Hamulce bębnowe - jak często wymieniać |
Autor |
Wiadomość |
MARQ
f.k.a. Konar
Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-08-11, 09:59
|
|
|
przeczytaj jeszcze raz serwisówkę:
rear break drum inside diameter (VT1100C)
standard - 180mm
maximum - 181mm,
przy czym okładziny 5mm standard, 2mm minimum i do wymiany.
jak Ci szczęki bez okładzin nie wydarły śr. wew. do 181mm to czego więcej chcieć - jedziesz kolejne 35 lat ;)
p.s.
w ACE tarcza z tyłu jest i nie powiem żeby hamowała po ludzku, mogłoby być lepiej...
a bęben podejrzewam o jeszcze słabsze hamowanie niż tarczę..
wg mnie tylny ma zadanie tylko "dohamować", przytrzymać na postoju, pomóc w zakręcie w razie niespodzianki i wyprostować moto..
za główny hamulec nadal uważam przedni zwłaszcza w naszych maszynach. |
_________________ kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA |
|
|
|
|
bogdi
aby do przodu :)
Motocykl: vt600-NC700x i skutery dwa
Wiek: 59 Dołączył: 06 Cze 2013 Posty: 1052 Skąd: Kiełczów
|
Wysłany: 2020-08-11, 12:01
|
|
|
bęben podejrzewam o jeszcze słabsze hamowanie niż tarczę.. w niektórych modelach nie odczuwalna różnica, tarcza jest "lepiej dozowalna" |
|
|
|
|
Panoramiks
Sławek
Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37 Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 1707 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2020-08-11, 20:50
|
|
|
Ja nie mogę narzekać. Bęben z tyłu całkiem dobrze u mnie hamuje. Ale może to kwestia ciężkości prawej nogi :) |
_________________ NIL MORTIFI SINE LUCRE |
|
|
|
|
Jeżol
Motocykl: VT1100C (1986)
Wiek: 39 Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 301 Skąd: P-ń
|
Wysłany: 2020-08-11, 23:24
|
|
|
MARQ napisał/a: | przeczytaj jeszcze raz serwisówkę: |
Dzięki , w tym właśnie był szkopuł... jak pisałem w danej chwili nie miałem dogodnej możliwości sprawdzenia w serwisówce
Tak czy inaczej, tym rozwiałeś wszelkie wątpliwości i przywróciłeś pozytywny tor jazdy :
MARQ napisał/a: | rear break drum inside diameter (VT1100C)
standard - 180mm
maximum - 181mm,
przy czym okładziny 5mm standard, 2mm minimum i do wymiany. |
MARQ napisał/a: | jak Ci szczęki bez okładzin nie wydarły śr. wew. do 181mm to czego więcej chcieć - jedziesz kolejne 35 lat ;) |
Nie wydarły , a jak za 35 lat nadal będę śmigać, to pozostanie mi oddawanie głębokich pokłonów
MARQ napisał/a: | wg mnie tylny ma zadanie tylko "dohamować", przytrzymać na postoju, pomóc w zakręcie w razie niespodzianki i wyprostować moto..
za główny hamulec nadal uważam przedni zwłaszcza w naszych maszynach. | no i ja też podobnie do tego podchodzę. Oczywiście jak ktoś chce tyłem pozarzucać prawo lewo, to jak najbardziej, ale chyba większa frajda lżejszym sprzętem
Jeszcze raz dzięki i LWG |
_________________
|
|
|
|
|
|