Witam.
Mam na oku VT600 VLX (wersja USA) z 1999 roku. Z tego co czytam ma tylko 4 biegi. Pomijając inne sprawy (pojadę do serwisu na sprawdzenie) mam pytanie do użytkowników: czy to nie jest za mało?
W instrukcji wyczytałem przełożenia:
1 - 2.571 (36/14)
2 - 1.700 (34/20)
3 - 1.227 (27/22)
4 - 0.931 (27/29)
Często bywa, że najwyższy bieg ma w różnych skrzyniach bardzo zbliżone przełożenie (być może w wersji 5-biegowej najwyższy bieg ma podobne przełożenie). Jak to wygląda w Shadowce?
Odpowiedz do tematu
: Czy 4 biegi to nie za mało?
:
W sumie jak dla mnie to w sam raz. Przynajmniej co chwilę nie muszę machać stopą i zmieniać biegów. Ale jednak czasem przydałby się ten piąty bieg.. No ale co zrobić - tak szoguny (jak to określił poprzedni Prezydent) wymyśliły..
Primum non nocere
:
...a jakbyście mieli skrzynie 5-tkę, to byście szukali szóstego... Czwarty bieg w VT 600 ma takie samo końcowe przełożenie co skrzynia pięciobiegowa. Czwórka jest bardzo uniwersalna. Można pokminić ze zmianą zębatek przy wymianie napędu.
-=ShadoW=-
:
@towalsky - i o to mi chodziło. Sprawdziłem Cię i znalazłem, dobrze mówisz.
Przełożenia dla VT600 - skrzynia 5 - biegowa.
1 - 2.571
2 - 1.777
3 - 1.380
4 - 1.125
5 - 0.961
Wynika z tego, że najwyższy bieg w 4-biegowej ma nawet odrobinę niższe przełożenie niż w 5 - biegowej. Od teraz wyznaję zasadę, że nie ma mniej biegów tylko rzadziej
Przełożenia dla VT600 - skrzynia 5 - biegowa.
1 - 2.571
2 - 1.777
3 - 1.380
4 - 1.125
5 - 0.961
Wynika z tego, że najwyższy bieg w 4-biegowej ma nawet odrobinę niższe przełożenie niż w 5 - biegowej. Od teraz wyznaję zasadę, że nie ma mniej biegów tylko rzadziej
:
Moją VT-750 ,dosyć dużo jeździłem z kolegą ,który śmigał 600-ką z 4-ma biegami i wprawdzie to dziwne ,ale jego motocykl szedł lepiej niż mój . Fakt ,że spalanie też miał większe ,ale o osiągi na 4 biegowym nie musisz się martwić .
:
@powolny Nie no.. ja się będę uczył dopiero jeździć i komary to mi się będą o tył kasku rozbijać pewnie, więc na osiągach mi nie zależy.
Ważne, że jak czytam, wersja 4-biegowa nie będzie mnie jakoś ograniczać czy też nie będzie mi silnik wył przy 70km/h
Ważne, że jak czytam, wersja 4-biegowa nie będzie mnie jakoś ograniczać czy też nie będzie mi silnik wył przy 70km/h
:
Nasz kolega Gieo ma 800-kę, ze Stanów. Zbiornik paliwa chyba 10 litrów i 4.biegowa skrzynka biegów. Wydawać by się mogło, że na tamtejszy rynek, to wszystko się wylansuje, aby było duuuuże. Jeżdżąc z Gieo wcale nie było widać braku 5. czy 6.biegu. Częściej musiał tankować. 😁
:
Na europejskie wersje VT-750 mówi się wykastrowana 750-tka ,a to ze wzgl. na to że chcieli ją podciągnąć pod A2 i ...wykastrowali koniki . Plusem jest znikomy apetyt na wachę ,szczerze to moja ADV-250 pali więcej niż Shadowka .
:
nie martw się "czwórką". i jak Towalsky pisze: mały trik przy wymianie napędu i palić mniej będzie a elastyczności nie straci.
Co do komarów na kasku, to żebyś się nie zdziwił jak na piątej przejażdżce sprawdzisz do jakiego kąta wychyla się wskazówka prędkościomierza na budziku
Co do komarów na kasku, to żebyś się nie zdziwił jak na piątej przejażdżce sprawdzisz do jakiego kąta wychyla się wskazówka prędkościomierza na budziku
:
tu nie w ilości biegów, ale w mocy sprawa :) moja 92r ma 41 kM, z tego co widzę to USA 99r ma jeden gaźnik więc moc ok 36 kM, porównując (a porównywałem) różnica jest w przyspieszeniu, dlatego w tamtych latach "na europę" szły 5 biegowe (krótsze biegi), które miały trochę zniwelować tą różnicę .
Najprzyjemniej w 600 jedzie (na słuch) się przy prędkościach ok 90-95 km/h, oczywiście bez problemu można szybciej, choć już mniej przyjemnie i niestety kończy się to dużą ilością kawy ;).
Według mnie właśnie starsze dwu gaźnikowe wersje mają "fajniejszą" charakterystykę oddawania mocy, choć potrafią troszkę więcej "łyknąć", i i sprawiać troszkę więcej zabawy przy serwisowaniu.
ps: i bardzo się cieszę, że moja 600 ma "tylko" 4 biegi :)
Najprzyjemniej w 600 jedzie (na słuch) się przy prędkościach ok 90-95 km/h, oczywiście bez problemu można szybciej, choć już mniej przyjemnie i niestety kończy się to dużą ilością kawy ;).
Według mnie właśnie starsze dwu gaźnikowe wersje mają "fajniejszą" charakterystykę oddawania mocy, choć potrafią troszkę więcej "łyknąć", i i sprawiać troszkę więcej zabawy przy serwisowaniu.
ps: i bardzo się cieszę, że moja 600 ma "tylko" 4 biegi :)
:
Dobrze chłopaki doradzają :) jak 4 biegi wydają Ci sie mało to pomyśl nad mniejszą zębatką na tył i bedzie super:) motocykl nie straci odczuwalnie na przyspieszeniu a obroty silnika spadną przy danej prędkości. U mnie zmieniłem na 40 zębów. Mieszkam na podkarpaciu duzo górek i nie muszę redukować bo motocykl daje radę :) jeżdżę sam bez balastu z tyłu kanapy. Dopiero po przekroczeniu 130 km/h jakoś mu ciężko sie dalej rozpędzać :) i potrzeba długiej prostej żeby maksa osiągnąć :).
SlawekHrabia
:
Odpowiedz do tematu
Jazda na 4 biegach VT600 solo jest super.
Wiem, bo miałem i jeżdziłem
Wiem, bo miałem i jeżdziłem