VT 500C Stuki w silniku
Odpowiedz do tematu

: VT 500C Stuki w silniku
witam potrzebuje opinii bardziej doświadczonych kolegów i koleżanek, wiem że jest kilka wątków na forum o niewytruwanej i głośnej pracy silnika, kilka nawet przeglądnąłem. :mrgreen: jednak wydaje mi się że w każdym przypadku są nieco inne objawy.
W zeszłym tygodniu zmieniłam olej i filtr oleju, w piątek po pracy trochę pociągnąłem ją na 2 biegu ( pod 7 tyś ) gdy zatrzymałem się na światłach usłyszałem metaliczne nieregularne stukanie, innych objawów nie zaobserwowałem. niedojechany do domu posłuchałem jeszcze pracy silnika na wolnych obrotach około 30s, nie słyszałem już stukania.
dziś rano, chciałem się przejechać i po odpaleniu znowu silnik stukał. chwile pracował bo chciałem ustalić z której części silnika dochodzą chabasy i nie jestem pewien ale wydaje mi się że spod dekla sprzęgła. po 10 min pray na wolnych obrotach silnik nadal chałałasował.
nagrałem film pod koniec wyraźnie słychać o co chodzi.
ps po dodaniu gazu na nagraniu nie słuchać stuków ale są one wyczuwalne po przyłożeniu ręki do silnika.
https://www.youtube.com/watch?v=9RwaXm63yIE
co to może być? wiem że zawory trochę słychać ale stuki zaczęły się nagle nie nasilały się z biegiem czasu,

:
Z cylku "Nie znam się więc się wypowiem". Parę dobrych lat temu na VT 500 C pojechałem z paroma ziomkami na wesele kumpla by zrobić trochę hałasu. W gronie kilku, kilkunastu (nie pamiętam )motocykli dostałem szajby i trzymałem obroty pod czerwone pole nie całe 2 minuty. Jakie było moje zaskoczenie gdy po rozjechaniu się całego towarzystwa usłyszałem okrutne napier....%^& z silnika. Hałas dobiegał z tylnego cylindra. Po wyjęciu silnika z ramy i odkręceniu deklów zaworowych dostrzegłem nakrętkę jednego z zaworów która na moje szczęście usadziła się w samym rogu i dzięki temu nie zrobiła bigosu w silniku. "Głupi ma zawsze szczęście" :mrgreen: ot cała historia.

Życzę Ci żeby to nie było nic poważnego

Pozdro ziomuś również z Rzeszowa

Honda Shadow VT 1100 C '85
:
Oby nie panewka...

:
Wydaje mi się że panewka nie stuka tak metaliczne

:
A ile u ciebie te wolne obroty mają? Bo na końcu słychać jakby się silnik dławił już. Okolice sprzęgła z eksploatacji to łańcuch pompy oleju (on trochę inaczej - ale jak się silnik dławi to może nim rzucać jak jest luźny)

Do sprawdzenia na szybko
1. Poziom wysunięcia napinaczy rozrządu (czy łańcuchy nie za luźne)
2. Luzy zaworowe (ogólnie co roku powinno się je sprawdzać i w razie konieczności kasować - 500 nie ma kasowatorow)
3 jak wymieniałeś olej pamiętałeś aby napełnić lekko filtr olejem oraz sprawdzić stan po lekkiej pracy?

7krpm to nic poważnego na ten silnik

Maruda od urodzenia :omg:
:
Cześć trochę wczoraj pogrzebałem
- Nacią łańcucha tył i przód 6mm
- Luzy zaworowe Tył
ssące 0.15mm wydechowy 0.3 mm
- Luzy zaworowe Przód
ssące ciasne 0.1 wydechowy 0,15 mm. szczelinomierz mam mało precyzyjny co 0.05 mm dlatego napisałem ciasne 0.1mm.

Zawory wszystkie ustawiłem na 0.10mm

uszkodzony jest kosz sprzeęgłowy
https://www.youtube.com/watch?v=_L1ApQNvUu0


zmów mam kilka pytań.
1) Wiem że nie powinno być możliwości obrócenia kosza prawo lewo (zębatka stoi w miejscu a kosz ma luz). pytanie czy do wymiany jest również łożysko kosza, luz góra dół. jakiś luz powinien być ale czy aż taki ?
2) Czy można regenerować kosz i ile to może kosztować,

:
Z tego co pamiętam zawory chyba powinny być troszkę luźniej - z głowy napisze do sprawdzenia trzeba) dolotowe 0.1-0.15 wylotowe 0.15-0.2

Jak masz do sprzęgła rozebrane to sprawdź jeszcze ten łańcuch pompy - u sporu osób był wyciągnięty - w tym i u mnie. Poza tym 6mm na rozrzadach to chyba górna granica.

Maruda od urodzenia :omg:
:
Wszystkie luzy zaworowe po 0,1mm mają być

były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
:
Luz zaworów ustawiłem zgodnie z instrukcją,
a jak sprawdzić stan łańcucha napędu pompy. ma trochę luzu. ale nie wiem ile powinien mieć.

:
i poskładane,
kosz zregenerowany, opinie nt. regeneracji są raczej mało optymistyczne ale czas zweryfikuje trwałość. Wolałem zregenerować swój niż kupić 2 w takim samym stanie dodatkowo wymieniłem sprężyny dociskające tarcze ( wysokość po za standardem), wymieniłem podciekający wąż płynu chłodzącego, i wczoraj zrobiłem około 100 km. Jest znacznie lepiej. słychać jeszcze napęd pompy, i będzie on wymieniony po sezonie,
wrzucę film i pokaże jak teraz silnik pracuje.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group