Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Spalanie stukowe na ciepłym silniku przy szybkim dodaniu gaz
Autor Wiadomość
djbovorta 


Motocykl: Shadow vt125 99'
Dołączył: 24 Lip 2019
Posty: 26
Skąd: Tarnow
Wysłany: 2019-07-26, 21:31   Spalanie stukowe na ciepłym silniku przy szybkim dodaniu gaz

Witam.

Mam taki problem otóż , jak już silnik się zagrzeje i chodzi na wolnych obrotach mocno i szybko dodając gazu słychać tak jakby spalanie stukowe tak jakby za dużo paliwa albo psiknął plakiem. Pierwsze co to zajrzałem pod pokrywy zaworów no i wymiana łożysk wałków ( przebieg 50tys ) ustawiłem luzy zaworowe , wymiana świec oleju filtra powietrza i oleju, niestety nadal słychać spalanie stukowe. Napewno już w mniejszym stopniu niż przed wykonanymi pracami. Na zimnym silniku tego nie słychać bynajmniej tak mi się wydaje bo nie chce za mocno dawać gazu na zimnym. Dodam ze nawet na zimnym silniku silnik nie chce pracować nawet na najmniej wyciągniętym ssaniu bo zalewa go i gaśnie. Na cylindrze z przodu przed robotami miałem zakopcona świece . Dodaje filmik jaki nagrałem z tym dźwiękiem , motocykl rozebrałem do malowania i zastanawiam się czy nie zajrzeć do gaźników ewentualnie dać do regulacji na stole bo póki co bak poszedł do malowania
https://youtu.be/_cYZNama2g0

Co o tym myślicie ?
 
 
bronson 

Motocykl: Honda Shadow VT125
Wiek: 43
Dołączył: 26 Wrz 2018
Posty: 13
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2019-07-26, 22:52   

Powiem ci z własnego doświadczenia... wydaj 20pln na nowe dysze główne... ja miałem przebieg podobny do Twojego... przednia świeca wiecznie okopcona... i jak moto się nagrzało to przy przyśpieszaniu czyć było jakby szarpanie, jakby kto za szelki ciągnął.. sprawdzałem wszystko.. i efekt ustąpił po wymianie dysz na nowe... stare były nieźle rozkalibrowane... widać to było bawet gołym okiem pod światło trzymając nową i starą dyszę tego samego wymiaru
 
 
djbovorta 


Motocykl: Shadow vt125 99'
Dołączył: 24 Lip 2019
Posty: 26
Skąd: Tarnow
Wysłany: 2019-07-27, 07:16   

Gaźniki zdemontuje i zajrzę do nich, gdzie kupię takie dysze ? Słyszałeś na filmie o jaki stukot mi chodzi?
 
 
bronson 

Motocykl: Honda Shadow VT125
Wiek: 43
Dołączył: 26 Wrz 2018
Posty: 13
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2019-07-29, 10:30   

djbovorta napisał/a:
gdzie kupię takie dysze ?

Kupowałem w tym sklepie https://www.racing-planet.pl/
Dysza główna Kiehin M5- 070 i Dysza główna Kiehin M5- 076 (akurat nie mieli na magazynie rozmiaru 75)
Cena poniżej 7zł za szt.
 
 
djbovorta 


Motocykl: Shadow vt125 99'
Dołączył: 24 Lip 2019
Posty: 26
Skąd: Tarnow
Wysłany: 2019-07-29, 10:37   

To dwie różne idą dysze ? do jednego gaznika inna do drugiego inna ?
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1537
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-29, 19:29   

tak, w pierwszych rocznikach tak. potem już takie same były (nieco większe)
- jakbyś napisał rocznik maszyny w info o motocyklu, to byłoby łatwiej ;)
chyba po 2001 były już równe.
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
bronson 

Motocykl: Honda Shadow VT125
Wiek: 43
Dołączył: 26 Wrz 2018
Posty: 13
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2019-07-29, 21:06   

MARQ napisał/a:
tak, w pierwszych rocznikach tak. potem już takie same były (nieco większe)

z tego co pamiętam:
99-01 przód 70 tył 75
02-do końca przód tył 78
 
 
djbovorta 


Motocykl: Shadow vt125 99'
Dołączył: 24 Lip 2019
Posty: 26
Skąd: Tarnow
Wysłany: 2019-07-29, 22:07   

Rok 1999 z fabryki w Japoni. Te dysze znajdują się pod dekielkiem gdzie jest pływak ?

Ma ktoś jakiś pomysł co to może tak stukać ? Może miał ktoś podobny problem. Fachowcy od motocykli mówią że to może być korbowód ( nie ukrywam że chciałbym uniknąc remontu silnika ) Wykręciłem świece i poruszałem wałem w prawo i lewo trzymając śrubokręt na tłoku, nie wyczułem przeskoku ani luzu na tłoku. Czy może winą jest luźny rozrząd ? Jak wymieniałem łożyska na walkach to poruszałem łańcuchem na kole na boki ma luz ale od koła do góry go nie da się unieść . Panowie doradzcie cos ?
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 63
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 141
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2019-07-30, 16:36   

Na filmiku brzmi jak w temacie więc może kiepskie paliwo, za wczesny zapłon- moduł zapłonowy?
 
 
djbovorta 


Motocykl: Shadow vt125 99'
Dołączył: 24 Lip 2019
Posty: 26
Skąd: Tarnow
Wysłany: 2019-07-30, 21:40   

A to można regulować zapłon w tym motocyklu? Paliwo chyba kiepskie jeszcze francuskie dziwny ma zapach
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 63
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 141
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2019-07-30, 22:36   

Regulować raczej nie ale może jest źle ustawiony. Przyspieszenie zapłonu jest elektroniczne i może źle działać, ale zacząłbym od paliwa.
 
 
djbovorta 


Motocykl: Shadow vt125 99'
Dołączył: 24 Lip 2019
Posty: 26
Skąd: Tarnow
Wysłany: 2019-07-31, 05:34   

Czyli jeśli paliwo nie pomoże , wymiana modułu zapłonowego. Jak wróci bak i błotniki z malowania i jak uda mi się wymienić dysze główne to poskladam zaleje nowym paliwem i zobaczymy. Niestety muszę na razie uzbroić się w cierpliwość
 
 
djbovorta 


Motocykl: Shadow vt125 99'
Dołączył: 24 Lip 2019
Posty: 26
Skąd: Tarnow
Wysłany: 2019-08-12, 16:57   

Mierzyłem dziś ciemienia na cylindrach, i załamka .
Na tylnym do 14 bar na przednim do 10 bar na zimnym bez gaźników 😞 pierścienie ? Zawory ? Luźny łańcuch rozrządu już nie wiem załamka
 
 
W_T_G 

Motocykl: Iż,Jawa,Junak teraz HONDA SHADOW ACE 1100 95
Wiek: 58
Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 255
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2019-08-13, 12:01   

Rozrząd -chyba najmniej prawdopodobne
Sprawdź ciśnienie z olejem.
Strzykawka, zakrzywiona gruba igła w otwartą "L-kę
Do strzykawki nabierz 5 ml oleju silnikowego, załóż aplikator z igły, wprowadź igłę przez gniazdo świecy. kręcąc strykawką wtryśnij olej na płaszczyznę cylindrów.
Zakręć dwa suwy wałem. Np. wrzuć bieg i kręć kołem tylnym aby olej rozprowadził sie po gładzi cylindrów. Ostateczne trąć króciutko rozrusznikiem. Nie tak jednak żeby wyrzygało olej.
Zmierz kompresję. Jeśli wyraźnie skoczy w górę to na bank pierścienie.
Tak czy inaczej czeka cię rozbiórka :-/
 
 
djbovorta 


Motocykl: Shadow vt125 99'
Dołączył: 24 Lip 2019
Posty: 26
Skąd: Tarnow
Wysłany: 2019-08-14, 08:47   

Powiem tak, ciśnienie mierzyłem manometrem takim z gumka co się dociska do otworu bo nie mam takiej końcówki do wkręcania z tak małym gwintem jak ma świeca. Na tylnym cylindrze definitywnie czuć jak odpycha trzymany w ręku manometr na przednim czuć to dużo mniej . Jednakże po malowaniu czyszczeniu baku i gaźników postanowiłem zmontować wszystko razem i odpalić. Zalałem nowe paliwo 98 i powiem wam ze szok silnik tak cicho pracuje ze aż tego nie rozumiem. Myśle sobie nagrzeje go i zobaczę czy będą stuki. Chodził ponad pół godziny na postoju czasem go bazowałem tak ze chłodnica była już ciepła wiec chyba się dogrzal a stukania brak i silnik pracuje naprawdę cicho. Pojeździe trochę sprawdzę ciśnienie później , może gdzie jaki nagar pod zawory siadł . Dziwne żeby miał słabe ciśnienie jak silnik pracuje równo a na nowym paliwie bajecznie cicho.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM