/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Powitanko i pytanko
Autor Wiadomość
Chupacabra 

Motocykl: Honda Shadow 1100C
Dołączył: 10 Sie 2020
Posty: 4
Skąd: Bydgoszcz
  Wysłany: 2020-08-10, 17:23   Powitanko i pytanko

Witam.
Spełniając swój obowiązek niniejszym chciałem się przywitać w tym szanownym gronie.
Hasam na Shadowce 1100C rocznik 94 od 2003 roku w okolicach Bydgoszczy, no i tu zaraz pojawił się problem, jak w opisie tematu, tzn. problem nie jest związany z okolicą zamieszkania :-D , ale to on skłonił mnie do zaistnienia na forum - wcześniej tylko się przyglądałem poruszanym tu tematom. Zauważyłem przez przypadek, że grzeje mi się dyfer. Wystarczy odcinek 20 km i dyfer nabiera temperatury, nie mierzyłem, ale organoleptycznie zbliża się do gorącego. Wyciągnąłem to ustrojstwo z motocykla, podłączyłem do wiertarki ręcznej i sprawdziłem po chwili, skąd to ciepło się rozchodzi. Otóż nie wiadomo skąd, grzeje się cały dyfer. No to dalej, rozkręciłem mechanizm na pół. Znowu zasiliłem przez chwilę wiertarką, teraz już sam wałek atakujący i to on po chwili zaczyna się grzać. Wybiłem go, na nim ostało się jedno łożysko, wygląda, że jest w porządku. Wewnątrz obudowy zostało łożysko igiełkowe. Jako, że zawsze jest ktoś winny postawiłem na to, że to ono bruździ. I teraz problem, konia z rzędem temu kto znajdzie takie w sprzedaży, jego numer już na sam pierwszy rzut oka sprawia wrażenie numeru katalogowego łożyska od promu kosmicznego: 19NQ3418ANDSZI. Wklepując go w googla wychodzi tylko jakieś francuskie forum, nawet nie próbowałem drążyć. Fachowcy w sklepach z łożyskami również się poddają - ich źródła nawet wzmianek o stanach zerowych takiego łożyska nie mają. Dodam też, że w/g nich to łożysko nie jest uszkodzone. I teraz jestem w kropce. Co dalej ? Spróbuję to wszystko złożyć do kupy, zaleję nowym olejem i zobaczę, czy ruszy. Jakby co dam znać o efekcie.

Pozdrawiam
Maras
 
 
garnett 
Majsterpopsuj


Motocykl: HD Electra Glide wcześniej VT500c i VT1100ace
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1617
Skąd: Warszawa-Wesoła
Wysłany: 2020-08-10, 21:51   

Tu znajdziesz nr części i po tym szukaj
https://www.bike-parts-ho...F__1400/2/10648
_________________
Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać.
 
 
Fr0g 
pan Wyindywidualizowany


Motocykl: Hanki: VT 600 1994 + VT 1300 Interstate 2010
Wiek: 39
Dołączył: 01 Maj 2014
Posty: 1570
Skąd: (Sercem PŁO) WUWUA
Wysłany: 2020-08-10, 21:54   

Cześć!
Powodzenia w poszukiwaniach.
Możesz zadzwonić do Montex 242640501 - ogarniają różne przypadki i wysyłają bez problemu
Jak oni nie znajdą do może alfa 242641737

Często dobierają po wymiarach - może się uda.
_________________
-> Oddaj proszę 1% podatku <-

Moja VT 600
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 253
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2020-08-10, 22:37   

Wydaje mi się , że to nie łożysko tylko źle wyregulowane luzy i powierzchnie pracy zębatek przekładni. Jest za ciasno spasowana.
 
 
Chupacabra 

Motocykl: Honda Shadow 1100C
Dołączył: 10 Sie 2020
Posty: 4
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-08-11, 08:17   

AMarek napisał/a:
Wydaje mi się , że to nie łożysko tylko źle wyregulowane luzy i powierzchnie pracy zębatek przekładni. Jest za ciasno spasowana.

Tylko, że do tej pory tego nie zauważyłem, a lubię sobie pomacać kozę tu i tam :-D
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 253
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2020-08-11, 20:48   

Ogólnie to przekładnie kątowe dosyć mocno się grzeją, spore znaczenie ma odpowiedni olej. Hamulec jest dobrze wyregulowany?
 
 
Chupacabra 

Motocykl: Honda Shadow 1100C
Dołączył: 10 Sie 2020
Posty: 4
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-08-12, 00:41   

AMarek napisał/a:
Ogólnie to przekładnie kątowe dosyć mocno się grzeją, spore znaczenie ma odpowiedni olej. Hamulec jest dobrze wyregulowany?

Dałbym sobie rękę uciąć, że wcześniej dyfer się nie grzał. Co do hamulca, to oczywiście sprawdzałem. No muszę jeszcze dodać, że dyfer, wcześniej był już przez kogoś rozbierany, gdyż fabryka raczej nie stosuje czerwonego siliconu. Zamówiłem używany dyfer i jak przyjdzie, to też podejdę do niego z wiertarką i zobaczymy, czy również się grzeje.
 
 
Didymos 


Motocykl: WFM M06 '62, F800ST '07
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 99
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2020-08-12, 08:50   

Nigdy mi nie przyszło do głowy macać obudowę przekładni w motocyklu, ale sprawdzałem w różnych terenówkach po dłuższej jeździe i zawsze były ciepłe, nawet bardzo, oczywiście nie tak, żeby się poparzyć.
Jak przekładnia pracuje, to normalne, że wytwarza ciepło.
Jeśli wspomniany "dyfer" (btw. nie ma tam żadnego dyferencjału) kręci się płynnie, bez nadmiernego oporu, czy luzu, to bym się w ogóle nie przejmował, chyba, że obudowa parzy.
Możliwe, że ktoś próbował skasować luz międzyzębny i przedobrzył.
Aż sprawdzę z ciekawości, jak bardzo nagrzewa się obudowa przekładni w mojej shadowce.

Edit: Sprawdziłem któregoś dnia po trasie ~145 km przy temperaturze 28°C w cieniu - obudowy przekładni da się dotknąć na dosłownie parę sekund, czyli zdecydowanie jest gorąca :mrgreen:
 
 
Chupacabra 

Motocykl: Honda Shadow 1100C
Dołączył: 10 Sie 2020
Posty: 4
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2020-08-26, 08:44   

Informuję jak się ma sprawa: zakupiłem używany egzemplarz dyfra w dobrym stanie. Wymieniłem w nim olej, kilkukrotnie go przepłukując. Wykonałem kilkanaście kilometrową jazdę próbną i co?.........to ustrojstwo też się nagrzewa. Czyli, jak tu koledzy pisali, takie przekładnie się grzeją. Qrcze, jeśli dałbym sobie wcześniej rękę uciąć, że dyfer się nie nagrzewał, to teraz nie miałbym jednej ręki. Jedne dyfry grzeją się mocniej, inne słabiej - np.: dyfer u kumpla w Dragstarze osiąga 35 st. C. Czyli reasumując zabawa w wymianę była zwykłym biciem piany, człowiek uczy się całe życie i tak głupi umiera ;-/. Z plusów tej "imprezy" wyszło, że teraz przynajmniej mam dyfer z mniej zużytymi zębatkami, bo stary miał już trochę zjechane.
Dziękuję wszystkim za udzielone odpowiedzi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM