wymiana oleju w lagach ile?
Odpowiedz do tematu

szynszyll
[Usunięty]
:
juz mam dorobiony klucz - 70cm preta chromonikolowego z dospawana nakretka 24mm - poszlo jak pojsc powinno.

Czesterski
[Usunięty]
: Re: wymiana oleju w lagach ile
Cześć,



Mam pytanie dotyczące rozkręcania przednich amortyzatorów VT600 C 2003 rok.

Wymontowałem je z moto. Zostało mi wyciągnięcie lagów z amortyzatora.

Czy śruba ta od dołu odkręca się w standardową czy też w przeciwną stronę?

To taka na imbus chyba ósemka.

Wczoraj próbowaliśmy ją odkręcić. "poszła" ok. 1/6 obrotu i tyle.

Nie "czułem" jakbym odkręcał śrubę a wręcz przeciwnie. Stąd to pytanie.

Czy po odkręceniu tej śruby lagi mi wyjdą z amortyzatora czy trzeba jeszcze coś poluzować?



Pozdrowaśki

:
Jest śruba wewnątrz którą musisz "przytrzymac" aby tą odkręci - odkręca się standardowo.



Jak coś to dzwoń 888616893 przechodziłem przez to :mrgreen:

Mam ten długi klucz.





P.S. zajżyj TU

Ostatnio zmieniony przez GhoustDragon 2010-08-12, 16:20, w całości zmieniany 1 raz
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
:
Witaj.

Dokładnie tak jak pisze GhoustDragon. Od drugiej strony musisz włożyć specjalny klucz żeby się dało odkręcić dolną śrubę czyli wspomniany przez Ciebie imbus bo inaczej będzie się obracał. A odkręca się po prostu w lewo. Jeżeli nie masz takiego klucza to najprościej skonstruować coś takiego o czym mówili poprzednicy (posłużę się zapożyczonym zdjęciem ;-) ):



http://img293.imageshack.us/i/m16ca5.jpg/



Na klucz 24 mm o ile dobrze pamiętam :roll:



Dolny imbus jest na loctite więc może dlatego ciężko się odkręca. Jak już się z tym wszystkim uporasz to na końcu trzeba wyszarpnąć goleń i wyjdzie razem z uszczelniaczem.

:
Mam pytanie. Chcesz wymienić tylko olej, czy także uszczelniacze? :?: Jeżeli tylko olej to nie rozbieraj całych lag, bo dołożysz do tego interesu z 60 zeta na uszczelniacze. :lol:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Grzechoo napisał/a:
Witaj.

Dokładnie tak jak pisze GhoustDragon. Od drugiej strony musisz włożyć specjalny klucz żeby się dało odkręcić dolną śrubę czyli wspomniany przez Ciebie imbus bo inaczej będzie się obracał. A odkręca się po prostu w lewo. Jeżeli nie masz takiego klucza to najprościej skonstruować coś takiego o czym mówili poprzednicy (posłużę się zapożyczonym zdjęciem ;-) ):



http://img293.imageshack.us/i/m16ca5.jpg/



Na klucz 24 mm o ile dobrze pamiętam :roll:



Dolny imbus jest na loctite więc może dlatego ciężko się odkręca. Jak już się z tym wszystkim uporasz to na końcu trzeba wyszarpnąć goleń i wyjdzie razem z uszczelniaczem.
Warto przed szarpaniem zdiąć segery

:
Zgadza się :thx: Jeszcze mała uwaga dla tych którzy boją się o brak odpowiednich narzędzi, przy VT 600 nie będą potrzebne szczypce do wyciągania pierścieni osadczych.




Czesterski
[Usunięty]
:
Todek napisał/a:
Mam pytanie. Chcesz wymienić tylko olej, czy także uszczelniacze? :?: Jeżeli tylko olej to nie rozbieraj całych lag, bo dołożysz do tego interesu z 60 zeta na uszczelniacze. :lol:




Niestety musiałem wysłać lagi do prostowania. I stąd moje pytanie.

Kolega mi to złożył z powrotem.

Niestety nie dokupowałem uszczelniaczy :-/



Dzięki wszystkim za pomoc.

:
Podłączę się do tematu z pytaniem.

Mam pewien problem ale nie wiem czy dobrze go zdiagnozowałem.

Objawy przy przejeżdżaniu przez:
- łagodne dziury na drodze gruntowej
- leżących policjantów
- torowiska
- wszelkich dziury w drogach
- podjeżdżaniu nawet przez niskie krawężniki
- a nawet czasami przy hamowaniu
( przy czym prędkość pokonywania nie miała tu specjalnego znaczenia)
Słychać było taki metaliczny dźwięk, jak by coś było luźne z przodu np. reflektor podbity na wyboju podskakiwał i opadając uderzał w mocowanie. Nie było to takie typowe łupnięcie jak w aucie kiedy wjedziemy w dużą dziurę.

Po wymianie oleju + uszczelniacze i łożysk główki ramy objawy ustąpiły częściowo.
Podobny dźwięk słyszę dużo rzadziej, praktycznie tylko:
- podjeżdżając pod krawężnik (nawet bardzo niskie 3-4cm)
- na większych dziurach w asfalcie

Olej w lagach wymieniony na 15W.
Pytanie czy normalne jest w VT600 dobijanie zawieszania przy podjeżdżaniu nawet pod niewielkie uskoki. Czy wyżej wymieniony objaw może być spowodowany czymś innym?
Czy może mój mechanik coś nie tak naprawił?
(Wiem, wiem mogłem zrobić sam ale a) się na tym nie znam b) nie miałem czasu).

pozdrawiam z Poznania
Maciej - Pacmann

zapraszam na forum wielkopolskich akwarystów
www.wtma.pl
:
Witam - czy do wymiany oleju na gęstszy trzeba rozbierać całe lagi czy można to zrobić bez tego?? Chciałby zmienić olej na gęstszy - którędy ewentualnie spuścić stary olej i co muszę rozebrać. Z góry dzięki

:
w dolnej części lag powinieneś mieć śrubkę do spuszczania oleju... wtedy nie musisz ściągać lag....

a jak nie masz, to wyjmujesz lagi z półki, po uprzednim demontażu koła, błotników, zacisku hamulca, odkręcasz te śruby u góry, które trzymają sprężyny i zlewasz olej z lag...

jeździć możesz wolno... ale myśleć musisz szybko...
:
Witam
Panowie potrzebuje pomocy, a mianowicie wszystko pięknie wyszło z motocykla ale niestety dolne śruby ani drgną :( niestety klucz już się obraca w śrubie... Jakieś pomysly co z tym fantem zrobić? :omg:

Born to be wild...
:
Możesz wbić w śrubę bit spline. To najprostszy sposób na wyrobione śruby ampulowe.

:
Jeśli chodzi o samą wymianę oleju to co trzeba zdziałać w cieniu vt600c z 1993 r ?

:
Na zalozonych lagach poluzowac korek na gorze, zdjac lagi, odkrecic korek (ostroznie bo jest sprezyna i bedzie chciala wystrzelic), w trakcie wylewania wypadnie sprezyna i tulejka, zapamietac ustawienie sprezyny (progresywna, wiecej zwojow z jednej strony).
Modele '91-'93 poziom oleju 87mm w lewej i 89mm w prawej

Honda VT600 bóbr '95
Honda VFR750 '94
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group