzić do całkowitego rozładowania akumulatora kwasowego (nie pamiętam dokładnie, ale w przypadku aku 12V to chyba napięcie poniżej 7 lut 8 V - mogę się mylić). Tak rozładowany aku niszczy się trwale i ciężko go przywrócić do pełnego "zdrowia" - o ile to w ogóle możliwe.
Jeśli jesteś zainteresowany szczegółami polecam kanał na Youtube mrakumulator https://www.youtube.com/channel/UCbSVXP31l7_8DMoTg8h23vw
Facet mówi w moim mniemaniu sensownie o akumulatorach, ładowarkach/prostownikach itd.
:
Witam!
Ja mam,zabudowany TUBORG YT12B-GEL. 12AH
Po sezonie zabieram do domu,zapala bez problemu.Zabudowany w poziomie się nie mieści,zrobiłem tak kieszeń przecięta i zespawana o 1cm jest szersza,zabudowany w pionie mieści się bez problemu
Ja mam,zabudowany TUBORG YT12B-GEL. 12AH
Po sezonie zabieram do domu,zapala bez problemu.Zabudowany w poziomie się nie mieści,zrobiłem tak kieszeń przecięta i zespawana o 1cm jest szersza,zabudowany w pionie mieści się bez problemu
Lepiej milczeć i być uważanym za idiotę niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości.
:
Z praktyki, co prawda w urządzeniach, wynika że długą żywotność akumulatory żelowe mają tylko dobrych firm i w pozycji poziomej tj wieczkiem do góry. Mogą pracować w dowolnej pozycji ale najlepiej doraźnie. TUBORG YT12B-GEL. 12AH to akumulator AGM i powinien pracować w pozycji poziomej.
:
Tak i dla informacji podałem że w pionie się zmieści,bez przebudowy kieszeni akumulatora.
Dwa sezony i bez problemów.Mam akumulatory AGM w przyczepie kempingowej,pracują cyklicznie,trzeci sezon,ładowane z paneli solarnych i już jest spory spadek pojemności.
Dwa sezony i bez problemów.Mam akumulatory AGM w przyczepie kempingowej,pracują cyklicznie,trzeci sezon,ładowane z paneli solarnych i już jest spory spadek pojemności.
Lepiej milczeć i być uważanym za idiotę niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości.
:
Odpowiedz do tematu
Ja mam EXIDE trzeci sezon, polecam.
Vel Thomas