Kufer i światło stopu
Odpowiedz do tematu

: Kufer i światło stopu
Witam

Mam dwie kwestie o które chciałbym się poradzić. Zakupiłem kufer skórzany który okazał się chyba za duży i po jego wstępnym przymierzeniu do bagażnika zrodziły się dwa pytania.

1) Do kufra są dołączone skórzane paski do jego mocowania. Po zamocowaniu za pomocą nich kufer wydaje się dość luźny a dodatkowo ugina się (jest szerszy niż bagażnik). Ma ktoś może jakiś pomysł jak usztywnić mocowanie?

2) W VT600 w takim położeniu kufer zasłania światło stopu które znajduję się pod nim (zaraz za kanapą). Bagażnik który mam jest dość niski.
Myślałem o dołożeniu dodatkowego światła stopu gdzieś na kufrze, to będzie dobry pomysł? Macie może jakieś sprawdzone światła które można by użyć? Nie chcę też ingerować zbytnio w oryginalne światło.

:
Mocowanie kufra na paskach to kiepskie rozwiązanie.
Ja mam zrobioną platformę przytwierdzona do bagażnika i na niej osadzony jest kufer.
Dodatkowo kufer przykręcony jest do oparcia bagażnika.
Wszystko skręcane jest nierdzewnymi śrubami o dużych płaskich łbach.
Dziś jutro zrobię zdjęcie i podeślę Ci na maila, albo tu wrzucę.

Jeśli chodzi o światło to odejdź 2 kroki od motocykla i spójrz czy jest widoczne.
Ja też sądziłem że będzie zasłonięte ( vt1100 ).
A nie jest ;-)

:
z dodatkowym światłem STOP to może być problem prawny. Przepisy regulują tą kwestię i nie zawsze można je montować lub montować, ale pod pewnymi zasadami

:
Tak ja zamontowałem.
Wyciąłem z płyty z kompozytu żywiczo-włukna szklanego platformę.
Ją przytwierdziłem do bagażnika.
Do niej przemontowałem kufer i dodatkowo przykręciłem do oparcia pasażera.
Doskonale się trzyma nie obwisają boki. Nic się nie luzuje, nie telepie.
Tak przejechałem ponad 5 tyś km z bagażem.
Dodam że kufer usztywniony oryginalnie przez producenta.
https://drive.google.com/drive/folders/1vIciELenwx9QHsZmECnk7A3SMIZjfSv1?usp=sharing

:
Zapomniałem dofotografować wspornika po lewej i prawej stronie oparcia pasażera do której chwycona jest platforma. To te 2 parzyste dziurki na płycie.
A to wcięcie to dojście do śruby montującej kanapę.
Jutro chyba zajrzę do garażu to dorzucę fotki

:
tetis12, Za duży kufer to pojęcie względne. Dość luźno przyjmuje się zasadę że sakwy nie powinny być szersze niż kierownica a kufer nie powinien być szerszy niż sakwy. Ale to jak mówiłem dość luźne reguły.
Jeśli chcesz montować dodatkowe światło stopu to przede wszystkim takie które ma homologację.

W_T_G,
W_T_G napisał/a:
Dodam że kufer usztywniony oryginalnie przez producenta.

Czym usztywniony?
Sako na życzenie klienta bardzo ładnie usztywnia dno kufra powlekaną na czarno płytą aluminiową.
Usztywnianie cienkim plastikiem służy jedynie do celów estetycznych nie transportowych.

NIL MORTIFI SINE LUCRE
:
Zgadza się, kufer mój jest jak większość usztywniony tworzywem jak piszesz.
Można do usztywnienia użyć płyty z kompozytu aluminiowego.
Kompozyt konstrukcyjny DIBOND. Sztywny i lekki. grubości od 2 do 4 mm.
Również w kolorach. Np czarny
https://www.armetpolska.p...YRoC6iQQAvD_BwE

Ja użyłem co miałem pod ręką :->

:
Witam,
Osobiście w moim przypadku dorobiłem bagażnik dokładnie dopasowany pod kufer z pręta nierdzewnego fi10, do którego jest na stałe przykręcony i problemu z usztywnieniem brak. Kufer dodatkowo przypięty jest do oparcia paskiem akcesoryjnym, który otrzymałem z kufrem.
W temacie światła to czy będziesz miał z homologacją S1/S2, czy nie, to w przypadku motocykli każdy policjant/diagnosta może się doczepić. Jak dobrze pamiętam: odległość między tylną oryginalną lampą a dodatkową musi wynosić minimum 60 cm, przy czym światło nie może być zamontowane wyżej niż 120 cm i niżej niż 25/35cm (w zależności od rodzaju światła Stop/Pozycja), więc raczej nie jesteś w stanie tego wymogu spełnić (jeżeli się mylę, proszę mnie poprawić).
Ja zamontowałem dodatkowe światło tuż nad rejestracją z możliwością odłączenia i zasłonięcia (może nie będę miał problemu jak ktoś się czepi, i dokonam "naprawy" na miejscu).
Niestety nie mam pojęcia jak dołączyć foto na forum, więc się nie mogę podzielić zdjęciami, mogę wysłać emailem.
Pozdrawiam
Marcin

:
Marcik 1100 napisał/a:
Witam,Osobiście w moim przypadku dorobiłem bagażnik dokładnie dopasowany pod kufer z pręta nierdzewnego fi10, do którego jest na stałe przykręcony i problemu z usztywnieniem brak.
Pozdrawiam Marcin

Na pewno jest to profesjonalne podejście
Ale tu już wchodzimy w dodatkowe koszty, szukanie wykonawcy, jego estetyki wykonania.
Platforma spełnia swoje zadanie i chyba jest najszybsza do wykonania.
Ale czasu jest do samej wiosny ;-)

:
Marcik 1100 napisał/a:
W temacie światła to czy będziesz miał z homologacją S1/S2, czy nie, to w przypadku motocykli każdy policjant/diagnosta może się doczepić. Jak dobrze pamiętam: odległość między tylną oryginalną lampą a dodatkową musi wynosić minimum 60 cm, przy czym światło nie może być zamontowane wyżej niż 120 cm i niżej niż 25/35cm (w zależności od rodzaju światła Stop/Pozycja), więc raczej nie jesteś w stanie tego wymogu spełnić (jeżeli się mylę, proszę mnie poprawić).


Jak będzie chciał to się doczepi, ale prędzej machnie ręką na takie które ma homologację niż na takie które nie ma.

NIL MORTIFI SINE LUCRE
:
Dorzuciłem zdjęcia mocowania platformy do strony siedzenia.
Zrobiłem uszy z blachy Al 2mm jak na zdjęciach. Do nich od strony oparcia pasażera chwycona jest platforma.
Kolejne miejsce mocowania platformy to koniec bagażnika, centralnie nad światłem STOP.
Nie pamiętam czy tam był otwór, czy nawierciłem bagażnik.
To miejsce jest zarazem mocowaniem platformy jak i kufra.
Jeśli chodzi o STOP i jego widoczność.
Zdjęcie które zrobiłem jest w odległości 2 m od motocykla i 1,4 m od podłogi.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group