Witam, mam dylemat natury szekspirowskiej DOT3 czy DOT4 użyć do wymiany?
Serwisówka podaje do mojego modelu DOT3 ale na pokrywie zbiorniczka jest napisane "use only DOT3 or DOT4"... I bądź tu mądry.
Wiem, że nie zaleca się mieszania płynów, a nie wiem co wlał poprzedni właściciel.
Słucham mądrych głów
Odpowiedz do tematu
: Jaki płyn do sprzęgła vt 700C 85r.
-> shadow on the road
:
DOT4. I wymienić cały płyn na nowy.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Tak bez uzasadnienia? Może coś dodasz od siebie. Serwisówka wyraźnie sugeruje DOT3 ...
-> shadow on the road
:
Bo w 1985 roku nie było DOT4 😂
Gregi napisał/a: |
Tak bez uzasadnienia? Może coś dodasz od siebie. Serwisówka wyraźnie sugeruje DOT3 ... |
Bo w 1985 roku nie było DOT4 😂
:
DOT 3 lub DOT 4. Co mam uzasadniać.
Ale tak informacyjnie. DOT 4 ma wyższą temp. wrzenia od DOT 3.
Gregi napisał/a: |
"use only DOT3 or DOT4 |
DOT 3 lub DOT 4. Co mam uzasadniać.
Ale tak informacyjnie. DOT 4 ma wyższą temp. wrzenia od DOT 3.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
adam3911, z Twojej odpowiedzi wnioskuję, że pokrywka zbiorniczka płynu w mojej Hani nie jest oryginalna, bo skąd by był na niej taki opis?
A ogólnie Panowie to drążę temat, bo nie chciałbym wymieniać spuchniętych uszczelek w układzie z powodu prostej roboty (na razie wszytko działa jak należy tylko płyn stary)...
A ogólnie Panowie to drążę temat, bo nie chciałbym wymieniać spuchniętych uszczelek w układzie z powodu prostej roboty (na razie wszytko działa jak należy tylko płyn stary)...
-> shadow on the road
:
Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
DOT 3 i DOT 4 są ze sobą mieszalne. Jedyna różnica pomiędzy nimi to temperatura wrzenia, która jest wyższa w DOT 4 za sprawą dodatków estrów boranowych. Chcesz wlać DOT 3 - to lej.
Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
:
Znalazłem taki płyn, który rozwiązuje problem
https://imready.eu/produkty/BC0182-plyn-hamulcowy-motul-dot3-dot4-0-5l-dot-3-4-0-5l-102718&art=2567766&gru=A~6600000#flcrd2
https://imready.eu/produkty/BC0182-plyn-hamulcowy-motul-dot3-dot4-0-5l-dot-3-4-0-5l-102718&art=2567766&gru=A~6600000#flcrd2
-> shadow on the road
:
Może się mylę ale dla mnie to tak jakbyś kupował frappe i espresso w jednym kubku.
Dot3 jest starszym płynem, Dot4 nowszym o wyższej temp wrzenia jak już pisał R0bi.
Gregi napisał/a: |
Znalazłem taki płyn, który rozwiązuje problem |
Może się mylę ale dla mnie to tak jakbyś kupował frappe i espresso w jednym kubku.
Dot3 jest starszym płynem, Dot4 nowszym o wyższej temp wrzenia jak już pisał R0bi.
:
Ja leję do swojej VT 750ccm z 1985 DOT4 i nie narzekam.
:
W przypadku sprzęgła nie ma znaczenia czy DOT3 lub DOT4, różnią się temperaturą wrzenia a takie raczej nie występują. Ważna jest tylko ogólna jakość i świeżość bo chłoną wilgoć.
:
Szanowni, nie chodzi o to który wlać, tylko o uszczelki pompy i siłownika. Moje obawy są takie, że jeżeli teraz jest zalany DOT3 a wleję DOT4 to być może na skutek zmiany szzlag trafi uszczelki, które były projektowane do współpracy z tym starszym płynem. W końcu to 1985 r...kiedy DOT4 jeszcze nie było.
-> shadow on the road
:
Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
Ciekawi mnie skąd takie obawy. Słyszałeś może o chociaż jednym takim przypadku?
Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
:
Takie przypadki się zdarzały przy przejściu z płynu da1 na dot, ale to zdecydowanie prehistoria.
Zdarzało mi się, z potrzeby chwili, miksować dot3 i dot4 (akurat nie w motocyklu), i nigdy żadne problemy z tego nie wynikły.
Zdarzało mi się, z potrzeby chwili, miksować dot3 i dot4 (akurat nie w motocyklu), i nigdy żadne problemy z tego nie wynikły.
:
Odpowiedz do tematu
R0bi, moje obawy wynikają z zaleceń na opakowaniach gdzie wyraźnie jest napisane że nie zaleca się mieszania płynów o różnej specyfikacji.
Z motocyklami miałem do czynienia w młodości i z autopsji miałem taki przypadek kiedy na skutek zastosowania niezalecanego płynu do układu hamulcowego zablokował się zacisk. Po rozebraniu okazało się że uszczelki tłoczków spuchły. To było w latach 80-tych, może teraz już ten problem nie występuje, uszczelki i płyny są nowej generacji. Jednak wolę zapytać jak nie wiem, niż później dodatkowo coś naprawiać😀
Z motocyklami miałem do czynienia w młodości i z autopsji miałem taki przypadek kiedy na skutek zastosowania niezalecanego płynu do układu hamulcowego zablokował się zacisk. Po rozebraniu okazało się że uszczelki tłoczków spuchły. To było w latach 80-tych, może teraz już ten problem nie występuje, uszczelki i płyny są nowej generacji. Jednak wolę zapytać jak nie wiem, niż później dodatkowo coś naprawiać😀
-> shadow on the road