/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana Oleju VLX 600
Autor Wiadomość
towalsky 


Motocykl: GSX 1400 + SV 650 N
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 1232
Skąd: Puławy
Wysłany: 2019-02-28, 14:19   

Z tego, co pamiętam, to u mnie był płyn różowy. Z początku też miałem problem, żeby dojrzeć czy w ogóle ten płyn jest w zbiorniczku. Należałoby się położyć z boku motocykla i poprosić drugą osobę o "pobujanie" maszyną.
_________________
-=ShadoW=-
 
 
 
greg0r 
Grzesiek

Motocykl: vt600 bobber '94
Wiek: 48
Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 50
Skąd: Niepołomice/Kraków
Wysłany: 2019-02-28, 15:43   

zielony, niebieski , różowy :) jakikolwiek byleby był do chłodnic aluminiowych :)
tak, przy bujaniu łatwiej dostrzec czy jest jakiś płyn w środku ,
kiedyś, przy okazji wymiany płynu do chłodnicy, odkręciłem go, wymyłem w rozpuszczalniku z zewnątrz i wewnątrz, cudów nie zrobiło ale pomogło, płyn jest bardziej widoczny
 
 
daro 
Daro


Motocykl: VTX 1800S36
Wiek: 62
Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 658
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2019-02-28, 16:55   

[quote="greg0r"]zielony, niebieski , różowy :) jakikolwiek byleby był do chłodnic aluminiowych :)

Koledzy pamiętajmy że to są motocykle i płyn motocyklowy o wyższych parametrach wrzenia.
:mrgreen:
 
 
towalsky 


Motocykl: GSX 1400 + SV 650 N
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 1232
Skąd: Puławy
Wysłany: 2019-02-28, 16:57   

daro napisał/a:
Koledzy pamiętajmy że to są motocykle i płyn motocyklowy o wyższych parametrach wrzenia.

Najlepiej MOTUL.
_________________
-=ShadoW=-
 
 
 
Ruffi 


Motocykl: Yamaha Xv1900CU Raider, HD Dyna fxdl
Wiek: 48
Dołączył: 08 Maj 2014
Posty: 118
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-02-28, 17:30   

Jak masz możliwość to w pomieszczeniu ( lub wieczorkiem na dworze) od dołu poswieć swiatłem tam gdzie jest zbiorniczek wyrównawczy i zobaczysz czy jest płyn czy go nie ma. Ja u siebie zalałem borygo różowy i nic sie nie dzieje poziom w zbiorniczku jest. Jesli nie ma plynu to koniecznie dolej powyzej kreski minimum. Po nagrzaniu silnika plyn powinien byc pomiedzy min i max. A najlepiej jak nie wiesz jaki jest zalany to wymien płyn na nowy nie jest to jakaś straszna robota.
 
 
greg0r 
Grzesiek

Motocykl: vt600 bobber '94
Wiek: 48
Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 50
Skąd: Niepołomice/Kraków
Wysłany: 2019-03-01, 12:11   

[quote="daro"]
greg0r napisał/a:
zielony, niebieski , różowy :) jakikolwiek byleby był do chłodnic aluminiowych :)

Koledzy pamiętajmy że to są motocykle i płyn motocyklowy o wyższych parametrach wrzenia.
:mrgreen:


samochodowy ma około 110stopni, lepsze i motocyklowe nawet 135
ale pamiętajmy, że temp. załączania termostatu, w zależności od modelu to zapewne 95-100 (w autach niżej)
jednakże daro ma rację :thx: , lepiej kupić dedykowany i nie martwić się na zapas :-D
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9482
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2019-03-06, 23:49   

daro napisał/a:
Koledzy pamiętajmy że to są motocykle i płyn motocyklowy o wyższych parametrach wrzenia.

Nie dajmy się zwariować. Ja tam sje do wszystkich swoich motocykli normalny, zwykły płyn i nic się nie dzieje.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
daro 
Daro


Motocykl: VTX 1800S36
Wiek: 62
Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 658
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2019-03-07, 11:02   

W Krysiowej i mojej też nic się nie dzieje :-P :mrgreen: , ponieważ płyn jest świeży i odpowiedni :-)8
 
 
bogdi 
aby do przodu :)


Motocykl: vt600-NC700x i skutery dwa
Wiek: 59
Dołączył: 06 Cze 2013
Posty: 1051
Skąd: Kiełczów
Wysłany: 2019-03-07, 20:13   

Todek napisał/a:
daro napisał/a:
Koledzy pamiętajmy że to są motocykle i płyn motocyklowy o wyższych parametrach wrzenia.

Nie dajmy się zwariować. Ja tam sje do wszystkich swoich motocykli normalny, zwykły płyn i nic się nie dzieje.


to jest MOTOCYKLOWY ?, kupuję koncentrat, mieszam z wodą, w trakcie sezonu sprawdzam, ewentualnie uzupełnię koncentratem i NIC SIĘ NIE GOTUJĘ :omg:
 
 
caymofo 

Motocykl: VT 600
Dołączył: 11 Cze 2018
Posty: 34
Skąd: Opole
Wysłany: 2020-10-21, 10:27   

Podłączę się pod temat - trochę głupim pytaniem, ale wybaczcie - moja wiedza mechaniczna jest na nie najwyższym poziomie :mrgreen: Chciałbym Was zapytać - czy w naszych maszynach ten sam olej "obmywa" silnik i skrzynię biegów? Czy przy wymianie oleju silnikowego od razu wymieniany jest olej do skrzyni? Czy może powinienem dokonać jeszcze jakiejś osobnej czynności, aby wymienić olej stricte w skrzyni biegów?
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 954
Skąd: Chełm
Wysłany: 2020-10-21, 10:40   

caymofo - to jest ten sam układ smarowania w obrębie silnika, skrzyni biegów i sprzęgła.
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
caymofo 

Motocykl: VT 600
Dołączył: 11 Cze 2018
Posty: 34
Skąd: Opole
Wysłany: 2020-10-21, 12:02   

Czyli dla pewności - wymieniając olej "w silniku" tak naprawdę wymieniamy olej w:
- silniku,
- skrzyni biegów,
- sprzęgle

i to wszystko w pakiecie "za jednym zamachem" :mrgreen:
Tak myślałem, ale trochę mi Szwagier namieszał, on ma HD i tam osobno się to odbywa.
 
 
towalsky 


Motocykl: GSX 1400 + SV 650 N
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 1232
Skąd: Puławy
Wysłany: 2020-10-21, 12:03   

caymofo,

Tak jest. Śwagier ma gorzej ;)
_________________
-=ShadoW=-
 
 
 
bogdi 
aby do przodu :)


Motocykl: vt600-NC700x i skutery dwa
Wiek: 59
Dołączył: 06 Cze 2013
Posty: 1051
Skąd: Kiełczów
Wysłany: 2020-10-21, 16:30   

pewnie, że gorzej, nie dość, że musi lać dwa oleje to i tak miska olejowa jest sucha
 
 
caymofo 

Motocykl: VT 600
Dołączył: 11 Cze 2018
Posty: 34
Skąd: Opole
Wysłany: 2020-10-26, 14:40   

Dziękuję Wam za odpowiedzi i rozjaśnienie tematu :mrgreen:

Szwagier i jego H-D.. no cóż, wiadomo, że ma gorzej. A z drugiej strony czego oczekiwać od motocykla, który dostaje się tylko jako dodatek przy płaceniu za markę :twisted: :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM