/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowanie VT1100 spirit
Autor Wiadomość
dyniek 
Piotrek


Motocykl: VT500->VT1100->VTX1300
Wiek: 53
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 433
Skąd: Garbatka WKZ
Wysłany: 2016-10-15, 07:45   

Zgadza się, klasyczna kwasówka. W sklepie powiedzieli, że tylko zalać i jechać. Faktycznie zapomniałem, że kiedyś tak się robiło z akumulatorami, trzeba było uformować. Nie wiem czy teraz nie za późno już na to.
_________________
Piotrek
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2016-10-15, 13:28   

Nie jest za późno tylko nie ma to sensu...
Dawniej faktycznie akumulatory trzeba było jeszcze formatować, ale raz że nie wszyscy wiedzieli jak, dwa ludzie tego nie robili bo np. zapominali to producenci obecnie sprzedają już sformatowane akumulatory - wystarczy zalać, odczekać chwilę i aku powinien mieć 75% sprawności(można wsadzać do sprzętu)... Niemniej zalecane jest jeszcze doładowanie do "pełna".
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
dyniek 
Piotrek


Motocykl: VT500->VT1100->VTX1300
Wiek: 53
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 433
Skąd: Garbatka WKZ
Wysłany: 2016-10-15, 21:06   

Jednak chyba coś z tym aku jest nie tak. Dziś podszedłem do odpalenia po dwóch tygodniach stania. Zakręcił nieśmiało i koniec. Podładował się z pół godziny, prostownik pokazał, że naładowany, zamontowałem w moto, zakręcił raz, odpalił, ale moto zgasło i drugi raz już nie zakręcił. Podpiąłem kablami drugi od motoru i zakręcił bez problemu. Na ciepłym silniku już palił, ale dwa razy nie kręciłem :-)
Zrobiłem z 70 km, wróciłem i trochę pomiarów. Z ładowaniem szału nie ma, ale jakaś nadwyżka jest i powinno wystarczyć.
Odpiąłem magiczną kostkę i pomierzyłem napięcia międzyfazowe. Jest równo na wszystkich trzech fazach, od 18V na wolnych obrotach, do 40V i więcej na wyższych, także chyba ok.
Mam inny miernik niż ostatnio i napięcia mi inne pokazuje. Zauważyłem jedną rzecz. Po włączeniu zapłonu i świateł, na nieodpalonym silniku, napięcie na aku bardzo szybko spada. W ciągu ok. 30s. spadło z 12,3V do 11,9V. Tak jakby wogóle nie trzymał pojemności?
Dojeżdżę do zaduszek, zakończę sezon i chyba zareklamuję ten akumulator.
_________________
Piotrek
 
 
Zibi665 
dVa gary


Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 2458
Skąd: Libiąż, KCH
Wysłany: 2016-10-15, 21:37   

Alternator pracuje prawidłowo, napięcie na klemach masz rozsądne, znaczy że regulator również daje radę - wg mnie wszystko jest O.K. To, że napięcie po włączeniu zapłonu i świeceniu żarówek po pół minucie spada na aku o 0,4V, to też wydaje się być normalnym objawem -może faktycznie mogło by być mniej, ale tragedii niema. Z drugiej strony, pobór prądu jest, a sam aku bez pracy alternatora nie doładuje się przecież.
W sklepach z akumulatorami mają/powinni mieć specjalny miernik - podjedź z akumulatorem i niech pomierzą - może faktycznie aku niedomaga z braku mocy ???
_________________
To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
 
 
Trom 
Tomek


Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2617
Skąd: Otwock
Wysłany: 2016-10-15, 22:33   

Akumulator traci z czasem swoją pojemność , może trzymać volty , ale nie będzie "kręcił" bo nie ma już mocy .
Jeżeli aku jest jeszcze na gwarancji to reklamuj bez zastanowienia ;-)
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
dyniek 
Piotrek


Motocykl: VT500->VT1100->VTX1300
Wiek: 53
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 433
Skąd: Garbatka WKZ
Wysłany: 2016-11-17, 14:31   

Zareklamowałem aku i uwzględnili reklamację o dziwo bez problemu. Sklep potwierdził moje obserwacje. Gęstość elektrolitu była odpowiednia. Aku szybko się ładował i szybko rozładowywał pod sprzętem, który symulował obciążenie. Mam nowy, czekam do wiosny, zalewam i mam nadzieję na bezproblemowe odpalenia :-) Dzięki za pomoc :-)
_________________
Piotrek
 
 
Trom 
Tomek


Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2617
Skąd: Otwock
Wysłany: 2016-11-17, 14:35   

dyniek, brawo Ty :chytrusek:
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
ares2009 

Motocykl: była honda shadow 1100 spirit obecnie suzuki
Wiek: 53
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 49
Skąd: Skoczów
Wysłany: 2017-03-02, 17:47   

Witam , jak juz pisałem w tym temacie miałem problem ladowania , wysokie obroty ładowanie spadało do 12,8 nawet do 12 v ,słyszałem opinie widocznie tak ma byc wiekszy prąd idzie na iskre ,dzieki jednemu postowi zebym sprawdził regler okazało sie strzałem w 10 ,zarezykowałem i kupiłem nowy z rzeszowa ,gosciu tam robi jest rzeczowy i umi doradzic teraz mam wzorcowe ładowanie wolne obroty swiatła zapalone wersja ameryańska ładowanie 14 v wysokie 14 ,1 v cały czas tak trzymie zapalone 2 pary lighbarów 13,5v
 
 
daro 
Daro


Motocykl: VTX 1800S36
Wiek: 62
Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 658
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2017-03-03, 10:13   

Panoramiks napisał/a:


Oczy bolą od czytania...


Ot szczwany lisek ma " nowe" patrzydła i wypatrzył...



;-) :toast:
 
 
markson 


Motocykl: Honda Shadow VT 1100C
Wiek: 56
Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 72
Skąd: Jelenia Góra
  Wysłany: 2019-06-16, 18:30   Brak ładowanie

Mam prośbę
Dzisiaj zauważyłem, że nie mam ładowania.
Przeczytałem cały ten temat, ale tak prawdę mówiąc nie wiem do czego się dobrać.
1. Ładuję aku.
Myślę jednak, że jak nie ma ładowania to nie wina aku. Kręcił do końca nawet do domu dojechałem jednak zaniepokoił mnie pod domem kiedy wjeżdżałem do garażu ... już słabo kręcił rozrusznik...
Proszę Was jeżeli to możliwe o napisanie mi krok po kroku co sprawdzić aby można było wykluczyć sprawne elementy.
Myślę że przyda się kolejność testów i wyniki, które każą przejść do kolejnego testu ...
Pozdrawiam

Właśnie jestem po pomiarach alternatora.
Pokazuje dziwne napięcie 3,5 v po przygazowaniu 5-5,5 v (miernik ustawiony na 200v pr.zmiennego)
Na innej parze 1,2v ...
czy to znaczy że alternator do gazu???
_________________
Liczy się co jest ... nie co było
 
 
Maruda 


Motocykl: Shadow VT750 83r.
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 297
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-06-16, 20:43   

Oczywiście że stator do wymiany
 
 
Hydrant 


Motocykl: Honda VT1100 C2 ACE 1996r
Wiek: 46
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 105
Skąd: NBR
Wysłany: 2019-06-17, 09:47   

Na każdej parze przewodów wychodzących z alternatora powinno być powyżej 20Volt.
Tak jak pisał wcześniej Maruda - stojan do wymiany/naprawy.
 
 
Skubida J 
skubi

Motocykl: vt 1100
Wiek: 47
Dołączył: 22 Kwi 2019
Posty: 16
Skąd: Sandomiezrz
Wysłany: 2019-12-30, 12:22   

Dajcie proszę namiary na tych gości od przewijania alternatorów i regulatorów pozdro Skubi I czy można samemu wyciągnąć ten alternator ?
_________________
Skubi
 
 
oktan77 
Paweł


Motocykl: VT 1100 T Tourer 00'
Wiek: 46
Dołączył: 12 Sie 2014
Posty: 1097
Skąd: Jedlnia-Letnisko
Wysłany: 2019-12-31, 08:21   

Skubida J napisał/a:
Dajcie proszę namiary na tych gości od przewijania alternatorów i regulatorów pozdro Skubi I czy można samemu wyciągnąć ten alternator ?

Janusz krzynówek Suwałki tel.505-474-173 lub Rzeszów
_________________
"Nie ma, nie może być słynniejszej muzyki od tej, kiedy w piecu huczy ogień, a za oknem duje wiatr" E.S.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM