Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
VT 500C Stuki w silniku
Autor Wiadomość
kolin17_71 

Motocykl: Vt 500
Wiek: 30
Dołączył: 24 Lut 2019
Posty: 16
Skąd: rzeszów
Wysłany: 2020-08-30, 12:10   VT 500C Stuki w silniku

witam potrzebuje opinii bardziej doświadczonych kolegów i koleżanek, wiem że jest kilka wątków na forum o niewytruwanej i głośnej pracy silnika, kilka nawet przeglądnąłem. :mrgreen: jednak wydaje mi się że w każdym przypadku są nieco inne objawy.
W zeszłym tygodniu zmieniłam olej i filtr oleju, w piątek po pracy trochę pociągnąłem ją na 2 biegu ( pod 7 tyś ) gdy zatrzymałem się na światłach usłyszałem metaliczne nieregularne stukanie, innych objawów nie zaobserwowałem. niedojechany do domu posłuchałem jeszcze pracy silnika na wolnych obrotach około 30s, nie słyszałem już stukania.
dziś rano, chciałem się przejechać i po odpaleniu znowu silnik stukał. chwile pracował bo chciałem ustalić z której części silnika dochodzą chabasy i nie jestem pewien ale wydaje mi się że spod dekla sprzęgła. po 10 min pray na wolnych obrotach silnik nadal chałałasował.
nagrałem film pod koniec wyraźnie słychać o co chodzi.
ps po dodaniu gazu na nagraniu nie słuchać stuków ale są one wyczuwalne po przyłożeniu ręki do silnika.
https://www.youtube.com/watch?v=9RwaXm63yIE
co to może być? wiem że zawory trochę słychać ale stuki zaczęły się nagle nie nasilały się z biegiem czasu,
 
 
kawosz 


Motocykl: VT 1100 C '85
Wiek: 36
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 30
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-08-30, 15:48   

Z cylku "Nie znam się więc się wypowiem". Parę dobrych lat temu na VT 500 C pojechałem z paroma ziomkami na wesele kumpla by zrobić trochę hałasu. W gronie kilku, kilkunastu (nie pamiętam )motocykli dostałem szajby i trzymałem obroty pod czerwone pole nie całe 2 minuty. Jakie było moje zaskoczenie gdy po rozjechaniu się całego towarzystwa usłyszałem okrutne napier....%^& z silnika. Hałas dobiegał z tylnego cylindra. Po wyjęciu silnika z ramy i odkręceniu deklów zaworowych dostrzegłem nakrętkę jednego z zaworów która na moje szczęście usadziła się w samym rogu i dzięki temu nie zrobiła bigosu w silniku. "Głupi ma zawsze szczęście" :mrgreen: ot cała historia.

Życzę Ci żeby to nie było nic poważnego

Pozdro ziomuś również z Rzeszowa
_________________
Honda Shadow VT 1100 C '85
 
 
zemnebedeusz 
Facta non Verba!


Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 44
Dołączył: 18 Lis 2018
Posty: 185
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2020-08-30, 19:06   

Oby nie panewka...
 
 
kolin17_71 

Motocykl: Vt 500
Wiek: 30
Dołączył: 24 Lut 2019
Posty: 16
Skąd: rzeszów
Wysłany: 2020-08-31, 15:35   

Wydaje mi się że panewka nie stuka tak metaliczne
 
 
Marlboro 
Tomek


Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 37
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 950
Skąd: Suskowola /WRA
Wysłany: 2020-09-01, 14:57   

A ile u ciebie te wolne obroty mają? Bo na końcu słychać jakby się silnik dławił już. Okolice sprzęgła z eksploatacji to łańcuch pompy oleju (on trochę inaczej - ale jak się silnik dławi to może nim rzucać jak jest luźny)

Do sprawdzenia na szybko
1. Poziom wysunięcia napinaczy rozrządu (czy łańcuchy nie za luźne)
2. Luzy zaworowe (ogólnie co roku powinno się je sprawdzać i w razie konieczności kasować - 500 nie ma kasowatorow)
3 jak wymieniałeś olej pamiętałeś aby napełnić lekko filtr olejem oraz sprawdzić stan po lekkiej pracy?

7krpm to nic poważnego na ten silnik
_________________
Maruda od urodzenia :omg:
 
 
 
kolin17_71 

Motocykl: Vt 500
Wiek: 30
Dołączył: 24 Lut 2019
Posty: 16
Skąd: rzeszów
Wysłany: 2020-09-03, 07:47   

Cześć trochę wczoraj pogrzebałem
- Nacią łańcucha tył i przód 6mm
- Luzy zaworowe Tył
ssące 0.15mm wydechowy 0.3 mm
- Luzy zaworowe Przód
ssące ciasne 0.1 wydechowy 0,15 mm. szczelinomierz mam mało precyzyjny co 0.05 mm dlatego napisałem ciasne 0.1mm.

Zawory wszystkie ustawiłem na 0.10mm

uszkodzony jest kosz sprzeęgłowy
https://www.youtube.com/watch?v=_L1ApQNvUu0


zmów mam kilka pytań.
1) Wiem że nie powinno być możliwości obrócenia kosza prawo lewo (zębatka stoi w miejscu a kosz ma luz). pytanie czy do wymiany jest również łożysko kosza, luz góra dół. jakiś luz powinien być ale czy aż taki ?
2) Czy można regenerować kosz i ile to może kosztować,
 
 
Marlboro 
Tomek


Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 37
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 950
Skąd: Suskowola /WRA
Wysłany: 2020-09-05, 07:48   

Z tego co pamiętam zawory chyba powinny być troszkę luźniej - z głowy napisze do sprawdzenia trzeba) dolotowe 0.1-0.15 wylotowe 0.15-0.2

Jak masz do sprzęgła rozebrane to sprawdź jeszcze ten łańcuch pompy - u sporu osób był wyciągnięty - w tym i u mnie. Poza tym 6mm na rozrzadach to chyba górna granica.
_________________
Maruda od urodzenia :omg:
 
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: Honda VT500C 1984r.
Wiek: 50
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 463
Skąd: Chełm
Wysłany: 2020-09-06, 00:08   

Wszystkie luzy zaworowe po 0,1mm mają być
 
 
kolin17_71 

Motocykl: Vt 500
Wiek: 30
Dołączył: 24 Lut 2019
Posty: 16
Skąd: rzeszów
Wysłany: 2020-09-06, 04:42   

Luz zaworów ustawiłem zgodnie z instrukcją,
a jak sprawdzić stan łańcucha napędu pompy. ma trochę luzu. ale nie wiem ile powinien mieć.
 
 
kolin17_71 

Motocykl: Vt 500
Wiek: 30
Dołączył: 24 Lut 2019
Posty: 16
Skąd: rzeszów
Wysłany: 2020-09-17, 09:14   

i poskładane,
kosz zregenerowany, opinie nt. regeneracji są raczej mało optymistyczne ale czas zweryfikuje trwałość. Wolałem zregenerować swój niż kupić 2 w takim samym stanie dodatkowo wymieniłem sprężyny dociskające tarcze ( wysokość po za standardem), wymieniłem podciekający wąż płynu chłodzącego, i wczoraj zrobiłem około 100 km. Jest znacznie lepiej. słychać jeszcze napęd pompy, i będzie on wymieniony po sezonie,
wrzucę film i pokaże jak teraz silnik pracuje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM