/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Wciśnięte sprzęgło a motor jedzie...
Autor Wiadomość
ffar 

Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 35
Dołączył: 16 Sty 2019
Posty: 16
Skąd: UK
Wysłany: 2020-04-21, 20:05   Wciśnięte sprzęgło a motor jedzie...

Witam. W ciągiu ostatnich 2 tygodni z racji wolnego czasu, pozwoliłem sobie na odświeżenie mojego motocykla. Pomalowany, wyczyszczony, wymienione wszystkie płyny. Problem mam niestety ze sprzęgłem(chyba?)...
Otóż, już wcześniej miałem z tego tytułu problem, ale był koniec sezonu i trzeba było schować motocykl.

Generalnie sytuacja wygląda tak, że motocykl jakby nie reagował na sprzęgło.
Aby ruszyć muszę mocniejsze obroty dać, ponieważ szarpnie i gaśnie. Druga sprawa jest taka, że nie mogę się zatrzymać bez wcześniejszej zmiany na "neutralny", ponieważ motocykl jedzie cały czas mimo, że sprzęgło wciśnięte na maxa. 5km na godzinę to jest co najmniej.
A kiedy jest motocykl wyłączony, to wciśnięte sprzęgło w ogóle nie odblokowywane kół. Próbowałem regulować ale nic to nie dało.

Dodam, że biegi wbijają się bardzo ładnie bez problemu.
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1176
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2020-04-21, 20:30   

Wyreguluj linkę tak żeby na końcu klamki był luz na ok 1 cm tzn żeby ruch klamka w tym zakresie nie powodował ruchu cięgna sprzęgła przy silniku. Gdyby luz okazał się za duży i biegi wchodziły ciężko lub ze zgrzytem wykręć jeszcze nieco śrubę regulacyjna przy klamce ale na tyle żeby został luz na jej końcu. Luz jest konieczny bo sprzęgło w czasie pracy się nagrzewa i rozszerza co może spowodować jego ślizganie a w konsekwencji szybsze zużycie lub przegrzanie przekładek pomiędzy tarczami i ich deformację. Nawet minimalna zmiana zakresu pracy klamki będzie powodowała różnice w pracy sprzegla. Musisz znaleźć optymalne ustawienie aby wszystko o czym pisze zostało uwzględnione.
 
 
Trom 
Tomek


Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2618
Skąd: Otwock
Wysłany: 2020-04-21, 22:50   

Chyba że,
niestety skończyły się tarcze co się wiążę z wymianą .
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
ffar 

Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 35
Dołączył: 16 Sty 2019
Posty: 16
Skąd: UK
Wysłany: 2020-04-22, 00:08   

Obawiam się, ze jednak tarcze. Moje próby naciągania i poluzowywania linki były długotrwałe i bezskuteczne :/

Jestem zielony zupełnie w mechanice, ale się uczę. Czy jakieś konkretne do tego motocykla musze mieć? Jakieś zamienniki lepsze niż oryginalne poleacie?
 
 
W_T_G 

Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 62
Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 430
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2020-04-22, 10:39   

Nie chcę chapnąć głupstwa. Ale zjechane tarcze to raczej ślizganie sprzęgła a nie problem z rozsprzęgleniem.
Jeśli próby naciągnięcia linki nie przyniosły skutku to ja osobiście próbował bym dostać się do sprzęgła. Nie wiem jak to jest w 125, ale zrzucenie pokrywy bocznej powinno odsłonić połączenie linki z ramieniem na korpusie silnika.
Może ramie się zgięło, przeskoczyło na wieloklinie ??? etc. Trzeba szukać
Jak tu nic nie znajdziesz to trzeba by dobrać sie do samego sprzęgła. Mogłeś przypalić sprzęgło i tarcze popuchły.
 
 
ffar 

Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 35
Dołączył: 16 Sty 2019
Posty: 16
Skąd: UK
Wysłany: 2020-04-23, 15:00   

@W_G_T Dziękuję. Zobaczymy co dalej.

Generalnie dziś spróbowałem zmienic biegi ... bez sprzęgła. I wychodzi na to, że czy wciskam sprzęgło czy nie, biegi wskakują. Sprzęęło w ogóle jakby nie istniało....
 
 
zagier 

Motocykl: vt700
Dołączył: 17 Lip 2019
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-23, 16:29   

To żaden problem, praktycznie w każdym motocyklu można zmienić biegi bez użycia sprzęgła, choć niekoniecznie jest to zdrowe dla skrzyni. Sprawdz dobrze linkę i dźwignię sprzęgła jak tam wszystko ok to ja szukał bym problemu w tarczach. Może się posklejały przy długim postoju i potem po odpaleniu i wrzuceniu biegu uległy jakiemuś uszkodzeniu.
 
 
pavlak556 
pavlak556


Motocykl: Honda Shadow VT125 , Honda Varadero VL125
Wiek: 53
Dołączył: 24 Mar 2016
Posty: 80
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-04-23, 21:41   

Miałem podobny problem we Varadero .Po demontażu sprzęgła tarcze , sprężyny , przekładki trzymały wymiar a mimo to sprzęgło nie rozłączało napędu.Jeden gość doradził mi aby wyczyścić papierem ściernym tarcze i przekładki , wymyć w benzynie , wymoczyć w czystym oleju , wszystko złożyć do kupy i wyregulować.O dziwo pomogło i sprzęgło chodzi b.dobrze.
 
 
ffar 

Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 35
Dołączył: 16 Sty 2019
Posty: 16
Skąd: UK
Wysłany: 2020-05-17, 18:50   

Witaj ponownie. Problem rozwiązany.
Dziś zamierzałem zmienić olej, i zostawiłem motor na ssaniu przez kilka minut i zrobiłem kilka kilometrów aby rozgrzać olej. Z jednej chwili na drugą sprzęgło zaczęło działać, jak nigdy przedtem. Obstawiam, że rzeczywiście miałem do czynienia ze sklejonymi tarczami.
Teraz został tylko problem nierównych obrotów oraz wymiana wentylatora.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM