Wymiana Oleju VLX 600 |
Autor |
Wiadomość |
towalsky
Motocykl: GSX 1400 + SV 650 N
Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 1232 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2019-02-28, 14:19
|
|
|
Z tego, co pamiętam, to u mnie był płyn różowy. Z początku też miałem problem, żeby dojrzeć czy w ogóle ten płyn jest w zbiorniczku. Należałoby się położyć z boku motocykla i poprosić drugą osobę o "pobujanie" maszyną. |
_________________ -=ShadoW=- |
|
|
|
|
greg0r
Grzesiek
Motocykl: vt600 bobber '94
Wiek: 48 Dołączył: 10 Gru 2016 Posty: 50 Skąd: Niepołomice/Kraków
|
Wysłany: 2019-02-28, 15:43
|
|
|
zielony, niebieski , różowy :) jakikolwiek byleby był do chłodnic aluminiowych :)
tak, przy bujaniu łatwiej dostrzec czy jest jakiś płyn w środku ,
kiedyś, przy okazji wymiany płynu do chłodnicy, odkręciłem go, wymyłem w rozpuszczalniku z zewnątrz i wewnątrz, cudów nie zrobiło ale pomogło, płyn jest bardziej widoczny |
|
|
|
|
daro
Daro
Motocykl: VTX 1800S36
Wiek: 62 Dołączył: 12 Wrz 2013 Posty: 658 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2019-02-28, 16:55
|
|
|
[quote="greg0r"]zielony, niebieski , różowy :) jakikolwiek byleby był do chłodnic aluminiowych :)
Koledzy pamiętajmy że to są motocykle i płyn motocyklowy o wyższych parametrach wrzenia.
|
|
|
|
|
towalsky
Motocykl: GSX 1400 + SV 650 N
Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 1232 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2019-02-28, 16:57
|
|
|
daro napisał/a: | Koledzy pamiętajmy że to są motocykle i płyn motocyklowy o wyższych parametrach wrzenia. |
Najlepiej MOTUL. |
_________________ -=ShadoW=- |
|
|
|
|
Ruffi
Motocykl: Yamaha Xv1900CU Raider, HD Dyna fxdl
Wiek: 48 Dołączył: 08 Maj 2014 Posty: 118 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2019-02-28, 17:30
|
|
|
Jak masz możliwość to w pomieszczeniu ( lub wieczorkiem na dworze) od dołu poswieć swiatłem tam gdzie jest zbiorniczek wyrównawczy i zobaczysz czy jest płyn czy go nie ma. Ja u siebie zalałem borygo różowy i nic sie nie dzieje poziom w zbiorniczku jest. Jesli nie ma plynu to koniecznie dolej powyzej kreski minimum. Po nagrzaniu silnika plyn powinien byc pomiedzy min i max. A najlepiej jak nie wiesz jaki jest zalany to wymien płyn na nowy nie jest to jakaś straszna robota. |
|
|
|
|
greg0r
Grzesiek
Motocykl: vt600 bobber '94
Wiek: 48 Dołączył: 10 Gru 2016 Posty: 50 Skąd: Niepołomice/Kraków
|
Wysłany: 2019-03-01, 12:11
|
|
|
[quote="daro"] greg0r napisał/a: | zielony, niebieski , różowy :) jakikolwiek byleby był do chłodnic aluminiowych :)
Koledzy pamiętajmy że to są motocykle i płyn motocyklowy o wyższych parametrach wrzenia.
|
samochodowy ma około 110stopni, lepsze i motocyklowe nawet 135
ale pamiętajmy, że temp. załączania termostatu, w zależności od modelu to zapewne 95-100 (w autach niżej)
jednakże daro ma rację , lepiej kupić dedykowany i nie martwić się na zapas |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9482 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2019-03-06, 23:49
|
|
|
daro napisał/a: | Koledzy pamiętajmy że to są motocykle i płyn motocyklowy o wyższych parametrach wrzenia.
|
Nie dajmy się zwariować. Ja tam sje do wszystkich swoich motocykli normalny, zwykły płyn i nic się nie dzieje. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
daro
Daro
Motocykl: VTX 1800S36
Wiek: 62 Dołączył: 12 Wrz 2013 Posty: 658 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2019-03-07, 11:02
|
|
|
W Krysiowej i mojej też nic się nie dzieje , ponieważ płyn jest świeży i odpowiedni |
|
|
|
|
bogdi
aby do przodu :)
Motocykl: vt600-NC700x i skutery dwa
Wiek: 59 Dołączył: 06 Cze 2013 Posty: 1051 Skąd: Kiełczów
|
Wysłany: 2019-03-07, 20:13
|
|
|
Todek napisał/a: | daro napisał/a: | Koledzy pamiętajmy że to są motocykle i płyn motocyklowy o wyższych parametrach wrzenia.
|
Nie dajmy się zwariować. Ja tam sje do wszystkich swoich motocykli normalny, zwykły płyn i nic się nie dzieje. |
to jest MOTOCYKLOWY ?, kupuję koncentrat, mieszam z wodą, w trakcie sezonu sprawdzam, ewentualnie uzupełnię koncentratem i NIC SIĘ NIE GOTUJĘ |
|
|
|
|
caymofo
Motocykl: VT 600
Dołączył: 11 Cze 2018 Posty: 34 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2020-10-21, 10:27
|
|
|
Podłączę się pod temat - trochę głupim pytaniem, ale wybaczcie - moja wiedza mechaniczna jest na nie najwyższym poziomie Chciałbym Was zapytać - czy w naszych maszynach ten sam olej "obmywa" silnik i skrzynię biegów? Czy przy wymianie oleju silnikowego od razu wymieniany jest olej do skrzyni? Czy może powinienem dokonać jeszcze jakiejś osobnej czynności, aby wymienić olej stricte w skrzyni biegów? |
|
|
|
|
Marecki
Marek
Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54 Dołączył: 15 Paź 2018 Posty: 954 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2020-10-21, 10:40
|
|
|
caymofo - to jest ten sam układ smarowania w obrębie silnika, skrzyni biegów i sprzęgła. |
_________________ były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r. |
|
|
|
|
caymofo
Motocykl: VT 600
Dołączył: 11 Cze 2018 Posty: 34 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2020-10-21, 12:02
|
|
|
Czyli dla pewności - wymieniając olej "w silniku" tak naprawdę wymieniamy olej w:
- silniku,
- skrzyni biegów,
- sprzęgle
i to wszystko w pakiecie "za jednym zamachem"
Tak myślałem, ale trochę mi Szwagier namieszał, on ma HD i tam osobno się to odbywa. |
|
|
|
|
towalsky
Motocykl: GSX 1400 + SV 650 N
Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 1232 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2020-10-21, 12:03
|
|
|
caymofo,
Tak jest. Śwagier ma gorzej ;) |
_________________ -=ShadoW=- |
|
|
|
|
bogdi
aby do przodu :)
Motocykl: vt600-NC700x i skutery dwa
Wiek: 59 Dołączył: 06 Cze 2013 Posty: 1051 Skąd: Kiełczów
|
Wysłany: 2020-10-21, 16:30
|
|
|
pewnie, że gorzej, nie dość, że musi lać dwa oleje to i tak miska olejowa jest sucha |
|
|
|
|
caymofo
Motocykl: VT 600
Dołączył: 11 Cze 2018 Posty: 34 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2020-10-26, 14:40
|
|
|
Dziękuję Wam za odpowiedzi i rozjaśnienie tematu
Szwagier i jego H-D.. no cóż, wiadomo, że ma gorzej. A z drugiej strony czego oczekiwać od motocykla, który dostaje się tylko jako dodatek przy płaceniu za markę |
|
|
|
|
|