Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Potwierdzenie diagnozy - braku ładowania
Autor Wiadomość
Sasin 
Tomek


Motocykl: był VT 1100 C; GS1150
Wiek: 52
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 605
Skąd: Działdowo NDZ
Wysłany: 2019-06-19, 05:23   

kaj3reczka napisał/a:
A jak to jest z uszczelką? Dostanę od ręki w sklepie czy raczej wersja „zrób to sam”?

Ja uszczelkę zrobiłem z kręgelitu kupionego w AGROMIE. Ważna jest grubość tego materiału. Jeśli będzie za cienko może blokować koło zębate od rozrusznika. U mnie tak było jak zastosowałem tylko uszczelkę w płynie. Przy montażu pokrywy zwróć na to uwagę.
_________________
Tomek :)
www.moje-dzialdowo.pl
Interaktywne Muzeum Pogranicza - ZAPRASZAM
http://www.muzeum.dzialdowo.pl/
 
 
 
adam3911 


Motocykl: xl 1000 03
Wiek: 52
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 1935
Skąd: warszawa
Wysłany: 2019-06-19, 05:52   

kaj3reczka napisał/a:
A jak to jest z uszczelką? Dostanę od ręki w sklepie czy raczej wersja „zrób to sam”?


Larson, dostaniesz. Jeśli położysz na bok Moto to obejdzie się bez spuszczania oleju.
 
 
kaj3reczka 


Motocykl: Honda VT750 Black Widow 2004
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 69
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-20, 17:02   

Alternator wyciągnięty. Na oko wyglądał ładnie :P majster też na oko nie widział uszkodzeń, diagnoza po weekendzie. Jeszcze jedno pytanie. Jedna ze śrub którymi przekręcony był alternator na delikatnie wyrobione gniazdo, lepiej dokupić śrubę czy są to jakieś specjalistyczne i lepiej nie kombinować?
 
 
kaj3reczka 


Motocykl: Honda VT750 Black Widow 2004
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 69
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-26, 12:40   

no i dupa. Majster posprawdzał i powiedział że "gwiazda" jest git i że nie ma w zwyczaju brać pieniędzy za naprawę sprawnych rzeczy. Gdzie dalej szukać usterki?
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 63
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 141
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2019-06-26, 16:10   

Podstawić regulator bo to pewnie on jest zepsuty. Jeżeli nie to należy sprawdzić czy alternator ma odpowiednią moc, np podłączyć 3 żarówki 60-100 W 12V do przewodów alternatora i kontrolując napięcie zwiększać obroty. Sprawdzić obciążenie instalacji. Sprawdzić masy i złącza.
 
 
kaj3reczka 


Motocykl: Honda VT750 Black Widow 2004
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 69
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-26, 17:03   

AMarek skąd wziąć regulator do podmianki na testy? to jest jakiś uniwersalny? Czy jest możliwe że przez walnięty regulator napięcie w kostce od strony alternatora będzie tak niskie?

Panowie tak czytam po raz kolejny wszystkie posty i
3. Miernik na 200V~ - miks testów żółty + żółty (na zapalonym silniku) wynik w każdym przypadku to niecałe 9V.
Wydaje mi się ze ten punkt wykonałem źle. Mianowicie kostka od alternatora była wpięta do wtyczki od regulatora.
 
 
Krzychoo 
Krzysiek


Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Wiek: 63
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 755
Skąd: Kurów LPU
Wysłany: 2019-06-26, 17:46   

A majster sprawdzał tylko stojan czy zawiozłeś mu cały alternator?
_________________
<-VT1100C2<-WSKM06B3<-WSKM06B1
 
 
kaj3reczka 


Motocykl: Honda VT750 Black Widow 2004
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 69
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-26, 18:16   

Zawiozłem „gwiazdę” przykręconą do pokrywy silnika
 
 
Maruda 


Motocykl: Shadow VT750 83r.
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 246
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-06-26, 19:08   

napięcie zmienne mierzy się na wypiętej kostce było pisane wiele razy
 
 
kaj3reczka 


Motocykl: Honda VT750 Black Widow 2004
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 69
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-26, 19:20   

Maruda, oczywiście masz rację. Teraz to dla mnie jasne, nie wiem czemu na podlinkowany na forum filmiku wydawało mi że kostka jest podłączona. Czy napięcie w okolicach 7-10v na podłączonej kostce to wartości normalne? Myśle że max w piątek odbiorę alternator z „naprawy” zamontuje i zmierzę wartość jak trzeba.
 
 
Krzychoo 
Krzysiek


Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Wiek: 63
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 755
Skąd: Kurów LPU
Wysłany: 2019-06-26, 21:02   

kaj3reczka napisał/a:
Czy napięcie w okolicach 7-10v na podłączonej kostce to wartości normalne?

Na pewno nie, są zdecydowanie za niskie. Jeżeli uzwojenie jest sprawne może świadczyć o zwarciu w prostowniku lub regulatorze (być może u Ciebie jest to jeden podzespół) a może gdzieś na instalacji. Uzwojenia alternatora grzałyby się wtedy porządnie. Co do Twojego wcześniejszego pytania to części na sprawdzenie możesz pożyczyć chyba tylko od jakiegoś kumpla bo żaden serwis ani tym bardziej sklep na takie eksperymenty nie pójdzie.
_________________
<-VT1100C2<-WSKM06B3<-WSKM06B1
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 63
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 141
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2019-06-26, 23:03   

kaj3reczka napisał/a:
"Czy napięcie w okolicach 7-10v na podłączonej kostce...." - może tak, może nie, dużo zależy od miernika i od obrotów, dlatego należy wykonać inne pomiary, regulator pracuje w ten sposób że dociąża alternator do wymaganego napięcia, czyli cały układ pracuje zawsze z maksymalną dostępną mocą. Moim zdaniem każdy regulator tego typu o odpowiedniej mocy może być, można też sprawdzić sam regulator z tym że obniżenie napięcia jest trudne do stwierdzenia, ale jeżeli napięcia bez obciążenia i moc są dobre to praktycznie został regulator.
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1535
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-27, 14:35   

Maruda napisał/a:
napięcie zmienne mierzy się na wypiętej kostce było pisane wiele razy

zakładam, że jak sprawne aku to mogę na rozłączonym alternatorze odpalać motocykl i sprawdzać volty między żółtymi kablami
- ale wolę dopytać, czy przypadkiem nie trzeba na odpalonym odłączać, żeby krócej nie miał ładowania ;)

u siebie sprawdzałem tylko rezystancję póki co.
na rozłączonej spalonej kostce były nieskończoności między spalonymi końcówkami we wtyczce..
na podłączonych w instalację moto kablach bez kostki są również nieskończoności. to ok?
(zapomniałem posprawdzać jak miałem czyste kable alternatora na wierzchu, tylko się wziąłem za łączenie od razu, najwyżej dwa razy będę robił)

po wyrzuceniu spalonej kostki wróciło 13,5 V na wolnych na zimnym silniku.
jak próbowałem przegazować, to spadało do 12.x V,
z racji braku wentylacji w garażu dalsze próby porzucono.
niedziela wieczór dopiero pokaże na czym stoję.
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
fake4r 

Motocykl: 1100 ACE
Dołączył: 09 Kwi 2014
Posty: 35
Skąd: KGR
Wysłany: 2019-06-28, 06:40   

U mnie jest kolego to samo praktycznie. 14V na wolnych bez świateł, ze światłami 13,2V, ja gazujesz do spada na jakieś 12,5-13V. Kostka wywalona, przebić nie było, niby wszystkie równo pokazywały. Ogólnie moto odpala ładnie, akumulator trzyma ponad 12V.
 
 
kaj3reczka 


Motocykl: Honda VT750 Black Widow 2004
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 69
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-06-30, 16:35   

alternator odebrany ale w sklepach brak uszczelki. Czy to możliwe że w tym modelu był tylko silikon? Po zdjęciu pokrywy nie było uszczelki tylko „nitka” silikonu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM