/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Vt 500 C --> pytanie
Autor Wiadomość
Hawinn 

Motocykl: vt 500
Dołączył: 28 Cze 2020
Posty: 1
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2020-06-28, 11:50   Vt 500 C --> pytanie

Witam wszyskitch, jest to moj piewszy post na forum wiec chcialbym sie przywitac :toast: .

Mam pytania do ludzi obeznanych w temacie i chcialbym poprosic o pomoc, a mianowicie:
-Mam mozliwosc odkupienia od znajomego Hondy Shadow Vt 500 c za cene okolo 3800-4000zl 1983r. Jesli mam byc szczery przeraża mnie troche rocznik ,bo jakby nie patrzec to 37 letni motocykl. Jest sens rozwazenia kupna tego sprzetu czy lepiej odpusic, dozbierac i kupic cos mlodszego ?
-Najwazniejsze pytanie dla mnie czy sa dostepne czesci zamienne do tego modelu? Chcialbym uniknac sytuacji ze padnie mi cos w silniku i nie bedzie sie dalo tego napawic z powodu braku czesci zamiennych, badz tez bedzie to kosztowac to fortune.
-Co sprawdzic przed zakupem, czy sa jakies elementy na ktore szczegolnie powinienem zwrocic uwage.

Z gory dziekuje za pomoc
Pozdrawiam wszystkich
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 956
Skąd: Chełm
Wysłany: 2020-06-28, 16:02   

Cześć!
Części są dostępne a jeśli się o moto dba to .... nie masz powodów do zmartwień.
Jak nie znajdziesz części nowej to na rynku jest sporo używek w całkiem dobrym stanie.
Z typowych bolączek to ciężko coś znaleźć bo tutaj nie bardzo ma się co psuć.
Zwróć tylko uwagę na to czy przypadkiem silnik nie pobiera oleju - zobacz sadzę w wydechu aby nie była tłusta.

A poza tym ..... przywitaj się jak każdy tutaj: https://www.shadow.org.pl/forum/viewforum.php?f=24
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
Kitek 

Motocykl: VT750C '83
Wiek: 35
Dołączył: 28 Kwi 2019
Posty: 81
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-06-29, 08:24   

Mając na uwadze, że kolega obawia się wydatków na motocykl to pasuje zacząć od stwierdzenia, że kupując prawie 40 letni sprzęt trzeba być gotowym na wydatki :) Części oczywiście są, na forum jest również człowiek, który zjadł zęby na tych silnikach i cokolwiek by Ci się nie zadziało to da się to ogarnąć, ALE - musisz być psychicznie gotowy na to, że jeśli do tej pory nikt nie robił w tym silniku generalki to pewnie przypadnie ona w udziale Tobie. W imię prawa Murphy'ego jeśli coś może pójść źle to na pewno pójdzie ;)

Jak raz niedawno byłem u Marudy z kolegą, który ma VT500 i z istotnych rzeczy to wg informacji Sławka kończą się oryginalne pierścienie na rynku i trzeba je będzie dorabiać. Pytany o terminy Sławek przewraca oczami ( albo szuka w zasiegu wzroku czegoś ciężkiego, nie wiem :twisted: ), niestety taka cena sławy świetnego fachowca :)

Wydatków nie unikniesz, kosztować będzie podstawowa obsługa, dodatki. Przy starym sprzęcie jeśli zaczniesz sobie zapisywać co robisz przy motocyklu to szybko się okazuje, że właśnie przebijasz sumę, którą zapłaciłeś na wstępie i nigdy nikt Ci tego nie odda ;)

Moim zdaniem ważniejsze jest pytanie czy na pewno chcesz właśnie taki motocykl, bo jeśli jednym kryterium jest to ,że akurat znajomy sprzedaje to ja bym sobie odpuścił ;)
_________________
LWG!
Wątek mojego cienia: https://www.shadow.org.pl...t=26745&start=0
 
 
JaMag38 

Motocykl: VT 500C '86, MZ ES 250/2 '67, BMW K1200GT
Wiek: 44
Dołączył: 27 Lut 2018
Posty: 47
Skąd: Zamość, lubelskie
Wysłany: 2020-06-29, 10:48   

Sprawdzić przy kupnie możesz i powinieneś:
- stan opon
- barwę i stan oleju w silniku oraz stan korka oleju (czy nie ma na nim mazi zbierającej się gdy puszcza uszczelka pod głowicą)
- ilość płynu w chłodnicy, stan zewnętrzny chłodnicy oraz czy nie wyrzuca płynu po rozgrzaniu silnika
- jak przełączają się biegi oraz czy sprzęgło się nie ślizga
- czy suche są lagi w przednim zawieszeniu
I wszystko inne co wyjdzie podczas jazdy.
Nawet jeśli wszystko będzie tak jak powinno może się okazać, że coś się niespodziewanie zepsuje.
_________________
Robię to co muszę a czasem robię to co lubię 😉
 
 
zemnebedeusz 
Facta non Verba!


Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 48
Dołączył: 18 Lis 2018
Posty: 292
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2020-06-29, 11:02   

Ja kupiłem VT 750 z 1985r. Koszty remontu - spodziewaj się, że mogą w krajnym przypadku osiągnąć lub nawet przewyższyć cenę zakupu. Ale będziesz miał motocykl, który przy dobrym podejściu będzie Ci służył wiele lat i zyskiwał na wartości!
 
 
Marecki 
Marek


Motocykl: VT1100C3 Aero
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2018
Posty: 956
Skąd: Chełm
Wysłany: 2020-06-29, 12:25   

Ja tez remont przechodziłem bo moto stało dluuugo niezabezpieczone i powiem krótko: remont jest kosztowny ale jeśli masz na oku moto ze zdrowym silnikiem to nie ma się co obawiać.
Ale to tylko moje zdanie ;-)
_________________
były: VT1100C2 Sabre 2003r. i VT500C 1984r.
 
 
Okarynek 


Motocykl: Honda VT500c 1986
Wiek: 67
Dołączył: 23 Paź 2018
Posty: 90
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2020-06-29, 21:33   

Moja jest z 1986 i myślę że jest w dobrej kondycji.oleju nie pije ;-) myślę że watro było kupić.Lakier w oryginale.Co naprawiane było,gaźniki,luzy zaworowe i lagi.
_________________
Lepiej milczeć i być uważanym za idiotę niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości.
 
 
zemnebedeusz 
Facta non Verba!


Motocykl: Honda Shadow VT750ccm Custom 1985r
Wiek: 48
Dołączył: 18 Lis 2018
Posty: 292
Skąd: Stavanger
Wysłany: 2020-06-30, 12:34   

To nic tylko brać i cieszyć się z jazdy. A jeśli masz wątpliwości zapytaj kolegę Marudę z tego Forum o radę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM